• fucktard

LCHF även mot cancer!

Men herrejävlar!

Skärpning för fan.

If you wanna do it, do it right.
  • fucktard

Allvarligt. Ge mig ETT bevis på att människor som äter LCHF inte får cancer, eller blir botade om de börjar äta LCHF. Ett enda.

• fucktard
    Mandel skrev 2012-10-15 18:53:44 följande:
    Nu orkar jag inte leta reda på källorna, men enligt vad jag har läst och hört så "göder socker" cancerceller. Rent logiskt verkar ju det bästa då vara att undvika socker/kolhydrater.
    Tror dock inte att LCHF gör så att man inte får cancer.
    Men alltså. Kolhydrater göder ALLA celler. Problemet med cancertumörer är inte bara att de finns och växer, utan även att de bildar en egen blodförsörjning. Hur skulle mindre kolhydrater kunna stoppa det?
    Alshain skrev 2012-10-15 17:53:45 följande:
    Ok, jag väntar mig inte massivt medhåll här, det är ett kontroversiellt ämne.

Men Annika är läkare med mångårig erfarenhet av allmänmedicin och har sett det mesta. Hon har fått utstå väldigt väldigt mycket kritik för sitt sätt att våga stå emot myndigheter och stora ekonomiska intressen. Men varför skulle hon ljuga om detta? Det säger sig självt att man inte hittar på något sådant. 

Det kanske finns bättre forum för att diskutera medicinska rön, men eftersom detta har en så stark koppling till just LCHF som diskuteras hett här så väntar jag mig att det finns ett stort antal intresserade. Alla är inte precis lika trångsynta. Våga öppna era sinnen och tro på mer än vad de högavlönade "experterna" säger till er att tro.

Framförallt, har ni ens läst vad hon skriver?

(Inser att jag glömde länken, postar den med!)
    annikadahlqvist.com/2012/10/12/botad-cancer-a.../

varnyavarld.ning.com/profile/AnnCharlotteStewart
    Den här människan är också läkare. Före detta vaccin- och cancerforskare. Verkar det seriöst och vetenskapligt för det, det hon håller på med? Misslyckad cover på Arkiv X-introt och kalla sig själv "stardreamer"?

• fucktard
    Alshain skrev 2012-10-15 19:03:45 följande:
    Cancer är en otäck sjukdom och kan bero på många orsaker, radioaktiv strålning, eller annan elektromagnetisk strålning är vanligt förekommande orsaker. Detta går inte att skydda sig mot med LCHF, men socker fräter på cellerna och orsakar många andra sorters cancer, dessutom är det som Annika skriver att cancerceller lever på sockret så i princip all cancer kan svältas ut och botas eller i alla fall förbättras av en helt sockerfri kost. 

Om det nu vore så himla bra, hur förklarar du att de allra flesta cancerpatienter mår dåligt av protein och fett när de blir riktigt sjuka?
  • fucktard

TS, vet du om att vi i behandling av cancer använder läkemedel som är så giftiga att vårdpersonalen inte får hantera den utan speciella handskar? Vet du att det faktiskt inte är på skoj vi säger "cellgifter", utan att det är precis vad det är?

Har du någonsin sett en cancerpatient ligga och vrida sig av smärta under sina sista timmar? Har du sett hur någon som trodde hen var fullt frisk plötsligt får diagnosen levercancer och är borta bra mycket snabbare än vad man trodde var möjligt? Har du sett dödsångesten på nära håll?

Hade du det skulle du fanimig inte skutta in och kvittra "Nämen hoppsan, ligger vi här och är döende, får det vara lite bea och bacon kanske?". Vore det så jävla enkelt skulle någon redan ha kommit på det.

• fucktard
    Toboas skrev 2012-10-15 20:15:46 följande:
    Glöm inte: "Hon börjar stråla en ny sort frekvens, sin egen unika essens - sin Fjärilskod."
    Spontant känner jag att jag måste kräkas.

Men TS och vissa andra kanske instämmer i ovanstående?
  • fucktard
    Tonårsmamman1 skrev 2012-10-16 08:59:41 följande:
    Menar du att man tänker kritiskt när man köper hem en massa saker med kolhydrater i?

Titta i kundvagen på de som inte äter LCHF, och tala om för mig på vilket sätt de tänker kritiskt, skulle vara kul att veta.
    Så om du fick cancer, skulle du helt enkelt låta bli att äta kolhydrater då och vara övertygad om att du inte skulle dö?
  • fucktard
    hymafr skrev 2012-10-16 09:28:51 följande:
    När jag opererats för cancer så frågade jag läkaren efteråt om mina risker att få tillbaka cancern eller om man har en större benägenhet att få cancer igen efter att man en gång haft det.
    Hennes svar var att bl a övervikt kan orsaka cancer.
    Jag frågade inte vidare, men övervikt beror ju oftast på för högt intag av kolhydrater...  

Eller - håll i dig nu - av att man tar in mer kcal än man förbränner. Chockerande va?
  • fucktard
    Tonårsmamman1 skrev 2012-10-16 10:07:09 följande:
    Nej, jag tror inte att LCHF botar cancer, men däremot har maten vi äter en stor påverkan på vår hälsa och många olika sjukdomar. Och jag tror LCHF bidrar till bättre hälsa och mindre sjukdomar.
    Men du inser att vad du TROR och vad som är fakta är två väldigt olika saker va?
Svar på tråden LCHF även mot cancer!