• Frankie86

Gravid efter IVF i september 2012

Nu har jag ringt min underbara BM :)

Jag ska få göra ett vul den 27/11, samma eftermiddag som vi har inskrivningen. Då är vi i v11+0, känns skönt att få se grynet då också.
    Jag är bara så nojig över att jag inte känner så mkt längre, kanske ska vara glad för det. Men jag är så rädd att det hela har stannat av sen vi tittade förra veckan.

Kanske bara ska njuta, men jag törs inte riktigt!

Nu kan jag "lugna" mig lite och se fram emot bm-besöket om 2v :)

• Frankie86
    Baby Lei skrev 2012-11-12 15:40:20 följande:
    Nu har jag varit på inskrivning. Tycker så mycket om min barnmorska! Hon frågade hur vi mådde och då kom alla känslor upp till ytan.
    Det har varit tungt med två missfall såpass sent som i v 12, och vi båda har svårt att glädja oss eftersom vi inte har passerat gränsen för den tid då jag fick missfall senast. Förra gången så stannade min graviditet av ungefär i v 9+4, den tiden jag passerade i förra veckan, men jag märkte ingenting förrän två veckor senare. Så den här tiden förra gången hade fostret dött.

Hon gick direkt in till läkeren och fixade ett ultraljud till oss. (vi hade inte ens bett om det), och vi fick göra det på studs. Läkaren var också fantastisk, Nu måste det väl ändå vara er tur! Nu hoppas vi sa han, och gjorde ultraljudet och vi fick sen en liten krabat på 5 cm som rörde sig! Helt otroligt! Så långt har vi aldrig kommit tidigare! Han sa att nu är risken för att det ska gå snett minimal. Storleksmässigt så visade den på v 10+5, så det stämde ju väldigt bra.(är i v.10+3 idag)  Vilken tur att vi fick det ultraljudet! Det gjorde så mycket för min oroliga själ! 

Åh va skönt! Underbar känsla!!! :) Jag hejjar på er!

Skönt med så förstående barnmorskor och läkare =)

• Frankie86

Caroline, det är nog vanlig växtvärk tror jag!
    :)

Idag går vi ju in i v11 v10+0 idag Caroline och Aqua :) bara en vecka kvar till v12, det här ska vi väl klara av!

Även om jag nojar hela tiden. Kan man må så här bra som gravid? Lite ömma bröst men inget mer.
    Med dottern var jag illamående och kräktes varje morgon.

Men denna gången ingenting. Längtar till mitt vul nästa tisdag i v11+0. spännande och nervöst!

• Frankie86

Jag tycker nog att det låter normalt ändå Caroline.
    Jag förstår dina känslor till fullo, men vi kanske måste coola ner lite. Båda två :)

Ödet är bestämt ändå, vi kan inte påverka mera nu.
    och det är väl lite det som stressar en också.

Jag fortsätter att hålla tummarna för oss alla.
    egentligen inte allt för långt till januari och rul trots allt ;)

Även om jag är överlycklig över att ha en läkartid för vul nästa tisdag då vi gått in i v12.

Blir så trött på mig själv som är så nojig.

Men det är väl tur att vi alla tjejer finns här inne, så vi kan noja av oss lite med varandra.

Skickar dig en kram , och grattis till att inskrivningen är klar! :)

• Frankie86

Nickie, vilken vecka är du i?
    Va mysigt =)

Min har ännu inte börja växa, v10+1 idag :)

Men jag är glad om det dröjer några veckor till.
    Har inte berättat på jobbet, och kommer nog inte göra det heller innan jul o nyår.

Men jag längtar efter magen och sparkarna :)

• Frankie86

mysigt :)
    Sådär får verkligen inte jag!

Jag har fått mera fläsk som lagt sig kring magen, inte mkt men tillräckligt för att jag ska känna mig tjock.
    Brukar inte vara stor runt magen annars.

Men vissa magar växer ju snabbare än andra.
    Du ligger ju 2v före också =)

När har du tänkt att berätta?

• Frankie86

Är det någon mer än jag som har fått sån djävulsk huvudvärk nu under graviditeten?

Jag åkte hem från jobbet idag då jag jag fick sprängande huvudvärk.

Har inskrivning hos bm i morgon, ska ta upp det med henne då.
    Olidligt!

Vi ska även få göra ett vul i morgon, går in i v12 i morgon (11+0). känns skönt!

• Frankie86

Idag går jag in i v11+0. obeskrivligt! :)

Ska dessutom få komma på vul idag, vi ville inte göra kub eller nupp, så då fick vi ett vanligt vul istället :)

Så nu vill jag att klockan ska bli 15;00 :)
    Även om jag är sjukt nervös!

Ha en bra dag alla härliga tjejer!

• Frankie86

Tjoho nu har vi fått se våran lilla böna. Blev kartlagd till 11+3 men det vore inte möjligt då jag är i v11+0.
    Men skönt o se att den ligger rätt i tiden iaf. Fick en bild utskriven :) om än något lite motvilligt.

Så skönt o se det lilla hjärtat slå samtidigt som lillen vinkade med ena armen :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012