• Baby Lei

Gravid efter IVF i september 2012

Frankie86 skrev 2012-10-30 20:37:46 följande:
    Rul får man bokat efter inskrivningen hos bm. Iaf här i sthlm. Tror att vi fick brev hem från ultraljudsmottagningen, men jag kommer inte ihåg helt.
    Nedräkningen till vul har börjat, 6 dagar kvar :)

Spännande! Jag håller tummarna!
  • Baby Lei
    Lac2010 skrev 2012-10-31 21:58:10 följande:
    Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!
    Nej så fruktansvärt tråkigt! Många många kramar från mig.
  • Baby Lei
    Lac2010 skrev 2012-11-02 09:29:52 följande:
    Hej tjejer, tack för alla styrkekramar! De värmer. Min man ringer och ringer till gyn här i Nyköping som en tok för att få en kontroll med samma läkare och maskin som både visat och spelat ljudet av pyrets hjärta. Men verkar som vi får vänta till måndag :( har än så länge inga känningar i magen eller fått någon tendens till rosa på pappret..så vet inte vad vi ska tro. Men har ställt in mig på att det blir ett MA och att de kommer få hjälpa till att få ut det. Känns inte roligt att ställa sig in på de värsta, men då kan jag inte bli mer ledsen iaf.. Bara så mycket gladare om det visar sig att det fortfarande lever. kram till er alla!
    Vad tufft att behöva vänta hela helgen. Och att behöva bereda sig för det värsta och ändå hoppas på det bästa.
    Många kramar 
  • Baby Lei
    caroline 32 skrev 2012-11-01 14:44:09 följande:
    Jag har mycket molande idag och blir så nervös!!!

Jag också! När jag sträcker på mig så hugger det till i livmodern.
    Det är kanske inte så konstigt med tanke på vilken aktivitet som försigår därinne.  
  • Baby Lei
    Frankie86 skrev 2012-11-05 13:11:51 följande:
    Tack för tumhållning! Sitter nu i väntrummet med hela lilla familjen. Även dottern ska få följa med och kolla på bebisen. Hoppas det är goda nyheter. 4min kvar till min tur! Jävlar vad nervös jag är!!

Hoppas det går vägen! Jag håller tummarna!
  • Baby Lei

Jag har inte hunnit så långts om till KUB själv ännu, men har läst på lite om vad det innebär för oss som gjort IVF.
    För dem av oss som gjort ET och stimulerad FET (alltså inte ostimulerad FET!) kan resultaten bli helt missvisande på grund av hormonbehandlingen vi går igenom. Det är alltså data från blodprovet som blir fel, medan ultraljudet såklart stämmer. Precis som med tvillinggraviditeter. Här är en länk där det berättas mer: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43378885.html

• Baby Lei
    månviol skrev 2012-11-06 14:44:03 följande:

OJ. Detta var helt ny info för mig. Vad obehagligt. Och jag som helst inte vill göra fostervattens- eller moderkaksprov eftersom jag hängt upp mig på missfallsrisken med det... Suck. Nu blir det väl nya diskussioner där hemma.

Baby Lei, jag såg i tråden du länkade till att du frågade efter kompetensen krin gdetta på just UltraGyn Odenplan, men inte fått svar. Har du fått svar på annat håll? Jag ska också just dit nämligen.    

Nej, jag hann aldrig så långt. Fick missfall innan det var dags för KUB ultraljudet. Tydligen finns det en brittisk metod (de har längst erfarenhet av IVF) där de analyserar blodprovet på något sätt som gör att de tar hänsyn till hormonbehandlingen, någon har skrivit om att Mama Mia på Karlavägen har den kompetensen och gör på det sättet med IVF graviditeter? Det kan ha stått i den tråden jag länkade till ovan. Har tyvärr inte några säkrare källor än så.

Jag skulle har ringt och pratat med både Mama Mia på Karlavägen samt Ultragyn, de måste ju få de här frågorna hela tiden. Det är ju så många som gör IVF nu.
  • Baby Lei

Ett stort grattis till Caroline och Aqua! Visst är det en otrolig lättnad!

• Baby Lei
    Nickie skrev 2012-11-06 16:31:00 följande:
    Stort grattis Caroline och Aqua! :)

Är det någon annan som har sömnproblem?
    Jag måste först springa upp säkert 3-4 ggr och kissa och efter det är det riktigt svårt att somna om,
    hur jag än ligger så är det inte bekvämt, och är det inte det som spökar så har jag dessutom börjat drömma ca 50 olika drömmar på en natt och känner mig helt färdig när väckarklockan ringer på morgonen.
    Någon som känner igen sig? :)

Magen börjar växa på ganska bra för mig också, frågade barnmorskan varför jag blivit så stor redan nu, för så var det minsan inte förra gången. Men det var tydligen ganska vanligt att man växte lite snabbare som omföderska. Skönt att höra.. Trodde nästa bara att jag blivit fet :P

Jag sover också jättedåligt. Jag som brukar sova som en prinsessa i vanliga fall. Är jag inte kissnödig, så är det katterna som trampar runt och letar sovplats, eller så är det min kille som är för varm, eller så mår jag illa och då måste jag ju stiga upp och äta något.. helt hopplöst!
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012