• Alshain

LCHF även mot cancer!

Det är allmänt känt sedan tidigare vilka enorma hälsovinster alla som slutar med kolhydrater kan uppnå, och detta är ytterligare ett bevis.

Läkaren Annika Dahlqvist rekommenderar LCHF och förklara precis varför det både kan bota och förebygga cancer (cancerceller livnär sig på socker - så LCHF "svälter ut" dem). Bloggen handlar mest om att hon använder silver och vitaminer för att bota cancer, men hon rekommenderar även LCHF längst ned! 

"Eftersom cancerceller bara kan förbränna socker, och inte fett, vore det rekommendabelt att också äta LCHF om man inte vill få/ha cancer."

Det är så otroligt ledsamt att livsmedelsverket och medicinindustrin fortsätter tjäna pengar på dyra medicibner och behandlingar och mörkar dessa enkla lösningar! Men varför skulle de ge oss en gratis lösning och ge upp sina inkomster? Skönt att det finns läkare som vågar trotsa och hjälpa oss "vanliga" människor!

Aldrig mer kolhydrater i min mat! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-15 17:54
    Glömde länken:
    annikadahlqvist.com/2012/10/12/botad-cancer-av-kolloidalt-silver/

• Svar på tråden LCHF även mot cancer!
  • Toboas
    Tonårsmamman1 skrev 2012-10-16 08:29:04 följande:
    Oj, så alla som inte äter LCHF är smarta och förnuftiga? Ja, om det är det du är rädd för, så behöver du inte oroa dig. Idioter finns överallt, även de som fyller kundvagen med kolhydrater.
    Lustigt nog var det ju inte alls det Dr Mupp skrev och ändå drog den helt felaktiga slutsatsen vilket i alla fall ger ett stöd för att påståendet stämmer.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Tonårsmamman1
    Toboas skrev 2012-10-16 08:54:55 följande:
    Lustigt nog var det ju inte alls det Dr Mupp skrev och ändå drog den helt felaktiga slutsatsen vilket i alla fall ger ett stöd för att påståendet stämmer.
    Menar du att man tänker kritiskt när man köper hem en massa saker med kolhydrater i?

Titta i kundvagen på de som inte äter LCHF, och tala om för mig på vilket sätt de tänker kritiskt, skulle vara kul att veta.
  • Wimsey
    Tonårsmamman1 skrev 2012-10-16 08:59:41 följande:
    Menar du att man tänker kritiskt när man köper hem en massa saker med kolhydrater i?

Titta i kundvagen på de som inte äter LCHF, och tala om för mig på vilket sätt de tänker kritiskt, skulle vara kul att veta.

Det var inte det Toboas sade heller. Det är en jäkla skillnad på att "man tappar något om" och "om inte så har man det automatiskt från början", personligen tror jag att de som genast köper kopplingen LCHF-ingen cancer utan att ens fråga sig vilka belägg det faktiskt finns inte hade det från början.
  • Lilia

LCHF orsakar både hjärt- och kärlsjukdomar och Annika Dahlqvist är ingen människa man ska lyssna på.

• fucktard

Så om du fick cancer, skulle du helt enkelt låta bli att äta kolhydrater då och vara övertygad om att du inte skulle dö?
    If you wanna do it, do it right.
  • Flaminia

Det där var en väldigt orättvis generalisering om dem som inte äter LCHF. I min kundvagn brukar det oftast finnas frukt och grönsaker, fullkornspasta, kyckling, kalkon, fisk, naturell yoghurt och olika slags ost. Vad är det som är så hemskt med det? 
  • Jennywise
    fucktard skrev 2012-10-15 19:47:18 följande:
    TS, vet du om att vi i behandling av cancer använder läkemedel som är så giftiga att vårdpersonalen inte får hantera den utan speciella handskar? Vet du att det faktiskt inte är på skoj vi säger "cellgifter", utan att det är precis vad det är?

Har du någonsin sett en cancerpatient ligga och vrida sig av smärta under sina sista timmar? Har du sett hur någon som trodde hen var fullt frisk plötsligt får diagnosen levercancer och är borta bra mycket snabbare än vad man trodde var möjligt? Har du sett dödsångesten på nära håll?

Hade du det skulle du fanimig inte skutta in och kvittra "Nämen hoppsan, ligger vi här och är döende, får det vara lite bea och bacon kanske?". Vore det så jävla enkelt skulle någon redan ha kommit på det.

JAG har rätt. DU har fel.
  • hymafr

När jag opererats för cancer så frågade jag läkaren efteråt om mina risker att få tillbaka cancern eller om man har en större benägenhet att få cancer igen efter att man en gång haft det.
    Hennes svar var att bl a övervikt kan orsaka cancer.
    Jag frågade inte vidare, men övervikt beror ju oftast på för högt intag av kolhydrater...  

• Wimsey

Denna meningen inspirerade till en helt annan typ av tråd, där kan du se och förfasas över vad jag som icke-lchf:are hade i min kundkorg senast ... www.familjeliv.se/Forum-26-431/m67123853.html
Svar på tråden LCHF även mot cancer!