• Baby Lei

Gravid efter IVF i september 2012

Nickie skrev 2012-10-11 20:45:23 följande:
    Ja ni flickor.
    Om ca 10-11 veckor så börjar vi antagligen känna sparkar från bebis.
    Det är ju egentligen inte så lång tid om man tänker efter.... Overkligt.. Men jag älskar tanken på det.. 

Då är jag i v 17 -18. Hoppas hoppas att det får bli så den här gången! Vilken fantastisk jul det blir i så fall! :)
  • Baby Lei
    gilda3 skrev 2012-10-12 11:01:05 följande:

Jag mådde aldrig illa när jag var gravid med min dotter. Inget illamående alls nu heller. Gott tecken? faktum är att jag mår lite illa inför mens, men inte när jag är gravid, tydligen!

Skönt att höra! Då satsar vi på att det är som det ska helt enkelt :)
  • Baby Lei
    Helhjärtat skrev 2012-10-12 11:31:26 följande:
    Mina bröstvårtor har börjat klia, blir tokig. Men det är härligt med lite symtom :) 13 dagar kvar till vul.

Då har vi VUL samma dag, den 25 oktober! Lyckodag bestämmer vi :)
  • Baby Lei

Jag har också börjat må illa på kvällarna. På mornarna mår jag som bäst. Konstigt.
    Är också ganska lös i magen i stället för hård. (om ni verkligen vill veta.. hehehe)
    Uppochnervända världen. 

Är det någon som känner igen sig i mina konstiga symptyom?

• Baby Lei
    Helhjärtat skrev 2012-10-15 12:48:13 följande:
    Och jag känner fortfarande ingenting :( kan inte riktigt slappna av på grund av det. 10 dagar till vul
    Det är många som inte har några sypmtom alls. Jag är som dig, blir helt nojjig när det inte känns något, men det verkar ju vara väldigt vanligt. Förresten, var det inte du som hade fått dubbelt så stora bröst som normalt :)
  • Baby Lei
    gilda3 skrev 2012-10-20 10:57:51 följande:
    Tack alla. Känns verkligen fantastiskt. Doktorn sa också att när det ser så här bra ut är det ovanligt med missfall. Tyckte det var lite optimistiskt sagt, men jag får väl ta det till mig

Ja, det är klart att du ska njuta av de härliga orden! Grattis!!
  • Baby Lei

Grattis Johanna och Eirali och välkomna hit! Det är en känslostorm att plussa efter alla turer som vi alla här inne har varit igenom.. Både ljusa och mörka tankar.. Inte så konstigt kanske. Den här tråden är fantastisk på det sättet. Vi vet alla vad det innebär.

miqaw skrev 2012-10-21 20:30:54 följande:
    Välkomna alla nya! Kul att tråden utökas!

Här utökas dock bara nervositeten för min del... Har inte haft molvärk på några veckor, brösten ömmar knappt längre... MEN, däremot är jag KONSTANT trött, har värk i ryggen sedan plusset, och ett konstant illamående som gör att jag inte vill äta något och det jag kanske blir sugen på får jag kväljningar av Gråter Ja, jo... Jag KAN acceptera detta OM de ser ett fint litet hjärta på onsdag men jag är livrädd för motsatsen Rynkar på näsan

Men men... Jag får försöka hitta hoppet någonstans så jag tar mig till onsdag.

Massor av kramar till er alla!     

Jag har också mitt VUL som närmar sig.. På torsdag är det dags för mig. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle hantera ett negativt besked den här gången. Det skulle vara helt knäckande. Samtidigt som jag alltför väl vet att ett fint VUL inte heller ger några garantier.
    Men ett steg i taget. Nästa är att se ett hjärta på VUL så får jag tänka på nästa steg sen. Annars blir jag nog galen på kuppen.  Jag mår också illa och det är i alla fall skönt att ha det som påminnelse om att det faktiskt verkar hända något i kroppen. Det känns bra. Men jag är sjukt nervös!

• Baby Lei
    Nickie skrev 2012-10-23 10:11:24 följande:
    Usch, sitter utanför och väntar just nu. Tid om ca 5 minuter. Nu känns det som att jag mår riktigt illa, men enbart pga nervositeten. Uppdaterad sen :)
    Jag håller tummarna för dig nu!!!
  • Baby Lei
    Nickie skrev 2012-10-23 11:03:53 följande:
    Det fanns en liten bebis därinne med tickande hjärta! Min sambo börja störtgråta, nu blev det verkligt för honom med. :)

Grattis Nickie!! Härligt!
  • Baby Lei

Hej tjejer! Hur mår ni idag? Jag börjar få panik inför mitt VUL på torsdag, men jag roade mig med att hitta en grav-kalkylator jag inte sett förut.

Så här blev mitt resultat:

I dag är du 7 veckor og 5 dagar gravid.

Befruktningen ägde rum omkring:

13. september 2012

Hjärtat börjar att slå:

8. oktober 2012

Embryot rör sig:

1. november 2012

Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster:

8. november 2012

Alla inre organ är färdigbildade:

8. november 2012