• stegen

Hur står man ut med all väntan?

Destinygirl skrev 2012-11-13 07:02:44 följande:
    Va tråkigt att du fick en så jobbig upplevelse. Hoppas du mår bättre idag stegen! Man kan äta värktabletter med paracetamol så som Alvedon, Panodil. Dock inte Ipren, ibumetintabletter.
    Jag tog 2 alvedon, det hjälpte lite, idag är smärtan mycket mindre. Sticker till lite här och där ibland och så har jag ett tryck när jag rör mig. Men mycket bättre idag!
  • stegen
    isadora81 skrev 2012-11-13 11:06:10 följande:
    Jag har precis misslyckats med andra dubbelkuren pergotime. Var ju väntat! Nu längtar jag ännu mer efter att få köra igång med ivf. Jag tycker att tiden står stilla!!!
    Inga äggblåsor eller mens?

• stegen
    isadora81 skrev 2012-11-13 11:13:47 följande:
    Jag fick ägglossning men min temp har precis dippat och negativt på testet. Mensen väntas i morgon eller på torsdag. Det var dock väntat. Vi har ju prickat in ca 12 ägglossningar och det har ändå inte tagit sig. Dessutom sa gyn att jag hade rätt tunn slemhinna när jag gjorde VUL på cd15. Jaja jag drar igång med en till dubbelkur pergotime i väntan på ivf så känner man i alla fall att man gör något...
    Typiskt!! {#emotions_dlg.flower}
  • stegen
    Destinygirl skrev 2012-11-13 13:05:08 följande:
    Ruvardag 13. Nu har jag fått min första färgade flytning. (brunaktig)
    Jag som hade hoppats slippa. Hjärtat är i halsgropen. Rynkar på näsan Är det kört nu? Vill inte att det ska vara så.
    Har testdag om två dagar. Stressnivån sköt i taket o jag kan inte sluta gråta. Gråter
    Är det inte så att det kan vara någon gammal slemhinna? Jag håller tummarna!!!! 
  • stegen

Soliho: Tack! Det hoppas jag också men är inställd på att vi kommer att få göra fler försök, men nu är vi inne i processen och inga långa väntetider. 
    Håller tummarna för mååååånga ägg!!

Destinygirl: Är verkligen ledsen för er skull, men nu håller vi tummarna för frysisen! 

Strumpan81: Hur är det med dig? 

Kram på er tjejer!! 

• stegen
    Penny å längtan skrev 2012-11-14 21:49:13 följande:
    Usch vilken smärtsam upplevelse du har varit med om.. Tycker så synd om dig. Hoppas du mår bättre.

Tack, det är bättre nu, gör lite småont till och från men det är inte så farligt. Nu ska jag bara bearbeta att våga lägga mig i en gynstol igen...
  • stegen

Jag tror att den längsta väntan är mellan ÄL och BIM! Vill få tiden att springa iväg, men det känns som den står väldigt väldigt stilla.
    Det är ju lite ovant att inte själv få försöka, nu är dagarna så definitiva i vanliga fall kan man ju köra på som vanligt under hela ÄL tiden och ett tag därefter sen trillar tiden fram och det närmar sig BIM. men nu fick vi ju sexförbud i 10 dagar.

Dessutom dessa hormoner gör ju att humöret är på topp, tycker lite synd om min man faktiskt, men antar att de snart ska vara ute ur min kropp.

Testdag den 29:e enligt kliniken men jag kör på den 25:e om inte mensen dykt upp innan dess, så 10 dagar kvar! 

• stegen

Soliho: håller tummarna!!

Här går det segt, testar på söndag, men känns som det har misslyckats, vet inte varför men det är känslan jag har

Var är strumpan?

• stegen
    Frukostflingan skrev 2012-11-19 22:05:18 följande:
    Stegen: jag håller tummarna och tror inte alls du misslyckats.

Här är tillvaron mest full av graviditetssymptom. :)

Tack, men något säger....avskyr denna väntan

Härligt med gravidsymptom!! Visserligen har jag illamående när jag ska sova, och ordentliga humörsvängningar men det är ovitrellen!!
  • stegen

Soliho: jag har testat flera dagar i rad nu för att följa ovitrellen ur kroppen, idag fick jag jätte jättesvagt, typiskt spök så antar att allt starkare än idag kan man lite på.

Dock väntar jag någon dag innan nästa test, tror det inte lyckats, känns som dagarna innan mens.

Vilken resa för ett blodprov, håller tummarna på fredag!!

Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?