• F r u B1

Hur står man ut med all väntan?

Frukostflingan skrev 2012-10-24 14:18:29 följande:
    ET är avklarat. Man fick fram 3 toppägg. 1 till mig. 2 till frysen. Nu hoppas vi att jag har guldklimpen i mig!!! Om lite mindre än 3 v vet jag.
    Frukostflingan: Vad underbart:) tänk så här: Du är GRAVID till motsatsen är bevisad..snart ser du ut så här Gravid hihihi..lycka till!!!

Fiffig: om ni måste vänta så är det ju bara en cykel..tänk hur många cykler det har gått på vägen hit..synd att det ska jäklas så när ni äntligen är framme vid starten
  • F r u B1

oj vilken dag det har varit:)
    Vi var på sahlgrenska i lite mer är 3 timmar...och sen var det bara åka å jobba kvällen så jag har inte kunnat uppdatera förrän nu...

Först lät det inte alls lovande..dom sa att preliminärt blir äp i början på februari...och jag kände bara att näää det orkar jag inte vänta på...
    Sen togs det en massa prover, bla vikt och längd..jag trodde faktiskt inte att mitt bmi var så pass dåligt som det var. 31 hade jag:( det var som ett slag i ansiktet..dels trodde jag att jag var typ 2 cm längre än vad jag faktiskt är så det kom lite som en chock.
    Dom erbjöd mig att gå med i en studie där hälften av deltagarna får banta i 12 veckor innan behandlingen kan börja. Den andra halvan lever på som vanligt och sen ser man om vikten påverkar chanserna att lyckas med ivf.
    Vilken grupp man skulle tillhöra skulle tydligen lottas ut.
    Om vi skulle hamna i gruppen som skulle banta så skulle preliminärt äp bli i början av mars!!!
    Om vi skulle hamna i gruppen som lever på som vanligt kunde vi få börja på en gång!!

Vi kommer att få starta på en gång!!! helt otroligt.. är så lycklig!!!
    Imorgon sätter vi igång med provera för att kicka igång mens.
    På tis börjar jag spraya suprecur..
    15/11 får vi reda på om jag är tillräckligt nedreglerad för sprutstart av gonal f.:)
     Preliminärt äggplock blir v 48:) wohooooo

Så jag har fått prova sticka mig själv och det gick utan problem:) så nu har vi även hämtat ut alla läkemedel:)

Snart är starten här!!!

• F r u B1

Tusen tack alla för ert värmande stöd:) Ja nu är det verkligen många som är i fas med varandra...men jag tänkte lite..Är det någon som skulle vara intresserad av en sån där lista med datum för start av alla delmål?

Det här med oskyddat sex vet jag inte alls..ingen som har sagt nått till oss..kanske får fråga bm

Stegen: jag är så nyfiken på hur det går för dig:) kan du inte ett litet tjuvtest? Solig

• F r u B1

Passade på att göra en lista i alla fall..om ni vill får ni kopiera och lägga till er själva:) Detta är min första lista som jag faktiskt vet några datum:)

Tid för första besöket på kliniken
    Fru B1 - Torsdag 25/10-12

Vilken klinik & Stad
    Fru B1 - Sahlgrenska Göteborg

Vilket försök är ni på / ska påbörja 
    Fru B1 - Första försöket

Spray start & Spraysort
    Fru B1 - Tisdag 30/10-12 Suprecur

Sprut start & Sprutsort
    Fru B1 - Får veta 15/10 Gonal F

Äggplock
    Fru B1 - Preliminärt v.48

ET

FET

Testdag

Gravida

• F r u B1
    Fiffig skrev 2012-10-29 11:13:42 följande:
    Japp, ikväll blir det sprutpremiär! Ringde just och fick klartecken att börja. Alltså vår läkare, han låter så himla disträ och ointresserad att jag nästan började lipa när jag la på luren. Egentligen spelar det kanske ingen roll alls bara han är duktig på sitt jobb, men lite medkänsla kunde man kanske visa?

Vi ska in på vul redan på torsdag eftersom kliniken alltid har stängt fredag, lör och söndag. Det verkade irritera läkaren lite också, att det blev så dumt med dagarna men det är ju knappast något jag kan rå för. Ja, ja.. Känner mig redan superkänslig. Hur ska det då bli med medicinen i kroppen?

Lite blandade känslor har jag. Trodde att jag skulle känna mig glad och hoppfull men istället känns det mest bara jobbigt och orättvist att vi måste gå igenom det här. Hoppas det känns bättre när vi är igång på allvar. Jag får tänka att det är en kort period med mediciner och sånt, och går det vägen är det ju värt allt.

Jag kollar alltid på fl i min mobilapp och fattar inte riktigt hur man svarar på inlägg? Får väl logga in på datorn istället så även jag kan "lista" mig.
    Men Fiffig:) vad roligt ..har du tagit första srutan ännu?  Shit..jag börjar nästan bli lite nervös:)
    Kikade in lite på din blogg:) Jag starade också en i helgen..tänkte att jag ska ge det där med bloggandet en chans..dels för att ha alla känslor man känner nedskrivna, så att man en dag kan gå tillbaka och minnas resans gång:)

Stegen: Usch vad jobbigt..men det är fortfarande tidigt..hoppet är inte ute ännu:)

Strumpan: om du inte är gravid så borde ju mensen komma snart:) hoppas det inte dröjer så länge då:)

Idag kom mina spottings så imorgon blir nog cd1 och även spraystart:) 
  • F r u B1
    stegen skrev 2012-10-29 23:17:41 följande:
    Frub1 spännande att du också börjar spraya nu!! Jo hoppet känns ute så nu vill jag ha mens så jag kan ringa så vi också kommer igång!! Tänkte vi alla skulle plussa snart!!
    Jasså du tänkte det:) Den tanken gillar jag:)
  • F r u B1

Strumpan: När "måste" din mens ha kommmit för att inte behöva vänta till nästa år? Hoppas den kommer nu..eller en spontan grav:) det hade ju varit det bästa:)

Fiffig: hoppas verkligen du har massa fina och lagom stora ägg:) vi vill inte att du blir överstimulerad heller:)

Soliho: vad skönt att du slipper spryen och kan gå direkt på sprutorna:) men skönt att veta att fler än jag ska göra ev äp islutet av nov..:)

isadora: har du haft äl ännu?

stegen: kämpa på vännen:) snart är det din tur också!!

Penny: Jobbigt att vänta så på kallelsen men en dag kommer den:) den dagen vi fick kallelsen kände jag riktktigt på morgonen att: idag får vi kallelsen..jo då på eftermiddagen låg den i postlådan:) det var nästan lite kusligt:)

Frukostflingan: nu är det inte så lång tid till testdagen..hoppas att du får riktiga gravidkänningar så du får ett svar innan testdagen:) Jag tror faktiskt att du har lyckats:)

• F r u B1

Isadora: härligt att äl iaf kan se till och komma tidigt:) Sönnt att du även fick med sambon på noterna:) hehe

Fiffig!!! Det var ju jättefina blåsor låter det som i mina öron:) tänka att ett av dom kanske är ditt guldägg:) Hur länge tror du att du får spruta?

stegen: jag hoppas proverna ser bra ut så att ni inte har allt emot er :/ usch vad jobbigt det måste vara..men ha en skön helg och njut lite av den:)

åh vad skönt soliho:) härligt att det rullar på:)

strumpan: Men jösses!! snälla du ta ett gravtest:) snäääälla.. Solig

jo tack..det går rätt bra med sprayen..jag känner inte av några klimakteriesymtom..inte mer än vanligt i alla fall:D Däremot har jag nog lite svårare att sova..jag vaknar ganska många gånger/natt..men jag tror nästan att det har att göra med att jag är rädd att försova mig och missa sprayen.

• F r u B1

Hej på er! Här har det hänt grejjer förstår jag!
    Jag har varit lite frånvarande några dagar så jag är inte riktigt uppdaterad på vad som har hänt för er. Jag har sjuttio elva sidor att läsa igenom. Så jag vore tacksam om ni bara kunde göra en liten snabb uppdatering om vart ni befinner er någonstans.
    Jag förstår att stegen har plussat :D Stort grattis till dig!! hoppas nu att du får en liten om 9 månader:) Är så glad för did skull!!

Strumpan! Hoppas nu att ruvartiden blir underbar och att det slutar med en nykläckt i famnen!

Idag är jag på sprutdag 11 och imorgon ska vi till sahlgrenska för att göra vårt första vul. Förhoppningsvis får vi en tid för äp:)

Jag ser en massa nya namn i tråden..välkomna:) uppdatera gärna lite snabbt vad ni går igenom så ska det bli kul att följa er resa:)

• F r u B1
    stegen skrev 2012-11-25 20:26:30 följande:
    Tack fru b1, ja jag plussade supersvagt i fredags och digitalt igår 1-2v och är därmed i vecka 4 (3+5) så det är tidigt än. Men efter 3 års kämpande så är det mycket lycka, men ändå oro här!

Hoppas du får tid för äggplock nu, så håller jag tummarna stenhårt!
    Men åh vad roligt! Är verkligen glad för eran skull:)

Frukostflingan!!! Har du också plussat?!?! Vad underbart..jag kände det på mig:) Stort Grattis!!

På vårat vul var dom största äggblåsorna på ena sidan 9mm och på andra sidan 10mm..så det dröjer nog lite till äp. ny dos och nytt vul på fredag..bättre lycka då
  • F r u B1

Strax är det äggplock:) nervös som fasiken men sitter här i den vackra outfiten..uppdaterar mer sen

• F r u B1

Isadora- åh äntligen är det eran tur..önskar er lycka till!! Vi har ju hängt i ganska många trådar tillsammans här på fl..även om jag inte är allt för aktiv men jag följer ändå med i trådarna.. :) stort lycka till i alla fall

Igår blev jag ruvare till ett litet embryo:) testdagen är julafton:')

frublyckavaredu.blogg.se

Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?