• Alshain

LCHF även mot cancer!

Det är allmänt känt sedan tidigare vilka enorma hälsovinster alla som slutar med kolhydrater kan uppnå, och detta är ytterligare ett bevis.

Läkaren Annika Dahlqvist rekommenderar LCHF och förklara precis varför det både kan bota och förebygga cancer (cancerceller livnär sig på socker - så LCHF "svälter ut" dem). Bloggen handlar mest om att hon använder silver och vitaminer för att bota cancer, men hon rekommenderar även LCHF längst ned! 

"Eftersom cancerceller bara kan förbränna socker, och inte fett, vore det rekommendabelt att också äta LCHF om man inte vill få/ha cancer."

Det är så otroligt ledsamt att livsmedelsverket och medicinindustrin fortsätter tjäna pengar på dyra medicibner och behandlingar och mörkar dessa enkla lösningar! Men varför skulle de ge oss en gratis lösning och ge upp sina inkomster? Skönt att det finns läkare som vågar trotsa och hjälpa oss "vanliga" människor!

Aldrig mer kolhydrater i min mat! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-15 17:54
    Glömde länken:
    annikadahlqvist.com/2012/10/12/botad-cancer-av-kolloidalt-silver/

• Svar på tråden LCHF även mot cancer!
  • Notperfect

TS. Fel forum. Alla här inne tror på allt skit som sägs idag. Aldrig mer kolhydrater här heller!

• Alshain

Ok, jag väntar mig inte massivt medhåll här, det är ett kontroversiellt ämne.

Men Annika är läkare med mångårig erfarenhet av allmänmedicin och har sett det mesta. Hon har fått utstå väldigt väldigt mycket kritik för sitt sätt att våga stå emot myndigheter och stora ekonomiska intressen. Men varför skulle hon ljuga om detta? Det säger sig självt att man inte hittar på något sådant. 

Det kanske finns bättre forum för att diskutera medicinska rön, men eftersom detta har en så stark koppling till just LCHF som diskuteras hett här så väntar jag mig att det finns ett stort antal intresserade. Alla är inte precis lika trångsynta. Våga öppna era sinnen och tro på mer än vad de högavlönade "experterna" säger till er att tro.

Framförallt, har ni ens läst vad hon skriver?

(Inser att jag glömde länken, postar den med!)
    http://annikadahlqvist.com/2012/10/12/botad-cancer-av-kolloidalt-silver/

• fucktard

Allvarligt. Ge mig ETT bevis på att människor som äter LCHF inte får cancer, eller blir botade om de börjar äta LCHF. Ett enda.

If you wanna do it, do it right.
  • Coccolina

Rent oansvarigt att skriva trådar som denna... Scharlataner och oseriösa skall inte lägga sig i hur cancer behandlas...

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • finskaflikkan
    fucktard skrev 2012-10-15 18:15:53 följande:
    Allvarligt. Ge mig ETT bevis på att människor som äter LCHF inte får cancer, eller blir botade om de börjar äta LCHF. Ett enda.
  • Tonårsmamman1
    Coccolina skrev 2012-10-15 18:18:15 följande:
    Rent oansvarigt att skriva trådar som denna... Scharlataner och oseriösa skall inte lägga sig i hur cancer behandlas...
    Men man får väl lov att äta så att risken för att få minskar? Eller är det också fel?

Det vi vet är att cancer, diabetes och fetma ökar/har ökat enormt de senaste 20-30 åren. Under denna period när vi haft nyckehål och light-varianter och folk är/har varit fettskrämda. Logiskt?
Svar på tråden LCHF även mot cancer!