• caroline 32

Gravid efter IVF i september 2012

Härligt Miqaw;)
    Har har fått hinnsvepning idag. Var öppen 3-4 cm och tappen var mjuk och ca 2 cm. Har typ 4-5 min mellan nu så håll tummarna!!

• caroline 32

Har varit inne på koll. Samma status som igår. Öppen 2-3 cm och det återstår 2 cm av tappen;(.
    Jag blir tokig tror jag!!!!!!!

• caroline 32

Det gör mycket ont i tuttarna första tiden men det ger med sig.

Ja vi hoppas varje dag att det ska hända något men hittills nada;(.

• caroline 32

Nu har hon kommit! 24/6 kom hon efter 4 timmar på förlossningen. Vikt 4560 g och 52 cm lång. Är på bb än då hon är överburen. Hon heter Lilly:)

• caroline 32

Hej. Här är det kaos. Vi har flyttat nu tors-sön och idag äntligen gjort upp husaffärerna. Lilly mår bra. Hon äter mycket när hon äter men kan sova typ 5 timmar i sträck ! Vi vägde i fredags och då hade hon tappat 20 gr sen hemgång. Ska till BVC på ons. Hon känns nöjd och pigg när hon är vaken men visst sover de mycket?
    Tyvärr fick jag besked att min pappa hittats död i morse så här är det ännu mera upp och ner. Allt på en gång.min kropp är som överkörd av tåget och jag har mycket värk i rygg och ischias. Blöder ni mycket? En vecka sedan förlossning idag och jag har väl inte precis vilat det jag borde efteråt. Tycker jag blött mera idag;(.
    Ska försöka vila och bara njuta av min fina bebis. Kartongerna får vänta!

• caroline 32

Jag blöder en del. Tror att jag lyft å konkat i flytten men så länge det inte gör ont är det väl ok?

• caroline 32

Min skrutta hade inte gått upp heller Frankie, hon stod kvar på vikten som vi skrevs ut med. Hon är ju en sovare och bvc ville att jag skulle väcka henne med 1.5 timmars mellanrum dagtid för att mata på lite. Dock så var de inte oroliga då hon är rund och fin och har bra färg. Hon är ju pigg också då hon är vaken. Jag har ammat som en dåre nu sedan i onsdags och ny vikt tas på måndag. Man blir ju lite nojig ! Min skrutta nekar till ersättningen nu också och då tänker jag att hon är nöjd för när hon fick ersättning tog hon den glatt och glupskt.

Jag blöder fortfarande men lite mindre idag. Tycker det är jobbigt med magen också. Svårt att gå på toa ordentigt och känner mig konstant bajsnödig:).
     Vi var på begravningsbyrån igår och det gick bra. Det är ju jobbigt och svårt att ta in att pappa är borta i och med att vi inte fått se honom ( kommer inte göra heller) då han är på rättsmedicin. Han hittades död i sin säng och då är det rutin att skicka dem dit. Vi väntar nu på dödsorsak. Tur att vi fick Lilly!

Idag ont i kroppen igen. Har promenerat med hunden 2 dagar i rad nu och kanske fixar inte kroppen det eftersom att jag inte vilat efter förlossningen precis iom flytten och allt. Har väldigt ont i ryggen och det trycker nedåt. Vill ju komma igång med löpträning men jag ska ta det lugnt så jag inte förstör mig för evigt. Jag är så glad för mina 2 barn och jag är oerhört lycklig och tacksam att känna mig nöjd nu! Det är en obeskrivlig känsla att man kunnat få 2 fina friska barn, det hade jag inte kunnat drömma om för 10 år sedan att det ens skulle bli verklighet.

Ha en trevlig helg på er !!        

• caroline 32

Nu hade min skrutta gått upp 100 gram på 5 dagar . Skönt! Jag fick feber och mjölkstockning i helgen, hua så hemskt!

• caroline 32

Stackars dej Frankie;(. Hoppas du mår bättre snabbt!
    Min har hängt i tuttarna idag så de känns som taxöron och svider!

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012