Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1
    Coccolina skrev 2012-10-15 18:18:15 följande:
    Rent oansvarigt att skriva trådar som denna... Scharlataner och oseriösa skall inte lägga sig i hur cancer behandlas...
    Men man får väl lov att äta så att risken för att få minskar? Eller är det också fel?

Det vi vet är att cancer, diabetes och fetma ökar/har ökat enormt de senaste 20-30 åren. Under denna period när vi haft nyckehål och light-varianter och folk är/har varit fettskrämda. Logiskt?
  • Tonårsmamman1
    Pluttfamilj skrev 2012-10-16 06:24:43 följande:
    Fast Annika som du anser vara en så pålitlig källa fick ju sparken när hon under den stora influensan för några år sedan sa att man inte blev sjuk om man åt lchf och att man då inte heller behövde något vaccin bara man åt lchf. Vi lär ju märka de negativa effekterna av lchf snart.
    Vilka negativa effekter?

• Tonårsmamman1
    Dr Mupp skrev 2012-10-16 08:21:00 följande:
    Uppenbart tappar man förmångan att tänkta kritiskt och förnuftigt om man äter LCHF.
    Oj, så alla som inte äter LCHF är smarta och förnuftiga? Ja, om det är det du är rädd för, så behöver du inte oroa dig. Idioter finns överallt, även de som fyller kundvagen med kolhydrater.
  • Tonårsmamman1
    Toboas skrev 2012-10-16 08:54:55 följande:
    Lustigt nog var det ju inte alls det Dr Mupp skrev och ändå drog den helt felaktiga slutsatsen vilket i alla fall ger ett stöd för att påståendet stämmer.
    Menar du att man tänker kritiskt när man köper hem en massa saker med kolhydrater i?

Titta i kundvagen på de som inte äter LCHF, och tala om för mig på vilket sätt de tänker kritiskt, skulle vara kul att veta.
  • Tonårsmamman1
    Flaminia skrev 2012-10-16 09:16:25 följande:

Det där var en väldigt orättvis generalisering om dem som inte äter LCHF. I min kundvagn brukar det oftast finnas frukt och grönsaker, fullkornspasta, kyckling, kalkon, fisk, naturell yoghurt och olika slags ost. Vad är det som är så hemskt med det? 
    Det är inget fel på din kundvagn, men jag tror inte att den är så representativ. I alla fall inte i den affär jag handlar i.
    Varför är jag orättvis, jag fick reda på att om man äter LCHF så kan man inte granska fakta kritiskt och då undrar jag hur de som inte äter LCHF granskar kritiskt. Det är ju ändå dom som äter all chips, godis, chocklad, sötade bröd och yoggis, light-produkter mm som säljs. Hur tänker dom?
  • Tonårsmamman1
    fucktard skrev 2012-10-16 09:13:04 följande:
    Så om du fick cancer, skulle du helt enkelt låta bli att äta kolhydrater då och vara övertygad om att du inte skulle dö?
    Nej, jag tror inte att LCHF botar cancer, men däremot har maten vi äter en stor påverkan på vår hälsa och många olika sjukdomar. Och jag tror LCHF bidrar till bättre hälsa och mindre sjukdomar.
Svar på tråden LCHF även mot cancer!