Inlägg från: Anonym (förstår inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår inte)

Förlorat min bästa vän

tänk som så, han hade inte velat att du gick under av sorg.
    försök hitta det roliga ni gjort, allt knas och alla tankar ni delat, prata med honom även om han inte finns kvar, det ger lite tröst har jag märkt, förlorade min sol och älskarinna (sen 14 år tillbaka), för en och en halv månad sen, och har kommit på mig själv med att  prata med henne fast hon inte finns där.

• Anonym (förstår inte)

även om du inte är troende så kan man prata med präster och diakoner. kyrkan har dessutom stödgrupper och samtalshjälp....... du behöver inte vara religiös för att gå i kyrkan

• Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-17 17:37:18 följande:
    Ska nu skickas vidare till en psykolog som tydligen har mer erfarenhet av sorgearbete, min nuvarande sa att jag "fastnat". Att jag inte sörjer "som man ska!, istället isolerar jag mig och "stänger av".
    Att dom inte begriper att jag inte kan sörja, då ska det ske på bestämda tider då det inte är något annat jag måste sköta/ansvara för. Sen börjar jag tänka fö rmycket på det, allt det som gör så förjävligt ont så kommer jag gå under. Jag tänker på honom dagligen, hela tiden, men när tankarna blir för jobbiga måste jag stänga av, måste skärma av mig, jag kan inte hantera det.
    vadå "sörjer som man ska" ?????????
    vilket j..la skitsnack. alla sörjer olika. förlorade min flickvän/sambo/älskarinna för två månader sedan och "alla" säger att "man sörjer olika det som är rätt för en gäller inte för någon annan", i nästa mening kommer dom med sorgens alla stadier. så att du inte "sörjer rätt" är bara psykologens sätt att säga "jag klarar inte av sörjande människor"
  • Anonym (förstår inte)

sörj precis som du vill och skit i ALLA andra som säger annat

• Anonym (förstår inte)

Efter tre månader pratar jag fortfarande med min älskling
    det är så tomt utan henne, och saknaden är enorm men det blir lite lättare för varje dag att uthärda saknaden 

• Anonym (förstår inte)

du är inte galen som pratar med din vän

• Anonym (förstår inte)

jag pratar ju med min flickvän trots att hon "bara är lite aska i jorden". och det är inget fel med det. din vän var väl mer än bara en kropp? själ och tanke kan inte förbrännas eller dö. fortsätt prata med din vän så länge du får något ut av det. det är dina känslor och dina tankar som räknas. känns det fel att prata med honom sk du ju inte göra det, men har du behov av att prata med honom så gör du det.      
    inget är fel eller konstigt.
    och glöm alla så kallade experter på sorgearbete eller dom som tror sig vara det, dom vet inte hur just du känner dig, det vet bara du.
    du kan ta hjälp av dom för att bearbeta sorgen men det är bara du som känner det  just du känner. 

• Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-11-08 10:06:31 följande:
    Tack för dina ord.
    Så tänkte jag också innan, har alltid haft väldigt klart för mig vad jag anser hända efter det man dör. Att själen lever vidare osv. Men efter det här, vet jag inte vad jag tror längre. Samtidigt som jag känner någon form av frid när jag pratar med honom eller skriver till honom, som om han på nåt sätt faktiskt hör mig.
    man behöver inte tro något. låter ju dumt att säga men så är det har jag kommit på under dom här tre månaderna. jag levde för henne, hon var mitt allt. att prata med henne gör att jag inte glömmer henne.
    du känner det kanske inte så eller håller med fullständigt, men som sagt är det bara DU som vet vad som är rätt för dig. bara DU som kan sätta stopp eller fortsätta
  • Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-11-08 15:42:32 följande:
    Jag håller med dig...

Hur gör du för att orka? Kanske för personlig fråga, men du får gärna svara. Jag har känt väldigt mycket att jag inte orkar mer, jag vill bara vara med honom och jag kan inte se mig själv leva livet utan honom.
    när jag hittade henne så var mina barn vakna och uppe så jag trängde undan den första reaktionen att göra henne sällskap i döden. efterhand så har kärleken till barnen drivit mig framåt.
     det gjorde att jag fick en annan distans till saker och ting, sen hade jag vänner som sa åt mig att skippa tankarna på självmord, "tänk på barnen, ska dom förlora både mamma och pappa". så än har jag inte gjort något dumt. men hur länge jag orkar utan henne vet jag inte
  • Anonym (förstår inte)

förlåt om jag bytte signatur "mikael 205" så där mitt i vårat samtal om sorgehantering.

Svar på tråden Förlorat min bästa vän