• Frankie86

Gravid efter IVF i september 2012

Skönt med engagerad make ;) min sambo blev nervös här om kvällen då jag påpekade att jag fick en ond förvärk. Då blev jag förmanad om att packa väskan. Haha, har inte gjort det än. Känner mig mera avslappnad denna gång, har så svårt att förstå att vi ska få ett mirakel till. Underbaraste i livet :)

Jag tror inte att dina bröstvårtor påverkar amningen,bebisen får till det där ändå. Annars finns det väl amningsnappar man kan sätta på brösten om man tex får såriga bröstvårtor.

Kan ge ett till bra tips som kan vara bra att ha hemma, bepanthen salva till bebisen (funkar bra till mammas bröst också). Rena mirakel salvan. Min dotter fick jätte köttiga sår i rumpan pga pampers blöjor som har lotion i sig.
    Men efter ca 1,5dags användande av salvan var huden som ny igen. Säljs på Apoteket :)

Åh undrar om jag ska baka en rabarberpaj till eftermiddags kaffet ;) det jobbiga är bara att diska efteråt ;)

Första dagen med förvärkar så kom dom väldigt glest, så det kan väl komma och gå emellanåt.

Så spännande :)

• Frankie86

Grattis Nickie!! :)

Va härligt med en till bebis i tråden :)
    Jag har nu 7 dagar kvar till bf, hoppas såklart på att lillebror kommer tidigare :)

Jag fyller 27 i höst och detta är andra barnet :)

• Frankie86

Efter lite trevligt ( och oväntat ) mys med sambon i natt( dock ej någon färdknäpp) så fick jag flera sammandragningar med molande "värk". Idag är det som bortblåst men känslan sköljde över mig "faaaaan vad har jag gjort", det kommer ju göra ont IGEN! Inser att jag börjar förstå vad som komma skall igen :)

Förlåt, ville inte skrämma upp någon, jag börjar nog bara bli lite nervös inför förlossningen :)

• Frankie86

Rosa fjäril: ja jag antar att det är kroppens sätt att förbereda sig inför vad som skall komma.
    Du har bf nu va?

Jag vet att jag kommer bli så besviken om jag måste gå över, dottern kom dagen innan bf och det hela startade 2,5 dag innan hon kom.
    Så jag går och väntar och hoppas på att lillebror kommer i helgen :)

• Frankie86

Ja Caroline vad tusan har vi gett oss in på ;)
    Nu är jag dessutom otroligt uttråkad här hemma. Jag har redan vilat på soffan en gång idag.
    Igår hade vi våran städhjälp här hemma och jag storhandlade, idag ägnar jag mig åt tvätt och tvtittande ;)

Önskar dock att jag hade någon att umgås med :)

• Frankie86

Lillflickan, jag väntar en pojke :) om han vill komma ut någon gång ;) 5 dagar kvar till bf. Kom igen nu lillebror :)

Fördriver tiden i solstolen på baksidan med iste och vi föräldrar :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012