• Anonym (hjälp)

vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?

gjorde vul idag efter en ivf graviditet & bekräftat positivt gravtest, men idag v 6+3 vid vul så kunde man se hinnsäcken & gulesäcken men inget foster, högst troligt en ofostrig graviditet.
    måste ringa gynakuten & beställa nytt vul inom en vecka, har emellanåt haft rosa/bruna flytningar, men inte mer än så. Fruktansvärt att gå hemma & vänta på ett missfall.

Nån som gjort vul vid runt vecka 6 & inte sett nån foster för att senare ändå sett ett foster?

eller nån som haft ofostrig graviditet?

tacksam för alla svar.          

• Svar på tråden vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?
  • magggis

Jag fick reda på att jag hade en ofostrig graviditet i v.10... Kroppen stötte inte ut det själv, blödde väldigt lite. Fick tabletter först, de hjälpte ingenting så sen blev det skrapning.

Hoppas du får ett positivt besked imorgon! 

• emelielj

Var på vul idag. 6+5 och inget hjärta sågs.
    Han sa att fostret såg ut att vara lite mindre än vad jag trodde så jag kanske är mindre gången än vad jag trott, eller så lever den helt enkelt inte.

Fick en ny tid om 11 dagar och då ser man mera. Hur ska jag kunna vänta tio dagar till?

Om det nu är mf, borde inte allt komma ut nån gång med större blödning och smärta?

• Anonym (hjälp)

emelielj, väntan är fruktansvärd.

på mitt vul2 i tisdags fick jag en chock, en annan läkare hade 5 dagar innan dömt det till en ofostrig graviditet och att jag skulle få missfall, när jag var på vul2 hos en annan läkare så fanns det ett foster med hjärtslag!

Men det var väldigt litet, känns som det ligger en vecka efter i utvecklingen, så jag fick ytterligare en ny tid till nästa vecka för ett nytt vul, så jag  vet precis vad du känner när det gäller väntan.
    Eftersom fostret var så litet är det stor risk för missfall, men läkaren har sett liknande fall där allt gått bra med.      

Så nu går jag här hemma och vet att jag är gravid, det fanns ett hjärta som slog, konstigt, förra läkaren hade fått mig att sluta hoppas och att få mig bli inställd på att det inte fanns nåt foster, vi som kämpat så och ville så gärna. 
    Jag hoppas så att det fortsätter utvecklas och finns hos oss nästa vecka när vi skall på vul3.   

Så emelielj ge inte upp, v6+3 såg man ingenting mer än hinnsäck och gulesäck, v.7+0 fanns det ett foster med hjärtslag, fast det var litet så fanns det där..

Nu är det bara att vänta. Håller tummarna för er med!!     

• emelielj

Va underbart att du fick se ett litet hjärta!
    Det visar vad några dagar kan göra skillnad :)
    Ja väntan är olidlig verkligen. Hade väntat två veckor på igår och vet inte hur jag ska vänta tio dagar till.. 6+5 var jag igår så det är rött sent ändå, men får väl hoppas.

• emelielj

Idag fick jag Veta att det är MA.
    Inga mer blödningar och ingen smärta så nu måste jag vänta på att det ska sätta igång.

• Isabelle14

Jag gjorde ett tidigt vul i v 6 för smärta i magen. Det man såg då var bara gulesäck + fostervatten! Nu är jag i v 22! Lycka till!

• Anonym (hjälp)

Tyvärr hade fosttret slutat utvecklas och hjärtat hade slutat slå när vi gjorde vul3 en vecka efter vi sett hjärtat slå, fruktansvärt, så ledsen man blev.

Fick cytotec tabletter för att få ut allt. Behandlingen gick bra, hade inte ont mer än mensvärk, blöder fortfarande 4 dagar efter behandlingen, skall på sista vul i.m och se att allt kommit ut. Försöker pyssla om oss själva för att kunna gå vidare och så småningon försöka igen.

Hoppas du inte har för ont Emelielj, ledsen för er skull, hur mår du nu?  

• emelielj

Tack för dina tankar. Beklagar till dig! Va hemskt.
    Jag har också fått cytotec som jag ska ta när jag har en dag ledig, ifall att det gör ont länge. Det tyckte doktorn iaf.

Har inte haft ont alls än, får väl se om det startar av sig själv snart eller om jag hinner ta tabletterna innan.
    Jag har ju en son som är mitt allt nu men jag har fortfarande gravsymtom så jag går runt och är supertrött hela tiden. Synd att jag inte orkar leka så mycket med honom och lä
    Längtar tills detta är över!

Kran till dig

• Jennn
    Anonym (samma) skrev 2012-09-21 11:56:45 följande:
    Hej, Gjorde ett i vecka 8 där dom inte hitta nåt foster. Fick komma tillbaka en vecka senare då hitta dom ett foster i vecka nio. Har moderkakan i framvägg som gör att dom ser dåligt.  Är i dag gravid i vecka 28 så du kan fortfarande vara gravid.  

Hej! Jag är i samma sits nu men vet inte exakt vilken vecka:/ kanske 7-8 tror gyn men jag tror 6-7. Ska dit på skrapning om en vecka men vi gör en kontroll en sista gång innan! Hoppas att mirakel finns! Sa dom till dig flera gånger att det inte såg ut som en normal graviditet? Men ni väntade ändå? Kram!
  • mammsen79
    Anonym (hjälp) skrev 2012-09-21 13:23:35 följande:
    Saora, är det verkligen sant? är du säker på veckorna? tråkigt att det inte levde dock..beklagar

Anonym som skrev nedan, är du också säker på veckorna? hittade inget foster i vecka 8 men i vecka nio, det är ju helt otroligt om det är så , jag hade helt gett upp, sörjt & sörjer, men ni ger mig faktiskt lite hopp. Hade du ockå bara en hinnsäck & gulesäck då?  Hur vet man om man har moderkakan i framvägg?  Stort grattis till din graviditet!
    Idag 11:56
    Hej, Gjorde ett i vecka 8 där dom inte hitta nåt foster. Fick komma tillbaka en vecka senare då hitta dom ett foster i vecka nio. Har moderkakan i framvägg som gör att dom ser dåligt. Är i dag gravid i vecka 28 så du kan fortfarande vara gravid.
    nu får jag hopp här. Är det sant? Jag var i dag o gjorde vul ska vara gravid i v8+4 men inget foster syntes. Ska tillbaka på Tisdag o eventuellt få medicin så min mens kommer igång igen.
Svar på tråden vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?