• kolinda

Skulle ni slå ihjäl Berit?

Såhär på hösten blir vi helt invaderade av äckligt slöa höstflugor! Tillråga på allt så har min dotter blivit världens djurvän på sistone. Idag deklarerade hon stolt att hon döpt en av flugorna till Berit! Nu sover dottern och Berit surrar runt i köket. Ska jag slå ihjäl Berit:)?

• Svar på tråden Skulle ni slå ihjäl Berit?
  • kolinda
    HäxanSurtant skrev 2012-10-09 22:59:15 följande:
    Nåja det verkar ju praktiskt Dottern tycker dom är vackra, de är ju silvriga

Så de får leva hos er?
  • Den vita staden

Nej, jag slog aldrig ihjäl flugan(orna) Fred här när hon såg, hon hade blivit förtvivlad(en gång grät hon tex. nästan hela dagistiden över en spindel de slagit ihjäl).
    Däremot har jag många ggr hjälpt henne att släppa ut dem.
    Detta med flugorna var början till ett enormt djurintresse, något som uppmuntras här .

EVERY SAINT HAS A PAST, AND EVERY SINNER HAS A FUTURE
  • KristenTjej84
    kolinda skrev 2012-10-09 22:11:53 följande:
    De gör väl inget mer än är äckliga egentligen... Kanske lite synd att döda dem när man tänker efter....

Dom äter dina kläder, glöm en strumpa under din säng 2 dagar så får du se:) snart har det flyttat in en och en annan silverfisk/pälsängel
  • Singoallaa

Nej det ska du inte. Varför döda....Berit har säkert också sin egna familj att ta hand om och liksom alla vi andra så får hon kämpa sig fram för att överleva i denna grymma värld.

• Fyan
    Den vita staden skrev 2012-10-09 23:30:27 följande:
    Nej, jag slog aldrig ihjäl flugan(orna) Fred här när hon såg, hon hade blivit förtvivlad(en gång grät hon tex. nästan hela dagistiden över en spindel de slagit ihjäl).
    Däremot har jag många ggr hjälpt henne att släppa ut dem.
    Detta med flugorna var början till ett enormt djurintresse, något som uppmuntras här .
    Slog fröknarna ihjäl en spindel på dagis? Verkar onödigt tycker jag
  • Fyan
    KristenTjej84 skrev 2012-10-09 23:34:25 följande:

Dom äter dina kläder, glöm en strumpa under din säng 2 dagar så får du se:) snart har det flyttat in en och en annan silverfisk/pälsängel
    Dödar du dem?
  • KristenTjej84
    Fyan skrev 2012-10-10 00:12:29 följande:
    Dödar du dem?

Nej, jag kan ju inte ens röra dem utan att få panik, tacka vetja dammsugaren;D
  • HäckHäxan
    kolinda skrev 2012-10-09 23:08:34 följande:

Så de får leva hos er?
    Japp... Tror bara jag sett tre st i badrummet på snart 2 år
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.
  • HäckHäxan
    KristenTjej84 skrev 2012-10-09 23:34:25 följande:

va... jag har bara sett såna i badrum / våtutrymmen, aldrig i sovrummet.

Men jag antar att man inte skall fånga dom och stoppa in dom i garderoben då.

Har du någon länk om detta??
    I'm not saying you're ugly, I'm just saying you're like 50 tequilas away from my type.
  • Den vita staden
    Fyan skrev 2012-10-10 00:09:02 följande:
    Slog fröknarna ihjäl en spindel på dagis? Verkar onödigt tycker jag
    I alla fall i barnens åsyn.

Ngt tänkvärt jag fick i mitt flöde ikväll - www.facebook.com/photo.php&set=a.440343146002001.90506.417813308254985&type=1&theater
    EVERY SAINT HAS A PAST, AND EVERY SINNER HAS A FUTURE
Svar på tråden Skulle ni slå ihjäl Berit?