• Anonym (hjälp)

vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?

gjorde vul idag efter en ivf graviditet & bekräftat positivt gravtest, men idag v 6+3 vid vul så kunde man se hinnsäcken & gulesäcken men inget foster, högst troligt en ofostrig graviditet.
    måste ringa gynakuten & beställa nytt vul inom en vecka, har emellanåt haft rosa/bruna flytningar, men inte mer än så. Fruktansvärt att gå hemma & vänta på ett missfall.

Nån som gjort vul vid runt vecka 6 & inte sett nån foster för att senare ändå sett ett foster?

eller nån som haft ofostrig graviditet?

tacksam för alla svar.          

• Svar på tråden vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?
  • ummabdilleh

nej..men jag var gravid i vecka 6 och fick missfall i sondags..jag har gratit sen dess..det ar jattehemskt..jag visste aldrig att man kunde bli saaaaa ledsen tidigt i en graviditet.men jag fick en stor chock att det var miss fall..gynakuten ville inte kolla pa mig med undersokning utan gjorde bara gravtest som visade negativt och eftersom jag blodde sa mkt sa sa de att det var mmissfall

• emelielj

Usch då, hoppas att dom har fel ts!

Jag är i samma situation som du.
    I vecka 6 och har blött i flera dagar.
    Inga symtom mer än positivt test.
    Gynakuten ville inte ta emot mig innan v 7+1.
    Usch för ovissheten!

MEN, till mig sa dom att anledningen till att dom inte brukar göra vul innan 7+1 är för att risken finns att man inte ser nåt, fastän allt egentligen är bra! Så varför dom sa så låter konstigt.
    Visade testet redan negativt? Det var ju lite konstigt och inget bra tecken tyvärr :(

• ummabdilleh
    emelielj skrev 2012-09-20 20:47:42 följande:
    Usch då, hoppas att dom har fel ts!

Jag är i samma situation som du.
    I vecka 6 och har blött i flera dagar.
    Inga symtom mer än positivt test.
    Gynakuten ville inte ta emot mig innan v 7+1.
    Usch för ovissheten!

MEN, till mig sa dom att anledningen till att dom inte brukar göra vul innan 7+1 är för att risken finns att man inte ser nåt, fastän allt egentligen är bra! Så varför dom sa så låter konstigt.
    Visade testet redan negativt? Det var ju lite konstigt och inget bra tecken tyvärr :(
    vad bra att ditt test var possitivt..jag blodde massor med min sennaste graviditet men fodde typ varldens friskaste pojke 2 veckor for sent..hoppas verkligen allt gar bra for dig
  • N3NN3

Jag har haft en ofostrig grav. Det var jättehemskt. Säck kom aldrig ut själv så jag fick skrapas.

Det tog mig två år att bli gravid igen.
    Nu är jag gravid med en liten flicka.
    I v 5 och v 7 denna graviditeten så fick jag blödningar. Jag gick till privatklinik och gjorde ett ultraljud i v 6+1. Det kostade 1000 kr men det var det värt. Kvinnokliniken ville inte ta emot mig.
    På ultraljudet såg man em levande böna med tickande hjärta hon lät mig till och med höra hjärtat. Det var väldigt lugnande. De sa till mig att det inte var alltid som att man kunde se så tidigt.

Så TS hoppet finns än.
    Hoppas att det ser bra ut på ditt nästa UL.

• ummabdilleh
    N3NN3 skrev 2012-09-20 21:04:58 följande:
    Jag har haft en ofostrig grav. Det var jättehemskt. Säck kom aldrig ut själv så jag fick skrapas.

Det tog mig två år att bli gravid igen.
    Nu är jag gravid med en liten flicka.
    I v 5 och v 7 denna graviditeten så fick jag blödningar. Jag gick till privatklinik och gjorde ett ultraljud i v 6+1. Det kostade 1000 kr men det var det värt. Kvinnokliniken ville inte ta emot mig.
    På ultraljudet såg man em levande böna med tickande hjärta hon lät mig till och med höra hjärtat. Det var väldigt lugnande. De sa till mig att det inte var alltid som att man kunde se så tidigt.

Så TS hoppet finns än.
    Hoppas att det ser bra ut på ditt nästa UL.

ursakta men far jag fraga hur langt gravid du var nar du fick missfall??hur vet man om allt kommit ut som de ska i tex mitt fall??dar barnmorskan sa att allt kommer ut av sig sjalv och att man inte alltid ser det..???hur kan de veta detta om man inte gor kontroll for se om allt ar borta vilket de sa att de inte gor
  • N3NN3

Jag trodde att jag var i v 10. Ingen aning om hur man vet om allt kommit ut.
    Har läst att man kan kolla med graviditetstest. Men det tar ju flera veckor för ett test att bli negativt.

• ummabdilleh
    N3NN3 skrev 2012-09-20 21:51:50 följande:
    Jag trodde att jag var i v 10. Ingen aning om hur man vet om allt kommit ut.
    Har läst att man kan kolla med graviditetstest. Men det tar ju flera veckor för ett test att bli negativt.

det tog en vecka for mitt test att bli negativt inte flera veckor
  • emelielj

Det är olika med testen. Min vän fick negativt test efter tre veckor och min systers test blev negativt efter några dagar.

• saoura

Jag gjorde Vul i ungefär samma vecka och fick se precis vad du fick se, fick ny tid 2 veckor senare och då fanns där ett foster som vuxit till sig att kunna vara ungefär 8 veckor men saknade tyvärr hjärtslag :( så ja det behöver inte betyda att du inte är gravid utan vänta 2 veckor och se hur det ser ut då :)

• Anonym (samma)

Hej, Gjorde ett i vecka 8 där dom inte hitta nåt foster. Fick komma tillbaka en vecka senare då hitta dom ett foster i vecka nio.

Har moderkakan i framvägg som gör att dom ser dåligt.
     Är i dag gravid i vecka 28 så du kan fortfarande vara gravid.  

Svar på tråden vul v 6+3 inget foster? ofostrig graviditet?