• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Ok, det kanske är en myt då :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Vilken fin julklapp. Kul att kunna lyssna på hjärtat hemma. Själv fick jag en gravidkula av sambons syrra i julklapp, ni vet ett sånt halsband som låter som bebisen ska bli lugn av. Den plingar så mysigt när man rör sig. Idag berättade vi för sista delen av släkten så nu vet alla vi vill ha det sagt till. Så nu gör det inget om det råkar spridas. Min moster började gråta av lycka, hon är den enda som gjort det. Blev nästan rörd själv när hon blev det. Men jag vet att hon alltid önskat sig fler än ett barn men pga komplikationer vid förlossningen så vågade dom inte skaffa fler.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Frankie: jag hade huvudvärk i 3 veckor och fick bara till svar att ta Alvedon och att det förmodligen var en förkylning eller stress sen gjorde dom inget mer. Det gick ju över för mig men att ha huvudvärk i 3 veckor är ingen höjdare och tyckte inte att alvedonen hjälpte så det tog jag knappt. Hoppas du bli av med det snart,

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag vet inte om det är rörelser jag känner. Har svårt och tro att det är tarmarna jag känner under naveln men är ändå inte säker på om det är bebis jag känner ibland. 12 dagar kvar till rul :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag kände nyss två riktiga sparkar. :) buffade lite på magen några gånger sen höll jag ena handen tryckt under naveln då kände jag två små sparkar med typ 5 s mellanrum. Det kan inte ha varit något annat, det kändes t.o.m lite på handen. Blev helt lyrisk. Nu vill jag att killen ska känna också. :) vecka 18 idag, men kan fortfarande inte förstå att det ligger en liten bebis där inne, även om jag känt den.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag var vi och klämde lite på barnvagnar och vi har bestämt oss för en kronan duo s. Eller egentligen hade jag nog redan bestämt mig för länge sen men blev ännu säkrare på att det är rätt efter att vi fick se den live. Ville köpa den på en gång men karln lyckades dra ner mig på jorden igen. :) blir så ivrig.. Vill boa och förbereda allt redan nu.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja vi ska också vänta till efter rul. Då kan man väl känna sig lite säkrare på att det verkligen blir en bebis. 11 dagar till rul för mig. :) nervöst och spännande på samma gång.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Nina: ont i magen hur? Jag får som mensvärk då och då men det är ju tydligen vanlig växtvärk. Sen kan jag få som ilningar neråt ljumsken men det är tydligen ligamenten som livmodern hänger fast i som gör ont ibland. Hoppas det inte är något allvarligt bara! Jag kan känna bebisen jättetydligt nu, :) så mysigt men läskigt på samma gång. Vecka 17+2 idag.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Säger som er andra. Gott nytt år! :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja det är helt sjukt :) om ca ett halvår sitter vi förhoppningsvis här med bebbarna.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012