• Baby Lei

Gravid efter IVF i september 2012

Nina76 skrev 2012-11-07 09:41:18 följande:
    Huah, vad jag är nervös...  Magen bråkar och illamåendet är efterhängset...  Hoppas att det betalar sig med en belöning på ultraljudet.  Obestämd

Jag håller tummarna för dig idag! Vilken tid är det dags! Bra (fast jobbigt) att du mår illa. Det är ju ändå ett starkt tecken på att allt är som det ska.
  • Baby Lei
    Helhjärtat skrev 2012-11-07 15:47:51 följande:
    Det händer mycket i magen nu känner jag. Har haft växtvärk i ett par dagar nu och magen känns mer trög och stor. Tror det börjar flyttas om en del där inne. Om en vecka borde livmodern börja titta upp över bäckenbenet.
    Följ dina drömmar

Jag har också haft värk i livmoderstrakten de senaste dagarna. Det känns ungefär som mensvärk för mig. Hur känns det för dig?
  • Baby Lei
    månviol skrev 2012-11-08 09:50:19 följande:
    Hej tjejer! Jag ska göra KUB-test på Ultragyn Odenplan nu i november, har fått tid 28/11. Jag har frågat dem om och hur de tar med IVF som en parameter i sin beräkning av sannolikhet, och det svar jag fick var att de gör detta. De anger om det är IVF, frys/färskt/donator och tidpunkt för återförande. De anger också moderns etnicitet eftersom det tydligen också kan påverka. Jag vet inte hur det är på andra ställen såklart, men det här svaret betyder att åtminstone jag kommer känna mig trygg med att göra ett KUB-test på Ultragyn.

Det var skönt att höra! Tack för att du meddelade här! Jag kommer också göra mitt KUB där men har inte fått någon kallelse ännu.
  • Baby Lei
    Rosa fjäril skrev 2012-11-08 14:19:36 följande:
    Jag kommer varken kolla kön eller kub! Det ända jag vill veta om jag kommer att få ett till barn med LKG!!

Vad är LKG?
  • Baby Lei
    Rosa fjäril skrev 2012-11-08 14:38:11 följande:
    Läpp käk och gomspalt!

Vad jobbigt! Så hemskt att behöva gå igenom en (eller flera) operation när man är så liten!
    Är det något de kan kolla innan barnet är fött?  

• Baby Lei
    Helhjärtat skrev 2012-11-09 09:18:20 följande:
    Idag går jag in i vecka 11! :)

Jag också! Och på måndag är det inskrivning hos BM.

• Baby Lei
    caroline 32 skrev 2012-11-09 13:05:18 följande:
    Mycket molvärk idag både fram och bak;((. Blir så nojjig att allt bara ska gå åt helvete!!!
    Har ni andra mycket molvärk? Jag har det ibland bara. Har tagit postafen några dagar nu och faktum är att illamåendet känns lite bättre.

Jag har det också ibland. Det kommer och går. Känns precis som mensvärk för mig. Ibland ilar det liksom till i livmodern, särskilt om jag sträcker på mig.
  • Baby Lei

Nu har jag varit på inskrivning. Tycker så mycket om min barnmorska! Hon frågade hur vi mådde och då kom alla känslor upp till ytan.
    Det har varit tungt med två missfall såpass sent som i v 12, och vi båda har svårt att glädja oss eftersom vi inte har passerat gränsen för den tid då jag fick missfall senast. Förra gången så stannade min graviditet av ungefär i v 9+4, den tiden jag passerade i förra veckan, men jag märkte ingenting förrän två veckor senare. Så den här tiden förra gången hade fostret dött.

Hon gick direkt in till läkeren och fixade ett ultraljud till oss. (vi hade inte ens bett om det), och vi fick göra det på studs. Läkaren var också fantastisk, Nu måste det väl ändå vara er tur! Nu hoppas vi sa han, och gjorde ultraljudet och vi fick sen en liten krabat på 5 cm som rörde sig! Helt otroligt! Så långt har vi aldrig kommit tidigare! Han sa att nu är risken för att det ska gå snett minimal. Storleksmässigt så visade den på v 10+5, så det stämde ju väldigt bra.(är i v.10+3 idag)  Vilken tur att vi fick det ultraljudet! Det gjorde så mycket för min oroliga själ! 

• Baby Lei
    Nickie skrev 2012-11-12 16:22:13 följande:
    v.12 eller 11+0 idag då :) 3:e kalendermånaden och även 3:e graviditetsmånaden står det i min app. Underbart! 3 kilo har jag ökat i vikt sedan ET. Längtar så fruktansvärt mycket till RUL i januari nu.

Yay!!! Vilken delmålsseger! Grattis!! Jag längtar ihjäl mig tills jag är där!
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012