• Frankie86

Gravid efter IVF i september 2012

Hej tjejer!
    Hur går det för er som väntar på att bebis eller bf ska komma?

Jag fick nyss upp hoppet om bebis till helgen. Har just haft två kraftigare förvärkar på 10min i samband med sammandragningar.

Tänk vad töntigt glad man kan bli för något sådant. Sen vet jag också att det inte behöver betyda något speciellt, men det är ju mera på gång i kroppen nu än vad det var för någon dag sedan. Bf på måndag.
    Den som väntar på något gott :)

• Frankie86

Caroline. Va trist! Men man måste nog iaf tänka att varje ond värk är av godo.

Vi har ju trots allt inte bf förens på måndag.

Dessutom behöver inte bebisen vara fixerad för att det hela ska dra igång. Min bm sa att dom flesta omföderskor inte blir fixerade innan själva förlossningen.
    Min bebis ligger högt och rörligt, men det kan ju dra igång för det.

Våga vägra ge upp! :)

• Frankie86

Ja du Caroline,vi kanske kan börja gå halvvägs hem till varandra och mötas på mitten. Ta en kopp kaffe och göra lite trollkonster, så kanske bebisarna kommer. Det är ju typ bara du och jag kvar nu :)

Tänk om ni också får en pojke, har du någon känsla? :)

Lillflickan, ja nu får det snart vara dags. 3 dagar kvar till bf. Börjar känna mig alldeles uppblåst och full med halsbränna.
    Hur mår eran lilla kille? :)

• Frankie86

Åh va skönt lillflickan ;)
    Tänk att ni haft er lilla prins så länge. Vilket namn har han fått? :)

• Frankie86

Tänk att vi har två dagar kvar till bf Caroline!
    Jag börjar bli lite nervös faktiskt, men samtidigt så tvivlar jag på att han faktiskt vill komma ut ;)

Mitt sfmått förra fredagen var 37, har nästa besök på torsdag om han inte kommit.

Jag tycker faktiskt inte att jag ser så stor ut kring magen. Dom flesta som frågar hur långt jag har kvar blir förvånade över hur långt gången jag är.

Däremot har jag varit duktig på att gå upp i vikt. Tresiffrigt även denna graviditet, jippie! Tur jag är 177cm lång så det inte
    Märks så mycket.

Jaha vad ska man fördriva tiden med idag? Åka och äta glass med familjen i Vaxholm kanske :)

• Frankie86

Grattis rosa fjäril! Njut av lilla flickan :)

Nu verkar det inte vara många kvar ;) typ jag och Caroline, iaf som är aktiva här inne ;)

• Frankie86

Lillflickan. Ja det är verkligen inte lika lätt med pojknamn. Vi har Oscar, Lucas och Hugo som förslag. Dottern heter Felicia, så vi känner att det måste passa med hennes namn också :)

Nu har jag fått lite flera sammandragningar med lätt "mensvärk". Men det lär väl dröja läääääänge innan det blir något på riktigt känns det som.

• Frankie86

Jag tror att jag det sipprar vatten.
    Kände hur det kom som en liten stänk i trosorna när jag stod ute med grannen. Sen rann det ännu mera och trosorna är alldeles blöta.

Kan det vara något annat än vattnet som börjat sippra?

Kanske bäst att lägga i en binda för att ha lite koll på läget?

• Frankie86

Jag har ringt förlossningen som gissade på antingen slemproppen eller vattnet. Eftersom han inte är fixerad så får vi komma in på en kontroll på deras mottagning.
    Har lite mera molande värk nu. Håll tummarna för mig nu :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012