• stegen

Hur står man ut med all väntan?

Frukostflingan skrev 2012-11-09 20:00:04 följande:
    Spännande måndag för flera märker jag. Lycka till ni andra. Själv har jag testdag och börjar bli lite nervös. :S

Tack!!! Vilken viktig måndag!! 2 ska bli till och 1 ska glänsa som ett stort fint +!

Hoppas helgen seglar förbi, inte ofta man längtar tills en måndag!
  • stegen

Jag blir lite orolig nu. De ska ju troligtvis punktera äggblåsor på måndag innan inseminationen eftersom jag har för många, och som jag förstår när jag läser är det precis vad man gör vid äggplock men då suger man ut ägget. De sa att jag får lokalbedövning, och de satte upp en längre tid än bara till insem.

Snacka om att jag är nervös nu!!! Kunde de inte bara struntat i att stimulera mig så jag som alltid annars fått 1 ägg och inte 3-4st

Sen kommer nästa fundering, tänk om de punkterar äggblåsa med ägg i och sen den/de som får vara kvar är tomma!

Låt helgen gå fort så jag kommer ur detta!

• stegen

Tack!

Håller tummarna att äggen växer och växer!!!

Vilken måndag!!! Sååå otroligt spännande för många av oss!

Idag ska jag ta ägglossningssprutan, lite nervöst då jag är lite spruträdd, speciellt på mig själv!

Lycka till imorgon alla!!!

• stegen
    Frukostflingan skrev 2012-11-12 05:09:42 följande:
    Jag kan meddela första postitiva beskedet denna spännande måndag. Ett stort och tydligt plus visade sig i morse på ruvardag 19. Nu ska jag bara noja mig några månader för missfall igen. Ska dock försöka låta bli!!!

Lycka till alla ni andra som har spännande saker framför er under dagen!!!

Åhhh underbart, så glad jag blir! Stort GRATTIS!!!
  • stegen

Här kommer berättelsen!

Började med att lägga mig i gynstolen, där läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud, inte för att hon var försiktig med denna utan tryckte hårt, inta alls som man är ”van” vid.
    I alla fall där var fortfarande 3 äggblåsor så hon bestämde sig att punktera 2 av dem, min otur!!
    fick bedövningsspruta, någonstans där inne…..AJ!! Sen började helvetet, hon fortsatte att trycka med staven och sköterska tryckte utanpå, det gjorde så fruktansvärt ont att jag höll på att svimma, och tid tog det innan de kom rätt så de kunde sticka nålen i blåsan, sen samma visa för blåsa nummer 2.
    Och alla dessa instrument!
    Själva inseminationen gick snabbt och smärtfritt.

Men smärtan nu efteråt är fruktansvärd, har ont så jag mår illa och vill kräkas.

Hela upplevelsen blev bara hemsk, inget jag någonsin vill göra om.
    Pga infektionsrisken, inget bad, inget sex på 10 dagar. Dessutom kommer jag blöda i 10 dagar utav bedövningssprutan.

Testdag om 18 dagar. 

• stegen

Tack fiffig! Ja det är ju samma sak bara att de inte tar ut ägget. Men fick ju en bedövningsspruta, men jag har så ont nu så jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen!

Underbart, vilka nyheter!!! Då var dejten perfekt i helgen!

När har du testdag?

• stegen
    Frukostflingan skrev 2012-11-12 21:52:51 följande:
    Stegen: usch och fy! Nu får vi hålla tummarna att det var värt besväret :)

Tack!!! För stimulerad cykel gör jag Inge om!!
  • stegen
    isadora81 skrev 2012-11-12 22:12:32 följande:
    Men hu. Det låter ju mycket värre än ivf. Och då har ju ivf bättre resultat. Kör på det nästa gång om inte detta funkar! Men nu hoppas jag iofs att det här har funkat och då var det ju värt det. :)

Då de inte hittar fel på någon av oss kommer inte remiss att skickas till IVF förrens 2-3 misslyckade inseminationer.

Men jag kommer be om ostimulerad nästa gång om detta misslyckas.

Får jag lov att ta Alvedon tro? Innan jag kräker av smärta!
  • stegen
    Frukostflingan skrev 2012-11-13 06:10:52 följande:
    Stegen: panodil fick jag ta iaf. Men försökte begränsa mig lite. Jag hade skitont av äggplocket. Fick bara morfin som jag knappt blev snurrig av. Ingen bedövningsspruta eller lugnande alls. Hos mig punkterade de 15 blåsor och fick ut 10 ägg. :) skulle ändå göra det igen. De stod och sa att en kommande förlossning ändå kommer vara värre...
    Det låter kanske fel när jag skriver att jag inte kommer att köra på stimulerat igen, självklart tvekar jag inte på det inför en IVF men eftersom jag har regelbunden ÄL så finner jag ingen anledning att få fram 3 äggblåsor och punktera 2 av dem, när jag är helt säker på att jag fått en äggblåsa utan stimulans, vilket även läkaren vid spolningen sa. 

Det värsta var inte heller själva punkteringen utan det värsta var hur de tryckte, smärtan av att läkaren trycker från insidan HÅRT med ultraljudsstaven och sköterskan lika hårt med sin hand på utsidan går inte att förklara, det gjorde så ont så jag var nära på att svimma. Sen att höra läkaren påpeka till sköterskorna att de hade ont om tid kändes heller inte bra, i en sådan situation ska man inte känna att hon är stressad, nu skötte sköterskorna detta på ett ypperligt sätt, och med tanke på hur hormonstimmad jag är tror jag att det var min räddning för att inte bryta ihop totalt. 

Sen verkar det som om kliniken har som regel att de stimulerar inför inseminationer, visst kan vi köra på en halv dos pergo, men läkarens plan är att om detta misslyckas köra på injektioner, antar att jag lär bli minst lika stimulerad av detta så finner absolut ingen anledning till det.  
Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?