• kolinda

Skulle ni slå ihjäl Berit?

Såhär på hösten blir vi helt invaderade av äckligt slöa höstflugor! Tillråga på allt så har min dotter blivit världens djurvän på sistone. Idag deklarerade hon stolt att hon döpt en av flugorna till Berit! Nu sover dottern och Berit surrar runt i köket. Ska jag slå ihjäl Berit:)?

• Svar på tråden Skulle ni slå ihjäl Berit?
  • La Lola

Jag hade gjort det utan att tveka.

Tänk att det är så otroligt intressant med flygfän på FL just nu....
    En massa trådar om flugor o annat......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Queenie70

Nej jag skulle vifta ut berit.

• kolinda
    MajaVira skrev 2012-10-09 21:55:11 följande:
    Haha! Det hade jag nog gjort.
    Men hur ska jag i så fall förklara det för dottern;)?
  • ummabdilleh

hahhaha ja det hade jag. jag slog ju sonder silverfisken gullan for ett tag sen .)

• HäckHäxan
    kolinda skrev 2012-10-09 21:53:11 följande:
    Såhär på hösten blir vi helt invaderade av äckligt slöa höstflugor! Tillråga på allt så har min dotter blivit världens djurvän på sistone. Idag deklarerade hon stolt att hon döpt en av flugorna till Berit! Nu sover dottern och Berit surrar runt i köket. Ska jag slå ihjäl Berit:)?
    Slå ihjäl???

Grilla den med sån där el-grej istället {#emotions_dlg.djavulsk}

Min dotter gör samma, döper dem alltså. Jag förklarar bara att jag släppt ut dom i frihet så den kan få må bra igen
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.
  • MajaVira
    kolinda skrev 2012-10-09 21:56:29 följande:
    Men hur ska jag i så fall förklara det för dottern;)?
    Måste det förklaras? Det är ju inte så att Berit kan förväntas sitta kvar på samma ställe imorgon bitti.
  • Apopan

Självklart inte. Jag hade dock åkt iväg redan imorgon och köpt några fiskar eller något till henne istället, sedan hade jag smällt flugan när hon är upptagen med de lite roligare och mindre irriterande husdjuren ;)

• kolinda
    ummabdilleh skrev 2012-10-09 21:56:55 följande:
    hahhaha ja det hade jag. jag slog ju sonder silverfisken gullan for ett tag sen .)
    Haha, silverfisken Gullan. Vad gulligt. Dödade du henne i barnens åsyn?
  • kolinda
    HäxanSurtant skrev 2012-10-09 21:57:39 följande:
    Slå ihjäl???

Grilla den med sån där el-grej istället {#emotions_dlg.djavulsk}

Min dotter gör samma, döper dem alltså. Jag förklarar bara att jag släppt ut dom i frihet så den kan få må bra igen

Slår du dem aldrig när hon ser;)?
Svar på tråden Skulle ni slå ihjäl Berit?