• Solaika

Dr Brown?

Min knasiga lilla son valde bort bröstet när han fick smak på flaska så nu är det enbart flaska. Men vi har problem.. han sover bra på nätterna men äter minst tre gånger per natt o somnar då om medan han äter.. det innebär ju att han inte rapar, vilket innbär att han har väldigt mkt luft i magen på morgonkvisten och knorrar, gråter o pruttar väldigt.. Använder Mam nu som ska vara lite antikolik men det funkar ju inte nämnvärt. Så jag funderar på att testa Dr Brown.. Men ÄR den så bra som det sägs? Det är ju ingen jättebillig flaska så jag vill inte köpa om den inte verkligen är bra. 

Ni som använder/har använt den.. vad tycker/tyckte ni? 

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Svar på tråden Dr Brown?
  • Irrbloss

Jag tycker Dr Browns funkar jätte bra! Min sons magknip försvann rätt snabbt efter att vi köpte en sådan flaska:) så jag rekommenderar den!

• Solaika

Purple box - tar jag upp honom så vaknar han tyvärr så det känns inte som ett alternativ. Dagtid äter han i famnen men sväljer lika mkt luft för det.

Irrbloss - nu har jag använt flaskorna ett par nätter men det e svårt o säga om det blivit bättre. Han har haft några oroliga nätter rent allmänt nu. Men vi kämpar på

• FIame

Jag har Dr. Brown till min dotter. Det är en läckande skitflaska. Det ska vara natural flow. Men lillan rapar som en vuxen viking efter användandet av denna flaskan. Köp en billig bra Mam istället för köpa detta skräpet.

• Solaika

Har Mam oxå.. Stör mig oxå på att dr Brown läcker men han sväljer faktiskt mindre luft om nätterna med dem så det får vara värt det. Mam kör vi på dagtid.

• purple box

Läcker brownen sitter inte allt som det ska. Har mam och brown, med ettan var mam bra.. Men tvåan fick i sig för mycket luft.

• Solaika

Det e möjligt att det är nåt som hamnar snett.. De läcker ju inte alltid

• purple box

Har läckt för mig med, nackdelen med flaskan är ju att allt måste sitta 100%... Och ibland läcker det för att det kommer upp där luften ska ut.

• annakarin75

Jag vet att du skrev att han matas liggande, men BVC tipsade mig om att mata sonen så han sitter upp så mycket det går, för då får han inte in luft på samma sätt. 

• Solaika

Jo, på dagen äter han upprätt.. Men jag tänker inte ta upp honom ur sin säng för då får jag spendera en timme och söva om istället för att han får nappen o slocknar direkt när han ätit klart.
    Men nu är han fyra månader o magen hans e mycket bättre. Nu väntar jag bara på att han ska sluta nattäta.

Svar på tråden Dr Brown?