• Baby Lei

Gravid efter IVF i september 2012

miqaw skrev 2012-10-24 11:08:49 följande:
    Då var man tillbaka i soffan... MYCKET LUGNARE, gladare och med tårar i ögonen av glädje Glad Det finns en liten Knopp på 16,8 mm och precis som Nickie har jag nu då BF 2013-06-02. Nu ska jag bara samla mig och försöka ringa till MVC också för inskrivning och bokning av KUB. Tack för er tummar idag!!!!!

Grattis!! Vilken lycka! Massor med kramar från mig!
  • Baby Lei

Och jag ska in på ultraljud kl 16..
    Jag är så nervös. Vill nästan inte åka dit.. Så länge jag inte blöder så är jag gravid tänker jag, vill inte ha ett negativt besked, utan lever hellre i ovisshet... men åndå inte såklart. Usch och fy! Det här är jobbigt! 

• Baby Lei

Ett fint litet hjärta tickade på ultraljudet! Så otroligt skönt! Jag ville nästan inte åka dit kände jag.. Men nu är jag såklart glad att jag gjorde det ändå. BF 6/6 så det blir en Nationaldagsbebis :) Arla! Jag håller tummarna för att du får ett fint resultat i morgon. Det är många som haft stora blödningar men ändå haft friska graviditeter även om man såklart blir livrädd och fruktar det värsta. Många kramar från mig

• Baby Lei
    Helhjärtat skrev 2012-10-25 21:52:41 följande:
    Baby lei: vi har samma bf :) nickie: nä han sa nästan på en gång att allt såg bra ut. Men han va lite fumlig när han skulle ta kort så den blev inte superbra.
    Vad kul! Jag tror att det har blivit en dag fel på mig.. jag hade ägglossning den 13 september (utslag på ÄL stickan den 12'e) stämmer det på dig?
  • Baby Lei
    Lillflickan skrev 2012-10-26 14:25:49 följande:
    Oh! Vill också se. Börjar bli nervös inför måndag. Tänk om det inte går lika bra för mig.

Ja, det är en hemsk väntan! Hur mår du? Har du några symptom?
  • Baby Lei
    arla1982 skrev 2012-10-26 18:53:26 följande:
    Glida3...tack för att du frågar. Uppskattar det! Åhh...jag vågar knappt svara... förklarade om blödningarna för läkaren... han nickade och antecknade....sen dags för undersökning. Lång tystnad sen säger han... "ja, det här ser ju inte så tokigt ut"... ähh...ok? Och så fick vi se ett litet tickande hjärta. Den känslan... Allt hopp var borta när jag åkte till kliniken idag. Vet att det är en väldigt lång resa kvar och mycket kan fortfarande hända...men nu ska jag försöka slappna av och njuta. Jag är i v. 7 nu och han sa att det kan komma mer småblödningar men jag skulle försöka att inte oroa mig. hmm.. jaja... Hur mår du?? Och ni andra?? kramar

Åh vad skönt att höra! Försök att njuta av det fina beskedet! Enligt min läkare så sjunker missfallsrisken dramatiskt då man sett ett hjärta!
  • Baby Lei

Grattis Lillflickan! Vilken lycka!
    Och välkommen hit Nina. Grattis till plusset! Hur gammal är din dotter? Och har ni fått försöka många gånger?
    Jag håller tummarna för att du också får se ett litet hjärta på ultraljudet.

• Baby Lei
    Eirali skrev 2012-10-29 15:53:21 följande:
    Vad glad jag blir över att se era ultraljudsbilder och få veta att det har gått så bra för er alla. Blir känslan av att vara gravid annorlunda efter att ni fått se er lilla bebis? Helt fantastiskt och ett jättestort GRATTIS till er alla.

Grattis Nina och välkommen hit! Efter att ha kämpat så länge för att få till ett syskon är det overkligt när det sker. Jag och min sambo gjorde utredning för 3 1/2 år sedan och började våra behandlingar för 2 1/2 år sedan. Vi har nu blivit gravida på vårt 3:e (eller 4.e/avbrutet i sista stund) ivf försök och jag är så stolta över att vi har lyckats den här gången. Vad är Assisted hatching Nina?
    Känner mig rätt gravid, ömma bröst, trött och kissnödig hela tiden, härlig känslaFlört!
    En skön och lyckosam vecka önskar jag er alla. 

Jo, det är klart att det är en fantastisk känsla att se att det finns ett litet hjärta på ultraljudet! Oron försvinner för stunden och resten av dagen var ett lyckorus för mig och min kille.  Nu när det har gått ett par dagar så börjar oron smyga sig på igen. Förra gången jag var gravid så fick vi också se ett fint litet hjärta på ultraljudet, fick höra att nu är det 95% chans att det här går vägen osv. och ändå gjorde det inte det. Den gången så stannade utvecklingen av ungefär i v 9+3, men jag började inte blöda förrän i v 12, så jag kommer nog ha det jobbigt fram tills vi passerat det datumet.
    Det finns ju aldrig några garantier tyvärr. Nästa ultraljud blir ju inte förrän i v 12 ungefär för KUB, så det är nästa målbild.
  • Baby Lei
    Helhjärtat skrev 2012-10-30 17:14:01 följande:
    Min chef berättade jag för dagen innan äggplocket eftersom jag skulle vara sjukskriven. Ingen annan på jobbet vet men tänker varje dag att jag ska berätta.. Vet inte hur jag ska säga det bara. Idag ringde jag och bokade första mötet med mvc. På tisdag ska jag dit. :) vet ni om man bokar rul redan nu?

Här i Stockholm så gör man först inskrivningen hos barnmorskan, då skickar hon remiss till KUB och RUL om man vill göra det. Vi fick önska dagar och ungefärlig tid också. Sen får man kallelserna hemskickade efter några dagar.
  • Baby Lei
    Lisa 81 skrev 2012-10-30 22:52:42 följande:
    Hej den 19/9 gjorde jag min insättning, blev isci inte ivf. Fick tillbaka två befruktade ägg är idag i v 7+6. Ska på torsdag på mitt första vul hos min gyn läkare. efter det skulle jag kontakta mvc om inskrivning. Är jätt nervös inför vul hoppas att båda finns kvar.

Är jätte svullen särskilt frammåt kvällen. Har en så länge sluppit illamåendet.  

Väntan på VUL är hemskt tycker jag! Jobbigare än väntan på TD och så faktiskt. Varje steg man klarar ger ju mer hopp så det kanske är därför.  HOppas ni på tvillingar? Det vore en dröm tycker jag personligen, men såklart tufft när de är små. Vad är isci?
    Skönt att du inte mår illa!  
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012