• Frankie86

Gravid efter IVF i september 2012

Ja det är svårt det där.
    Vi tog inte reda på det med dottern och det var så spännande, men nu är jag kluven som tusan!

Om den ligger och visar upp sig totalt så kanske det inte behövs ta något beslut ;)

Fan jag vill ju veta, men ändå inte :)

• Frankie86

Ja men så otroligt skönt med v19.
    Så härligt nu när man känner den lille varje dag!

Jag kommer nog ta mitt sunda förnuft till fånga och inte fråga om kön.
    Förra gången frågade hon mig 3ggr om jag inte ville veta iaf. Då var jag sååååå nära på att ändra mitt beslut. Men jag höll mig.

Kommer nog göra det även på torsdag. Det är ju så kul att spekulera.

Har ni några namnförslag Caroline? Det är så svårt att då det att passa med storasyster :)

• Frankie86

Va skönt Aqua!
    Hade inte du bf kring den 17de juni precis som mig och Caroline?
    Man ska väl inte bli flyttad efter Ivf?

• Frankie86

Mysigt att dottern kommer med förslag på namn :)

Vi funderar Alice på flicka och Oscar eller William på en pojke.
    Men det hinner väl också ändras längs vägen ;)

Jaha okej Aqua, då är det väl inte så mycket att göra tyvärr.

Jag hoppas inte att sthlm flyttar ivfgraviditeter. Ska fråga på torsdag när vi har rul.

Så skönt med 18+0 idag :)
    Men då blev du flyttad nästan en vecka Aqua, hur känns det?

• Frankie86

Nervöst! Sitter och väntar på vårt rul!!
    Jag har fortfarande inte bestämt mig om vi ska ta reda på kön. Men jag är så sjukt nyfiken.
    Jag hade ju bestämt redan från början att inte ta reda på det. Men nu kan jag ha ändrat mig ;)

Vi får väl se, 15:30 är det våran tur :)

• Frankie86

Hej tjejer! Fantastisk upplevelse. Lillebror gick igenom besiktningen utan minsta anmärkning :) så skönt!
    Så nu kommer vi få en av varje kön, känns också kul :)

Kanske kan bli en Oscar :)
    Bild kan komma i morgon från datorn.

Kram

• Frankie86

Här kommer en bild på lillebror som beräknas komma 17 juni :)
    Så fantastiskt och underbart. Blev alldeles tårögd :)

• Frankie86
    aqua84 skrev 2013-01-18 11:27:38 följande:
    Frankie..så kul!! Ändra de inte datum på er? För ni hade samma som oss innan vi gjorde RUL?!

Nej  dom ändrade inte IVF-graviditeter. Hon skrev in äp och et så fick hon fram 17/6 precis som vi fick innan.
    Om hon hade gått på huvudmåttet så hade han varit 4dagar äldre, men vi blev inte flyttade.

Så det är väl olika över landet hur dom bestämmer, konstigt tycker jag!
  • Frankie86

Va konstigt. Här i sthlm gick dom bara på huvudmåttet. Förut hade man tydligen mätt både mage och huvud, men det var ändrat.

Nåja ut kommer dom komma, hoppas eran kommer 5 dagar innan bf istället ;)

• Frankie86

Caroline det kommer gå jätte bra!! Men jag håller mina tummar för dig iaf ;)

Idag shoppade jag dom första små bodysarna. Kunde inte hålla mig nu när jag vet att det är en lillebror. Ett packe med strumpor fick också följa med hem :)

Snart har jag övertalat sambon att vi ska köpa en bugaboo donkey ( syskonvagn som man kan göra om till singelvagn). Vi som inte skulle ha någon syskonvagn, nu har jag ändrat mig ;)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012