Gravid efter IVF i september 2012
![Obestämd Obestämd](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
Jag håller tummarna för dig idag! Vilken tid är det dags! Bra (fast jobbigt) att du mår illa. Det är ju ändå ett starkt tecken på att allt är som det ska.
Grattis Nina! Åh vad roligt!!
Nu har jag varit på inskrivning. Tycker så mycket om min barnmorska! Hon frågade hur vi mådde och då kom alla känslor upp till ytan.
Det har varit tungt med två missfall såpass sent som i v 12, och vi båda har svårt att glädja oss eftersom vi inte har passerat gränsen för den tid då jag fick missfall senast. Förra gången så stannade min graviditet av ungefär i v 9+4, den tiden jag passerade i förra veckan, men jag märkte ingenting förrän två veckor senare. Så den här tiden förra gången hade fostret dött.
Hon gick direkt in till läkeren och fixade ett ultraljud till oss. (vi hade inte ens bett om det), och vi fick göra det på studs. Läkaren var också fantastisk, Nu måste det väl ändå vara er tur! Nu hoppas vi sa han, och gjorde ultraljudet och vi fick sen en liten krabat på 5 cm som rörde sig! Helt otroligt! Så långt har vi aldrig kommit tidigare! Han sa att nu är risken för att det ska gå snett minimal. Storleksmässigt så visade den på v 10+5, så det stämde ju väldigt bra.(är i v.10+3 idag) Vilken tur att vi fick det ultraljudet! Det gjorde så mycket för min oroliga själ!