• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Helhjärtat skrev 2013-05-06 19:39:17 följande:
    Jag har också haft bm besök idag. Har gått upp lite för mycket på kort tid= vätska och urinen visade +1 och blodtrycket låg på 136/80 ( brukar ha 120/70) så bm var lite bekymrad. Men hon skulle kontakta läkare imorgon för att se om dom bör hålla koll på mig lite mer. Annars var allt bra och hon gick igenom lite smärtlindring under förlossningen. Det blev genast lite verkligare, tror även sambon börjar känna av allvaret även om han inte vill säga det rakt ut. Märker på han att han blir lite obekväm när jag tar upp förlossningrelaterade saker. :) exakt en månad idag till bf för mig! Tusan vad jag längtar efter lillknoddas där inne.
    Bra att de tar tag i om de ska hålla koll på dig om det behövs. Då kanske jag inte ska oroa mig för att mitt blodtryck gått upp från 100/60 till 110/70...
    Tyvärr har min man bara kunnat vara med på ett besök hos BM pga sitt arbete men hoppas att han kan få ledigt nästa besök då jag kommer vara i v 39 och det är väldigt nära, både för att det SKA hända något samt ev. igångsättning osv.
    Vi hade också sagt att vi inte skulle skriva något till förlossningen men insåg i helgen att vi nog ändå gör det så sagt och gjort, det blev en hel del punkter. Bland annat att maken inte vill klippa navelsträngen.

Längtar enormt efter vår lilla prinsessa och nu håller jag tummarna för dig Helhjärtat att kommande kontroller visar bättre värden.    
  • miqaw
    Helhjärtat skrev 2013-05-10 11:14:34 följande:
    Kan ont i svanskotan ha med uvi att göra alltså? Sedan några dagar tillbaka har jag svinont i svanskotan, speciellt om jag står länge. Ska till bm på torsdag och ska göra kissprov då men det pga att jag hade äggvita i urinen sist.

Jag har ont i svanskotan men det är inte pga UVI utan en del av foglossningen, eller som sjukgymnasten sa, bäckenbottenproblemen. Min BM hade aldrig hört talas om just få ont i svanskotan så när jag berättade vad sjukgymnasten sa så skulle hon lägga det på minnet. Får extremt ont av att stå mycket, eller sitta så därför blev det just sjukskrivning för min del eftersom jag kan både stå och sitta på jobbet men jag klarade ju inget av det och ligga ner är inget alternativ i ett kontorslandskap ha ha ha. Så är det inte UVI kan det mkt väl vara ovanstående problem istället.

Sen att FK inte godkände min sjukskrivning, 100%, är en annan femma. Men, de har skickat brev till läkaren för tydligare motivering till just 100% och inte de 50% som de rekommenderar vid "såna här problem"... 

Är det någon annan som i vanliga fall älskar solen och värmen men som nu knappt kan sova på nätterna pga värmen??? Fingrar och fötter svullnar och är skållheta hela dagarna och på nätterna... Har sovit med blöt handduk i natt för att få någon sömn alls... Fingrarna börjar till och med bli svåra att böja utan att det känns lite obekvämt...
    Annars är lilla Saga nu hjärtligt välkommen ut, så nu städas badrummet trots problem... Vad gör man inte? Tungan ute    
  • miqaw
    Frankie86 skrev 2013-05-10 15:14:12 följande:
    Nej ont i svanskotan har inget med uvi att göra, var nog bara jag som var lite otydlig i mitt tidigare inlägg :)

Jag hoppas på sjukskrivning på 100% dessa sista veckor.

Jaha så ont i svanskotan kan ha med "foglossning" att göra. Jag trodde det berodde på att jag blivit så tung haha :)
    Ha ha ha! Nej, tyngden är nog inte orsaken i alla fall! Men japp, svanskotan påverkas på samma sätt som resterande bäckenet av hormonerna så jag hoppas de förstår ditt problem! :)
  • miqaw
    rajsiin333 skrev 2013-05-13 13:20:55 följande:
    Nu börjar jag faktiskt bli less, eller snarare uttråkad. Ensam hemma och försöker få dagarna att gå, 15 kvar till bf.
    Det mesta är väl fixat här hemma nu, det är bara bebissängkläderna som ska tvättas. BB-väskan är så gott som packad förutom några saker som ska inhandlas.

För övrigt har jag absolut inga känningar alls. Allt är som vanligt: trött, foglossning och förbannat kissnödig hela tiden.

Så tjejer, hur får ni dagarna att gå?

ja du... har samma problem som dig kan man säga! Känner inget utöver det "vanliga"... Ägnade fredagen åt att storstäda badrummet... i lördags dammade jag överallt... Ska nog tvätta fönster en dag och sen dammsuga och svabba alla golv en annan dag... Annars har jag bakat för att få tiden att gå, kan dock inte göra mer nu då frysen är full...

BF-lista maj/juni 2013
    rajsiin333: 28 maj
    miqaw: 31 maj 
  • miqaw
    rajsiin333 skrev 2013-05-14 09:05:01 följande:
    Förresten hörni, hur gör nu med amningsbh? Köper ni det innan eller efter?
    Det känns svårt att köpa innan för vad jag förstår så dröjer det ett par veckor innan brösten stannat i storlek efter förlossningen och när amningen kommit igång. Men samtidigt känns det svårt att vara utan så länge.

Jag har behövt köpa amningsbh för längesedan... Då de är de enda som passat bomberna jag numera är utrustad med... Däremot har jag en känsla av att jag behöver köpa fler efter förlossningen då brösten TROLIGEN kommer bli ännu större... jag har en lite större i BB- väskan och sen åker jag upp med en som passar nu... och amningstoppar och amningslinne.
  • miqaw
    Rosa fjäril skrev 2013-05-14 10:35:37 följande:
    Allt såg bra ut:)

Skönt!
  • miqaw

Lillflickan: Stort grattis! Ser fram emot uppdateringar om hur ni mår!

• miqaw

Grattis på födelsedagen SeZret!!!

Här var man på "besiktning" hos BM idag så nu är lilla Saga fixerad helt i alla fall och växer som hon ska fortfarande.
    Har sammandragningar/förvärkar men de yttrar sig lite olika. Ibland blir bara magen stenhård och illamåendet märks men ibland känner jag också av värk i ryggen ihop med det andra så nu är det bara hålla tummarna på att de blir fler som mynnar ut i riktiga värkar eller att det bara säger pang hi hi! Svullna händer och fötter och lider extremt av värmen och jobbigast är så klart på nätterna och då mest fötterna som är skållheta.

vet inte om man är dum eller ej men försöker intala mig att vi kommer gå över tiden och bli igångsatta 15/6... Försvarsmekanism för att inte bli besviken????

Hoppas ni andra mår ok!      

• miqaw

Rajsiin333: trevlig helg till dig också och lycka till med kalaset!
    Har också funderat på det där med promenader men kommit fram till samma sak som du, kroppen sätter igång när den är redo... Men skada kan det inte göra va ;)
    Vår lilla tjej är väldigt välkommen i alla fall men är väl en av dem så går över tiden hi hi!

• miqaw

Mitt BF är på fredag och har fått frågor i två veckor redan! Kul att då kanske gå över två veckor också ha ha ha! Men här känner jag ingenting heller och lillan är nästan livligare än på länge känns det som... Vissa säger ju att kroppen tömmer magen som förberedelse osv men det har också pågått i två veckor så här stämmer inte det heller. Men, de kommer när de kommer "tydligen" ha ha!
    Ta hand om ett så ska jag fixa i ordning mig inför promenad ner till stan :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012