• kolinda

Skulle ni slå ihjäl Berit?

Såhär på hösten blir vi helt invaderade av äckligt slöa höstflugor! Tillråga på allt så har min dotter blivit världens djurvän på sistone. Idag deklarerade hon stolt att hon döpt en av flugorna till Berit! Nu sover dottern och Berit surrar runt i köket. Ska jag slå ihjäl Berit:)?

• Svar på tråden Skulle ni slå ihjäl Berit?
  • kolinda
    HäxanSurtant skrev 2012-10-09 22:19:39 följande:
    Jag har gjort, fast det var på min sambo och grannpojkarna visserligen. Inte på insekter.

• HäckHäxan
    Nape skrev 2012-10-09 22:10:22 följande:
    Våra flugor brukar döpas till Bertil. Jag skulle aldrig ha hjärta att slå ihjäl någon med namn.

Jag är inbiten balkongodlare och i somras fick vi upp en snigel. Barnen döpte den till Kerstin och följande kunde höras från balkongen:

-Mamma, jag hittar inte Kerstin! Tänk om hon ramlat ner från balkongen?

-Mamma jag flyttar Kerstin till gräslöken nu. Jag tror hon är trött på sallad..
    Sött Hjärta Min dotter och hennes kusin samlade sniglar i en stor trälåda som jag tänkte plantera i.... Men jag hoppade det för de döpte lådan till blixtenlådan och bara de snabba tävlingssniglarna fick bo där, som de valt ut och gett namn.
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.
  • kolinda
    Pippi Långstrump skrev 2012-10-09 22:20:24 följande:
    Låna barnboken om flugan Astrid.
    Det är det vi har gjort...
  • kolinda
    HäxanSurtant skrev 2012-10-09 22:20:18 följande:
    Tänkte om de hade en vettig funktion eller bara var skadedjur i badrummet typ

Jag tror de äter gamla hudrester, så de har nog en viss städeffekt..
  • kolinda
    DrakUlla skrev 2012-10-09 22:15:30 följande:
    Du kan väl slå ihjäl flugan och säga till din dotter att Berit skulle hem till sina barn?

Undrar om hon skulle gå på det, hon såg ju vad jag gjorde med nisse..:)
  • viseversa

Haha vi döpte en fluga till Bertil i somras! Han fick leva vidare han! Men då var det bara en!

• kolinda
    viseversa skrev 2012-10-09 22:31:25 följande:
    Haha vi döpte en fluga till Bertil i somras! Han fick leva vidare han! Men då var det bara en!
    Gick barnen med på att du slog ihjäl de övriga, bara du skonade Bertil?
  • viseversa

Nej vi hade bara Bertil! Bor i Sthlm så det kommer inte in så mycket flugor hos oss! Vi brukar inte slå ihjäl några kryp som kommer in! Släpper ut dom om det går! Bertil levde förvånansvärt länge faktiskt! En dag låg han död i fönstret : (

• HäckHäxan
    kolinda skrev 2012-10-09 22:24:08 följande:

Jag tror de äter gamla hudrester, så de har nog en viss städeffekt..
    Nåja det verkar ju praktiskt Dottern tycker dom är vackra, de är ju silvriga
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.
Svar på tråden Skulle ni slå ihjäl Berit?