• Geelda

Trend med pappa på äldre dar?

Angående att Frank Andersson blev pappa idag 56 år gammal tänkte jag på att det är många kändisar som blivit pappa på äldre dar. T o m googlade och fann Hugh Grant 51, Dennis Quaid 53, David Bowie 53, Jack Nicholson 54 och 56, Mick Jagger 55, David Letterman 56, Michael Douglas 56, Bruce Willis, Paul McCartney 61, Stellan Skarsgård, elton John 63, rod Stewart 66, Clint Eastwood 66, Nick Nolte 66, Larry King 66, Anthony Quinn 81, Robert de niro 68, Nicolas Sarcozy 56, Kevin Costner 55, René Angeli 67 (Celine dions man), Peter Stormare 55, Kjell Bergkvist 54, Sven Wolter 62, Lars Norén 65, Tommy Körberg 60, Sven Bertil Taube 60, Julio Iglesias, Arne Weise 52, Per Ragnar 65, Gert Fylking, lantbruksminister Eskil Erlandsson 55.....och det finns säkert många många fler.

Är det även vanligare bland "Svenssons" att män blir pappa sent? Det borde ju vara det i och med att vi kvinnor blir äldre. Många skaffar ju faktiskt barn mellan 40-45 och är mannen tio år äldre vilket inte är så ovanligt är ju faktiskt han 50-55 eller kanske äldre. Är det någon här som har mer insikt i detta? Är nyfiken! Finns det någon här som har en man/sambo som blivit pappa 50+?

• Svar på tråden Trend med pappa på äldre dar?
  • schangol

Min man är idag 51 vi fick ettan 2010 och tvåan 2011.två på raken och nu säger han att han inte kommer orka fler.jag hade gärna haft en bebis till om han bar ungen och födde.själv är jag 26, många höjer ögonbrynen åt både ålderskillnad och att vi gjort barn ihop.

• schangol

Min pappa är dessutom 84 år idag så han vart inte heller purung när han fick mig.

• Ess

Trend vill inte jag kalla det, utan snarare så att det är vanligare att folk skiljer sig idag och som tex min man som älskar familjelivet. När han kommit över första rädslan att behöva gå genom en skiljsmässa med barn igen, så ville han gärna skaffa barn eftersom han älskar hela familjepaketet. Det blir ju inte alls det samma med vh barn, dom tappar den dagliga kontaketen och blir mer främmande för varann.
    Han var 52 när vår första föddes.

Det var ju mer tabu förr att skiljas och därigenom så tror jag att det även var tabu att skaffa ny kull barn på äldre dar.

• Dr Mupp

Jag förstår inte hur man törs chansa. Jag förlorade mina föräldrar när de var 55 resp 57 år gamla. Tur för mig och mina syskon att de skaffade barn tidigare. Den yngsta av oss var 19 när de dog. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • aldrigmer

Min svärfar fick maken då han var 58, maken var då barn no 5 i kullen. Gamla pappor har nog alltid funnits.

• Ess
    Ess skrev 2012-10-05 07:40:08 följande:
    Trend vill inte jag kalla det, utan snarare så att det är vanligare att folk skiljer sig idag och som tex min man som älskar familjelivet. När han kommit över första rädslan att behöva gå genom en skiljsmässa med barn igen, så ville han gärna skaffa barn eftersom han älskar hela familjepaketet. Det blir ju inte alls det samma med vh barn, dom tappar den dagliga kontaketen och blir mer främmande för varann.
    Han var 52 när vår första föddes.

Det var ju mer tabu förr att skiljas och därigenom så tror jag att det även var tabu att skaffa ny kull barn på äldre dar.
    Hur räknar jag, han var 48 med första och skulle fylla 52 med sista.
  • mirre67

Min man var 51 när vi fick vår gemensamma son, jag var 37! Vi hade två barn var sen innan. Det är faktiskt ingen i vår omgivning som tyckt det varit konstigt på något sätt..inte vad vi vet iallafall!!

• mirre67
    Dr Mupp skrev 2012-10-05 07:45:35 följande:
    Jag förstår inte hur man törs chansa. Jag förlorade mina föräldrar när de var 55 resp 57 år gamla. Tur för mig och mina syskon att de skaffade barn tidigare. Den yngsta av oss var 19 när de dog. 

Jag förstår hur du menar, samtidigt är det ju tyvärr ingen garanti för att man får behålla sina föräldrar länge även om de är rätt unga när de får en..min mamma var 22 när hon fick mig, när hon var 37 dog hon. Jag var 15 då och syrran var 10.
  • Aaglars

Jag var 38 år när första föddes och sambon 40år. Nu har vi precis fått barn nr.3 och jag är 42 och maken 44.

Svar på tråden Trend med pappa på äldre dar?