Gravid efter IVF i september 2012
Välkommen sezret! Visst är det underbart att få se det lilla livet! Jag grät som ett litet barn, kunde inte förstå att den låg inuti mig och sprattlade.
Välkommen sezret! Visst är det underbart att få se det lilla livet! Jag grät som ett litet barn, kunde inte förstå att den låg inuti mig och sprattlade.
Ikväll ska vi ut och äta med några vänner sen ska vi vidare på någon pub, så jag har varit tvungen att sova middag för att orka vara med hela kvällen. Vi får väl se hur det går. Vill inte vara den tråkiga bara för att jag är gravid. :)
Sezret: jag är i vecka 12 (11+2) idag. Bf 6/6
Huh, sambon har åkt på magsjuka och kramat toan hela natten. Jag sitter typ bara och väntar på min tur.. Är superhungrig men vågar knappt äta. Men jag kan ju inte svälta bort magsjukan heller. Hatar magsjuka. Ska jobba senare idag och vet inte om det är dumt att jobba om man har magsjuka hemma, risken är ju ändå rätt stor att jag åker på det och då hinner jag kanske smitta fler på jobbet. Äh fan.
Härligt rosa fjäril! :)
Häftigt nickie! Jag vill också känna fisksprattel :) men eftersom det är mitt första barn får jag nog vänta några veckor till.
Caroline: jag har molvärk lite då och då. Känns som mensvärk. Tydligen helt normalt. Frankie: ja tydligen kan man må bra som gravid, jag har inte mått dåligt en sekund förutom lite foglossning. Får hela tiden höra att jag ska njuta.. Men det är ju svårt när man inte vet hur bebisen mår.
Caroline: hoppas bm inte hittar något fel utan att det är lite sköra slemhinnor eller nåt.
Här står det stilla. Har inte haft växtvärk på några dagar så börjar bli orolig men livmodern kanske inte töjer sig så fort att det känns längre. Ska till bm 7 dec för att jag har fått någon obalans i underlivet, men fick tips om lactal och intim olja först så hoppas det försvinner innan jag ska dit. Förresten, idag gick jag in i vecka 13! Yay!
Jag håller alla tummar och tår för dig Caroline att allt ser fint ut.