• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Helhjärtat skrev 2012-10-29 06:49:34 följande:
    Jag tycker också det börjar bli lite jobbigt att ha vanliga byxor på mig. Men egentligen har jag ingen mage så jag vet inte om jag ska försöka hålla mig ifrån mammakläderna ett tag till. Idag blev det iaf vanliga leggings så jag kan släppa ut magen lite. Annars har jag mina "tjockjeans" på mig och dom sitter tight nu annars tappar jag dom nästan. Vill inte veta om jag lagt på mig mer än magen. :)
    Jag har kört viktväktarna sedan i maj och har fått in någon "dum" vana att väga mig varje söndag och jag vet inte om jag ska tacka illamåendet eller om jag faktiskt omedvetet äter bättre än innan men jag har nu tack och lov nått min "målvikt" igen då jag fortsatte nedåt efter att behandligen började. Så ett kilo från att "knoppen" sattes in till igår har jag gått upp. Så det är nog bara magen du lagt på dig på Flört
    Lillflickan skrev 2012-10-28 20:49:14 följande:
    I morgon är det min tur att ha VUL! Håll tummarna!
    Håller tummarna idag!

• miqaw

Grattis lillflicka!!!!

Och nej, här bantas det inte längre heller men "tack vare" illamåendet får jag inte i mig det som anses vara onyttigt. Är glad om jag får i mig salta kex och "vanlig" mat.

• miqaw
    Helhjärtat skrev 2012-10-30 17:14:01 följande:
    Min chef berättade jag för dagen innan äggplocket eftersom jag skulle vara sjukskriven. Ingen annan på jobbet vet men tänker varje dag att jag ska berätta.. Vet inte hur jag ska säga det bara. Idag ringde jag och bokade första mötet med mvc. På tisdag ska jag dit. :) vet ni om man bokar rul redan nu?
    Jag fick bara tid för KUB/NUPP- UL när jag pratade med BM så RUL kommer väl lite senare... Men jag har ingen aning egentligen... Kanske olika från landsting till landsting också.
  • miqaw

Caroline: jag sa samma sak innan Vul men väl där kunde jag inte låta bli att titta. Håller tummarna att allt går bra!

Illamåendet är rent ut sagt fruktansvärt! Jag har tyvärr inte kommit på något som hjälper :( tabletter blir jag ännu tröttare av och banden jag köpte funkar inte... Är dock att jag får i mig NÅGON mat även om det inte är stor variation...

Kramar till er!

• miqaw

Hälsosamtal brukar vara första mötet om jag förstått det hela rätt. Var i fredags och fick då tid samma dag som KUB för inskrivning. Lycka till!!

• miqaw
    Helhjärtat skrev 2012-11-06 20:16:14 följande:
    Vi kommer inte heller göra kub. Blir inte ens erbjuden det och får då bekosta det själv på typ 1500 kr. En helt annan sak, sitter och kollar runt efter en ny bh. Håller på att växa ur 70d och måste nu fundera på att gå över till 70e(!) men hittar inga snygga vanliga vadderade bhar i den storleken. Antingen är dom superduper praktiska och fula eller så är det en massa spets och annat strunt. Vill ha en vanlig bas bh! Har märkt att de flesta större bhar inte har vaddering, vill inte ha push up men vill heller inte att bröstvårtorna ska synas. Suck
    Om du har Twilfit i närheten av vad du bor rekommenderar jag deras "vanliga" t-shirtbh!! Skaffade två par första graviditeten och använde dem tills de ramlade isär mer eller mindre och i somras, när jag krympt ur dem köpte jag två nya och de är UNDERARA att använda!!! Mjuka, släta fram men jättebra stöd då de har brett band i ryggen!

Hittade den på deras hemsida och hoppas att den funkar här också! finns i vitt, svart och hudfärgad!http://www.twilfit.se/bh/t-shirt-bra-2nd-skin-skin

• miqaw

V 13 (12+0) imorgon måndag är jag i med BF 2/6. Dock nervös som satan då det igår inte direkt krampade i magen men ilade och hade sig och rädslan för MF/MA var och är tyvärr fortfarande påtaglig... Längtar något enormt till UL på torsdag... Jag hoppas det var växtvärk alt lite varningar från kroppen att ta det lugnt igår och att det INTE kommer tillbaka idag...
    Ha en skön söndag allihopa!

• miqaw
    caroline 32 skrev 2012-11-18 10:56:52 följande:
    Och jag är i 9+5 idag. Har molvärk och det tycker jag är så jobbigt;( . BF är förresten 18/6.

Kul att höra från dej Miqaw! Lycka till på tors är det kub?

Jag är lite off pga min rädsla för att det kommer gå åt skogen och då är det "lättare" att inte bli för nära er... Snacka om försvarsmekanism men ja, det är jag i ett nötskal...
    Ja, det stämmer, det är KUB/NUPP så jag är lite nervös över om att kanske behöva ta ett beslut men det tar jag när vi kommer dit. Det är inte största rädslan känner jag. En kollega som ligger 5 veckor före  mig sa att de sänkt gränsvärdet så även om man får 1/500 behöver det inte vara någon fara... och tydligen beror sänkningen på att de upptäckte att det var färre än vad de trodde som faktiskt hade "problemet" när barnet väl föddes... Så vi får se. 
    Inskrivning hos BM precis innan så det ska bli skönt att prata av sig lite igen ha ha!   
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012