• tungmetall

Rengbågsförsök?

Tråkigt Siri29! Hoppas det går bättre med ivf. Vi körde 2 inseminationer som inte gick och nu ska vi köra ivf till hösten..

• tungmetall

När du tar ovitrelle visar det positivt på äl-test och kan även visa plus på gravtest upp till 10 dagar efter att du tagit sprutan. Du kan även få en del gravsymtom som kan bero på sprutan, jag mådde tex väldigt illa och hade ont i brösten. Lycka till med inseminationen! :)

• tungmetall

Jag och min fru tänker starta ivf under hösten eftersom att insemineringarna inte funkade. Men jag undrar lite hur ni andra som gjort ivf upplevde det? Om det krävdes många försök eller ja, om ni bara vill dela med er av er upplevelse liksom. :)

• tungmetall

Håller tummarna för er som snart ska testa! =) Vi ska starta med ivf i november, så nu försöker jag gå ner några kilon till..

• tungmetall
    Hoppfullt skrev 2013-11-13 11:28:39 följande:
    Tack för tipsen! Jag har ett bmi på 24,9 så jag är på gränsen till övervikt. Kanske skulle vara bra att gå ner några kilo.. Jag har dragit ner på kaffe och alkohol men ska försöka bättraig lite med mat och motion. Mer tips?
    Att göra äggledarspolning är ju en bra grej, för då kan det hjälpa lite. Men vet inte om det är ngt måste. Det sägs att det ska hjälpa att äta gravidvitaminer eller folsyra oxå. =)
  • tungmetall

Grattis till er alla som fått plus och till er som precis som vi inte fått uppleva lyckan med ett plus, lycka till! Jag och frugan ska köra igång ivf så fort nästa mens kommer. Men jag undrar en sak med er andra som kört ivf - har ni varit öppna med det inför er chef eller har ni gett ngn annan orsak till sjukfrånvaro? Jag funderar lite på hur vi ska göra nämligen..

• tungmetall

Igår kom mensen, så ikväll börjar vi med sprutorna!!! Wiiie! =)

• tungmetall

Jag & ljusskimmer ska till Örebro på onsdag för äggplock!!!! :)

• tungmetall
    Varärstorken skrev 2014-03-10 16:22:09 följande:
    Grattis tungmetall och ljusskimmer! Hoppas äggplocket går bra på onsdag och att ni får många fina ägg!
    Kuratorsamtalet gick ok, konstig upplevelse bara men såna är reglerna.
    Nu får vi vänta på att de tar upp vårt ärende på deras stormöte på torsdag och att vi blir officiellt godkända. Sen ska vi få brev hem.
    De såg 11 ägg på ul, men vi får se hur många som är mogna och hur många de får ut.

Ja, kuratorsamtalet är en upplevelse i sig. Men skönt att ni har gjort det nu & klart ni blir godkända, tror inte jag hört om nån som inte blivit det. Ska ni köra inseminering eller ivf sen? =)
  • tungmetall
    Varärstorken skrev 2014-03-10 21:11:54 följande:
    Låter som en bra "skörd". Hur gick det förra gången? ( för visst hade ni gjort ett äggplock tidigare?!?!). Ni fick inga till frysen eller hur var det? (Med risk att jag blandar ihop människorna här på FL).

Vi ska få börja med ivf, vilket vi är väldigt tacksamma för. Jag är bara orolig för att vi eventuellt kommer att få vänta på ivfstart pga kö.Det vet vi först när vi får vehandlingsplanen som vi förhoppningsvis får nästa vecka.
    Jag väntar på mens nu och hoppas någonstans att vi kommer få köra den här cykeln. Men troligtvis får vi vänta. Men hoppet är det sista som överger en!
    Detta är första ivf:et, men vi har gjort 2 inseminationer innan som inte gick vägen. (ingen fara, man kan inte hålla helt koll på alla ;)

Väntetid brukar det ju tyvärr va vid ivf, men förhoppningsvis är den inte alltför lång. Vart är det ni går? I Karlstad/örebro var väntan till ivf 3 månader ungefär.
Svar på tråden Rengbågsförsök?