• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

månviol skrev 2012-10-31 13:17:03 följande:
    Hej! Åter från vårt VUL idag vid lunch, och är mycket glad över att ha fått se vår lilla böna! Allt var som det skulle! Såååå lättad. De där små blödningarna jag har haft betydde alltså i mitt fall inget farligt.

Nu ser vi fram emot nästa upplevelse den 6/11, då vi ska på inskrivning hos BM. 

Hoppas att ni andra mår bra också!     

Grattis! :) Jag ska också på inskrivning den 6/11, ska bli spännande. Kanske känns lite mer verkligt då.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag var jag och killen in på barnens hus för att köpa en present och jag kunde inte låta bli att klämma lite på barnvagnarna. Är så jäkla köpsugen, kliar riktigt i fingrarna. Vill köpa allt som har med bebisar att göra hehe. Vecka 8+5 idag och tycker tiden går fort ibland men när jag tänker på hur lång tid det är kvar stannar allt upp.. känns som en evighet innan magen kommer synas och man kan känna sparkar.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Beklagar lac. Bamsekram. Hoppas du får ett nytt vul och att läkaren bara missade hjärtat.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag fryser tamejfan dygnet runt nu för tiden. Vet inte om det beror på graviditeten eller den fuktiga kylan. Plus att jag har haft huvudvärk tre dagar irad nu och så är jag trött. Hoppas det bara är tillfälligt.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Lisa81: grå fläck? En tvilling kanske? :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat
    Nickie skrev 2012-11-02 17:18:53 följande:
    Idag var vi på inskrivningen, satt och pratade i över 1½ timme.
    Pratglad barnmorska kan man säga :)
    Sen vart det lite blodprov och urinlämning.
    Så fick vi tid för RUL också den 4/1 så nu är det bara att vänta in det med, och inte fören man är i vecka 25 får man lyssna på hjärtat heller.
    Så nu är det låååång väntan tills det händer nått mer..

Åh, vad roligt att få tid för RUL. :) Hoppas jag får det på tisdag när jag ska på inskrivning.
    Sa dom till innan att du skulle lämna urinprov eller fick du veta det på plats? Tänkte om man skulle se till att vara lite extra kissnödig när man kommer dit. För min BM sa inget i telefon om urinprov.
    Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Har märkt att jag börjat bli sugen på krispiga saker. Typ gurka och äpple. Tröck precis i mig ett äpple och en halv gurka direkt efter varandra och ändå känner jag att jag skulle kunna äta typ en hel gurka till. Är inte alls sugen på sötsaker.. känns som att det är lite för bra för att vara sant.

Sen har jag även märkt en annan sak, för ca 4 dagar sedan började jag med vitaminpiller för gravida. Innan har jag bara ätit folsyra och försökt fått i mig varierad kost. Men tänkte att det skadar ju inte att äta mer vitaminer. Och jag har märkt att jag inte behöver göra nummer 2 lika ofta längre. Undrar om det beror på att det är mycket järn i vitamintabletterna?! Vet att man kan bli hård i magen om man äter järntillskott. Hoppas bara att jag slipper bli förstoppad.

Förresten så gick jag in i vecka 10 (9+0) idag. :)  

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat
    Nickie skrev 2012-11-02 21:10:25 följande:
    Hon frågade mig om jag hade urinprov med mig men dom hade inte skickat med nått rör så då fick jag göra det på plats. Tror det är standard att dom delar ut tiden för RUL på inskrivningen, iaf om du ska göra den på akkis.
    Ok, får se på tisdag då. Jag vet faktiskt inte vart jag får göra RUL någonstans. Bor ju inte i uppsala men i uppsala län. Har mvc på min hemort men där är så litet så tror inte dom gör RUL. Borde ju rent logiskt vara akkis som gäller för mig då.
    Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Caroline: jag vågade inte titta. Men läkaren sa på en gång att allt såg bra ut och då började jag storböla. :) lycka till imorgon

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Grattis till Frankie och en styrkekram till lac!

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012