• Geelda

Trend med pappa på äldre dar?

Angående att Frank Andersson blev pappa idag 56 år gammal tänkte jag på att det är många kändisar som blivit pappa på äldre dar. T o m googlade och fann Hugh Grant 51, Dennis Quaid 53, David Bowie 53, Jack Nicholson 54 och 56, Mick Jagger 55, David Letterman 56, Michael Douglas 56, Bruce Willis, Paul McCartney 61, Stellan Skarsgård, elton John 63, rod Stewart 66, Clint Eastwood 66, Nick Nolte 66, Larry King 66, Anthony Quinn 81, Robert de niro 68, Nicolas Sarcozy 56, Kevin Costner 55, René Angeli 67 (Celine dions man), Peter Stormare 55, Kjell Bergkvist 54, Sven Wolter 62, Lars Norén 65, Tommy Körberg 60, Sven Bertil Taube 60, Julio Iglesias, Arne Weise 52, Per Ragnar 65, Gert Fylking, lantbruksminister Eskil Erlandsson 55.....och det finns säkert många många fler.

Är det även vanligare bland "Svenssons" att män blir pappa sent? Det borde ju vara det i och med att vi kvinnor blir äldre. Många skaffar ju faktiskt barn mellan 40-45 och är mannen tio år äldre vilket inte är så ovanligt är ju faktiskt han 50-55 eller kanske äldre. Är det någon här som har mer insikt i detta? Är nyfiken! Finns det någon här som har en man/sambo som blivit pappa 50+?

• Svar på tråden Trend med pappa på äldre dar?
  • lilja87
    Geelda skrev 2012-10-04 20:44:09 följande:
    Lilja87, imponerande! Har du någon gång tyckt det varit jobbigt att ha en äldre pappa? Fördelar?

Jag tänkte inte på det alls när jag var liten :) han var inte ofta hemma pga jobb, men jag kommer ihåg att han nattade mig, läste sagor, spelade fotboll, lekte i snön osv. Precis som en yngre pappa! Han var så trygg och snäll...och jag kände verkligen av att mina föräldrar älskade varandra. Han hade vitt skägg och hår, och mina kompisar trodde att han var jultomten ;) massa bonus med en äldre pappa! Han dog när jag var liten men det var inte pga åldern. Saknar honom mycket.
  • Geelda

Lilja87, tråkigt att du inte fick ha din pappa längre. Och härligt att läsa att du har fina och positiva minnen. Alla tycks ta för givet att det är så hemskt och skämmigt att ha gamla föräldrar. Det är säkert härligare att ha en äldre pigg kärleksfull far än en ung soffpotatis som är ute och festar på helgerna. Vi hänger upp oss så på åldern, alla 50+ håret inte med rollator och kommer att dö inom tio år.

• lilja87

Jag skäms inte ett skvatt över min pappa. Han dog för 15 år sedan efter en misslyckad operation, och min mamma pratar fortfarande om hur mycket hon älskar honom. Jag är väldigt stolt över mina rötter!

• lilja87

Kan tillägga att jag är ihop med en man som är nästan 16 år äldre. Jag 25, han snart 41. Hade älskat honom lika mycket om han hade varit 51 :) och ja, det kommer eventuellt att bli barn :)

• Geelda

Jag tror egentligen inte att barnen skulle skämmas alls om det inte vore för en trångsynt omgivning. Du tycks vara stark. Jag önskar dig lycka till med ev barn. Min man är 15 år äldre än mig och det har hållt I 20 år nu och vi har flera barn också!

• Aaglars

Min pappa fick tre döttrar

Min storasyster när han var 44
    Mig när han var 46
    Min lillasyster när han var 48

Detta var1968 70 72

• Koalababy

Lilja87: vad fint du beskrivit dina minnen om din pappa. Ska visa det för mannen. :)

• Koalababy

Schangol: vi har också rätt stor åldersskillnad här men vi har ett mer stabilt förhållande än många yngre par med lite skillnad på ålder. Så det är inte ålder som har betydelse. Konstigt att det är det folk reagerar på!

• MissSandra

Men 51 och 26? Även om det är åkderskillnad på mig och min Karl så skulle jag höja på ögonbrynen där... Känns lite mycket men va fan är ni glada så. Men ni får nog räkna med att folk reagerar tyvärr.

Skulle aldrig skaffa barn med min man efter 40. Vi båda ska orka med barnen tills de är stora. Och jag mina föräldrar var äldst när jag var yngre och kom ihåg hur jag skämdes över det. Tror ex Frank andersson drabbats av gubbsjuka...

• schangol
    MissSandra skrev 2012-10-06 07:54:36 följande:
    Men 51 och 26? Även om det är åkderskillnad på mig och min Karl så skulle jag höja på ögonbrynen där... Känns lite mycket men va fan är ni glada så. Men ni får nog räkna med att folk reagerar tyvärr.

Skulle aldrig skaffa barn med min man efter 40. Vi båda ska orka med barnen tills de är stora. Och jag mina föräldrar var äldst när jag var yngre och kom ihåg hur jag skämdes över det. Tror ex Frank andersson drabbats av gubbsjuka...

jag bryr mig inte direkt om folk reagerar. många säger ju inget direkt men man ser på deras reaktion.

min man är inte gubbe i sinnet;)och har en riktigt härlig öppen personlighet som jag hade uppskattat oavsett om han var 30 eller som nu över 50. 

hade han varit 10 år yngre hade jag nog kunnat överväga en bebbe till men både han och jag är overens om att orken inte finns.     
  • MissSandra

Bra för er:) jag menade verkligen inget illa men var ärlig. Dom sagt bara ni är lyckliga:)

• schangol
    MissSandra skrev 2012-10-06 17:52:18 följande:
    Bra för er:) jag menade verkligen inget illa men var ärlig. Dom sagt bara ni är lyckliga:)

nej nej jag tog inte illa upp för någonting. jag föreställde mig aldrig någonsin att jag skulle bli kär leva me doch älska och ha barn med någon så mycket äldre men omständigheter i livet för samman osannolika par. 

det enda som är tråkigt med "sådana här" realtioner är alla närstående som har svårt att hantera en så trivial grej. vänner har jag inga kvar för allihopa håller fortfarande på med barhäng och partner hoppande vartannat år.  
  • MissSandra

Nej det kan jag förstå. Samtidigt är det kul att kärleken gör som den vill. Och bra att du följde hjärtat. Min man är 10 år äldre och är lite i samma sits, vänner tycker jag är knäpp men de hänger på krogen och ordnar ons. Det för mig är skumt. Men tur att vi alla är olika:)

Svar på tråden Trend med pappa på äldre dar?