• tungmetall

Rengbågsförsök?

Varärstorken skrev 2014-05-08 15:18:09 följande:
    Å vilken tur! Hoppas det går bra för er avokado.

Stackars dig tungmetall, hoppas du inte blir tokmycket överstimulerad.

Själv började jag spruta igår, gonal-f. Blodprov på måndag. Det är så spännande!
    Lycka till både Varärstorken & Avokado!! =)
  • tungmetall
    Snöfrid skrev 2014-05-09 21:23:53 följande:
    Vi har gjort vår 4e fet efter ma i december. Mensen började idag smile4.gif . Nån som vet hur många gånger som är "normalt" att försöka innan man ska kolla om nåt är fel med tex ägglossningen? Första ivfen lyckades ju (men slutade i ma). Men sen 4 fet i naturlig cykel (förutom progesteron 2 av gångerna) har inte lyckats... vi har bara 2 embryon kvar i frysen nu.
    Tråkigt och jobbigt för er! Jag tycker att ni ska ringa till er mottagning och prata med dem, så kan ni få svar på era frågor. Har ni ngt mer ivf-försök kvar eller är det sista nu?
  • tungmetall
    H 143 skrev 2014-05-09 14:54:22 följande:

journalsamtal klart, intygen från olika läkare har kommit/är på väg. Nu ska bara de sista proverna tas och sedan kan vi åka till Danmark..
    Danmark blir det eftersom vi inte varit ihop i två år än.

Lycka till!
  • tungmetall

ÄP idag, men bara 4 ägg. Läkaren va superförvånad och förstod ingenting med tanke på att han gick in i 20 äggblåsor ungefär. Själva ÄP gjorde mindre ont idag, även fast läkaren va tvungen att sticka igenom urinblåsan flera gånger, så det blev lite svårt att kissa efteråt, men det löste sig med massor med dryck och tålamod.

Imorgon ska de ringa och säga om äggen blivit befruktade eller inte, om det lyckades ska vi tillbaka för ET på måndag. Om det inte lyckas så blir det ngn slags utredning, för då är det något som inte är som det ska med mig.

Har molandevärk hela tiden, mår illa och känner mig som i en total dimma. Men har fått både morfin & stesolid och regelbundet med citodon. Sen är jag såklart glad för 4 ägg (för det är 2 fler än förra gången), livrädd för att inget av dem går att befrukta och rädd för att det inte alls går att bli gravid. Fördelen med att vara homosexuell är ju att vi har dubbel uppsättning av äggstockar och livmoder, så det är ju inte kört för oss. Så nu ska jag ta min sista citodon för idag och krypa ner under täcket, för det har varit en superlång dag.

• tungmetall
    Snöfrid skrev 2014-05-10 08:11:30 följande:
    Vi har gjort våra 2 landstingsfinansierade försök(1ivf som resulterade i graviditet,men sen ma, och 1 fet), och betalat 3 fet själva nu. Vi trodde det skulle ta sig fort igen, eftersom det lyckades på första försöket. Men kanske att det är nåt med ägglossningen att man behöver göra i stimulerad cykel för att lyckas. Men efter positivt ältest tycker man ju att de borde se vid återinförandet, då de gör ultraljud om allt ser rätt ut. De har sagt att livmoderslemhinnan ser tjock och fin ut iaf.. vi går på akademiska.
    Vad olika det är i olika landsting.. I Värmland/Örebro så räknas inte fet:en som försök, utan det är liksom bonus. Tråkigt för er att det inte funkar, men ni kanske behöver stimulera för att det ska funka? Hoppas det ordnar sig för er!
  • tungmetall
    Snöfrid skrev 2014-05-10 08:43:18 följande:
    Men vadå får ni hur många fet somhelst bekostade av landstinget? De kostar ju 11 000 kr per gång. Konstigt att det är så olika!
    Ja, alltså som jag har fattat det så är det som så att alla ägg som är i frysen ingår liksom i ivf-försöket. Så gör man ivf får ut ägg, så använder man upp de äggen innan man gör ivf2. Ja, det är verkligen konstigt att det är så olika från landsting till landsting.
  • tungmetall

De ringde från lab nu och det va 3 ägg som va mogna utav 4 igår. 2 av dem hade blivit befruktade, så får hålla tummarna att det går vägen och blir återföring på måndag! =)

• tungmetall
    Avokado skrev 2014-05-11 21:28:55 följande:
    Jag vet inte om det är hormonerna eller stressen, men känslorna åker bergochdalbana här. Bråkade med frun igår över ingenting (vi bråkar typ aldrig). Började sedan storgråta i en timme utan att veta varför jag var ledsen. Är så himla trött. Har legat i soffan hela dagen idag i princip, och har en hemsk huvudvärk. Och så deppar jag och tänker att vi inte kommer få barn. Så det är läget här, fjärde sprutdagen ;)

Jag känner igen mig så väl! Det är nog en blandning av stress & hormonerna. Jag minns under första ivfet började jag gråta och hade ingen aning alls om varför, men det är nog bara hormonerna som är så. Vi bråkar oxå mer nu, tror det blir för det är en jobbig stress, men det blir bättre när själva processen med sprutor o allt är över, så va det mellan dessa ivfer iallafall. :)
  • tungmetall
    Avokado skrev 2014-05-11 22:25:50 följande:
    Skönt att höra att det blir bättre efter sprutperioden. Känner mig också glad över att vi inte gör långa protokollet.. Det här är ändå under en relativt kort period... Hur mådde du av progesteronet man tar efter ET?

Förra gången blev det ju inget ET, så tog inget sånt då. Men idag började jag med Lutinus och ska på Et imorn, inte märkt ngt än förutom att man måste ha binda. :s I Örebro ska man alltid börja på eftermiddagen 2 dagar efter ÄP, oavsett när et sker. Ska ni på ultraljud eller så snart för att kolla äggblåsor? :)
  • tungmetall
    Snöfrid skrev 2014-05-12 11:43:26 följande:
    Pratat med Rpc i uppsala. Vi måste göra äggledarspolning och cellprovtagning innan vi får göra nästa fet :'( så nu måste vi vänta till hösten, augusti/sept innan nästa försök smile4.gif
    Förstår att ni är ledsna! Men äggledarspolning kan vara bra att göra, för att se så att det inte är ngt stopp & det kan tydligen öka chanserna. Samla energi och så allt fokus i höst igen sen!
Svar på tråden Rengbågsförsök?