Inlägg från: Anonym (hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälp)

vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?

gjorde vul idag efter en ivf graviditet & bekräftat positivt gravtest, men idag v 6+3 vid vul så kunde man se hinnsäcken & gulesäcken men inget foster, högst troligt en ofostrig graviditet.
    måste ringa gynakuten & beställa nytt vul inom en vecka, har emellanåt haft rosa/bruna flytningar, men inte mer än så. Fruktansvärt att gå hemma & vänta på ett missfall.

Nån som gjort vul vid runt vecka 6 & inte sett nån foster för att senare ändå sett ett foster?

eller nån som haft ofostrig graviditet?

tacksam för alla svar.          

• Svar på tråden vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?
  • Anonym (hjälp)

Saora, är det verkligen sant? är du säker på veckorna? tråkigt att det inte levde dock..beklagar

Anonym som skrev nedan, är du också säker på veckorna? hittade inget foster i vecka 8 men i vecka nio, det är ju helt otroligt om det är så , jag hade helt gett upp, sörjt & sörjer, men ni ger mig faktiskt lite hopp. Hade du ockå bara en hinnsäck & gulesäck då?  Hur vet man om man har moderkakan i framvägg?  Stort grattis till din graviditet!

Idag 11:56

Hej, Gjorde ett i vecka 8 där dom inte hitta nåt foster. Fick komma tillbaka en vecka senare då hitta dom ett foster i vecka nio. Har moderkakan i framvägg som gör att dom ser dåligt. Är i dag gravid i vecka 28 så du kan fortfarande vara gravid.

• Anonym (hjälp)

Läste runt bland olika gamla tråda ang. detta här på familjeliv, hittade kommentarer som:

MJ70

Hej. Detta hände mig precis; När jag gjorde ultraljud 7+4 såg läkaren ingenting. En vecka senare var jag på nytt vul och då såg vi ett foster 8+1 med fint tickande hjärta. : )
    Håller tummarna för dig.

Helt otroligt att läkarna kan missa se nåt så sent, kan detta verkligen stämma?
    Hittade även några till liknande fall på familjelivs forum.

men jag vågar inte hoppas, men desto fler solskenshistorier desto mer hopp, är det inte så? man griper liksom efter sista hoppet om det så är mycketet litet. Gjorde nytt gravtest idag med CB digital, det visade 3+, vilket är engraviditet på 5 + i testet, men jag vet att det kan ge utslag även om man inte har foster om jag förstått det hela rätt. Jobbigt nu att vänta till tisdagens nya vul.

Nån mer som gjort UL i tidig graviditet (v6+) där man inte sett nåt men senare så har man?

• Anonym (hjälp)

Ni som haft ofostrig graviditet, när började ni blöda ut allt? Skötte kroppen det själv eller fick ni ta tabletter? jag har inga graviditetssymtom så jag har inte mycket förhoppningar inför morgondagens vul.
    Jobbigt.

• Anonym (hjälp)

När jag gjorde mitt första vul i torsdags var jag i vecka 6+3, i.m skall jag göra vul 2 & borde då vara i 7+1.
    Vilken vecka är du i? 

• Anonym (hjälp)

emelielj, väntan är fruktansvärd.

på mitt vul2 i tisdags fick jag en chock, en annan läkare hade 5 dagar innan dömt det till en ofostrig graviditet och att jag skulle få missfall, när jag var på vul2 hos en annan läkare så fanns det ett foster med hjärtslag!

Men det var väldigt litet, känns som det ligger en vecka efter i utvecklingen, så jag fick ytterligare en ny tid till nästa vecka för ett nytt vul, så jag  vet precis vad du känner när det gäller väntan.
    Eftersom fostret var så litet är det stor risk för missfall, men läkaren har sett liknande fall där allt gått bra med.      

Så nu går jag här hemma och vet att jag är gravid, det fanns ett hjärta som slog, konstigt, förra läkaren hade fått mig att sluta hoppas och att få mig bli inställd på att det inte fanns nåt foster, vi som kämpat så och ville så gärna. 
    Jag hoppas så att det fortsätter utvecklas och finns hos oss nästa vecka när vi skall på vul3.   

Så emelielj ge inte upp, v6+3 såg man ingenting mer än hinnsäck och gulesäck, v.7+0 fanns det ett foster med hjärtslag, fast det var litet så fanns det där..

Nu är det bara att vänta. Håller tummarna för er med!!     

• Anonym (hjälp)

Tyvärr hade fosttret slutat utvecklas och hjärtat hade slutat slå när vi gjorde vul3 en vecka efter vi sett hjärtat slå, fruktansvärt, så ledsen man blev.

Fick cytotec tabletter för att få ut allt. Behandlingen gick bra, hade inte ont mer än mensvärk, blöder fortfarande 4 dagar efter behandlingen, skall på sista vul i.m och se att allt kommit ut. Försöker pyssla om oss själva för att kunna gå vidare och så småningon försöka igen.

Hoppas du inte har för ont Emelielj, ledsen för er skull, hur mår du nu?  

Svar på tråden vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?