Rengbågsförsök?
Hur går det för er?
Vi va där 13.30.
Hur går det för er?
Vi va där 13.30.
Vi har testat + på rd 11 båda gångerna, men det är ju så olika.
Det går bra oss nu, allt verkar vara i sin ordning. Var på vul i torsdags och allt såg bra ut. I måndags blödde min fru massor och vi var till gynakuten. De sa att det ser ut att det fanns 2 från början men att det blev missfall på den ena då i måndags. Men den andra mår prima! Och läkaren sa att faran var över för bebisen nu.
R8 idag. Jättesvårt att säga. Frun har massa symtom som molvärk, mensvärk, ont i brösten tex. Alla symtom kan ju bero både på medicinen och på en graviditet. Jag hoppas verkligen på det senaste så hon inte behöver genomgå detta hormonhelvete utan resultat. Hur tidigt är det någon ide att testa??
Hur går det för er??
Åhhh jag tror ni vågar hoppas! Kör ni med crinone eller lutinus? Min fru fick ibland lite blod med crinonet! Hoppashoppashoppas!!!
RD 9 idag. Pga stor oro hos frun pga ytterst lite ljusrosa blod så testade vi i morse. Ej på mogonurin och ändå blev det streck på stickan.
Under dagen har det kommit lite lite mer blod och nu på eftermiddagen lite mer färskt blod.
Vågar man ens hoppas eller är det kört??
Men.. kan hon vara lite överstimulerad att det är därför hon har ont?? Hoppas så att den håller i sig nu!!
Precis testat och fortfarande positivt. Men enligt allt på Google är smärta inte okej medan blod kan vara det. Men på 1177 står det ju att smärta kan man ha när det växer. Samtid talar ju blodklumpar väl emot??
Man kan ju bli knäpp för mindre....
Ja jag vet =(. Det är hemskt med falska förhoppningar. Jag håller tummarna för er!!!
Jag vet inte om det är sannolikt. Det blöder på lite hela tiden. Jag hoppas verkligen att det är nåt sånt men är svårt att våga tro. Man blir så besviken sen.
Men vi testar på ett par dagar till så får vi se om det visar plus längre.
Nej!!!!=(=(... beklagar. Vet hur förjävligt det är...=(...har ni i frysen också?
Hoppet är över! Testet är blankt idag efter plus söndag, måndag och tisdag.
Hur många försök har ni gjort? Och vad gör de på en fertilitetsutredning och vad kostar det? Är det på Rpc?
Ja riktigt jävligt!
Vi har ett i frysen. Vi har nu bokat tid för fertilitetsutredning för vi vill kolla upp fruns kropp innan vi går vidare. Fick tid om 3,5 vecka.
Ja just ja. de Hade sagt att ni inte får göra fler försök va? Eftersom ni redan har ett barn "genom de"?
Hur går det för er?
Ja det här är vårt sista försök enligt Johannes. Jag tycker dom är väldigt dåliga på att informera.
När vi satte in senaste ägget så sa han att förra försöket va så dåligt resultat. Det glömde dom berätta när vi var där då. Och om det blev så otroligt dåligt resultat så kanske dom bör rekommendera att man utreder varför innan dom glatt tar emot 35000kr till och vi får i princip ett lika dåligt resultat. Eller kanske att man ska prova andra typer av sprutor eller doseringar som dom gör i Danmark. Här känns som dom kör standard rakt av. Samma behandling kan ju omöjligt passa för alla människor.
Va bra att de kollar upp det! Så kanske det går bättre sen =) för oss går det bra. Är i vecka 15 nu. Dock har frun blödningar till och från så hon är sjukskriven nu och ska vara stilla. Men bebisen verkar må bra =)
Hej.
Länge sedan jag var inne.
Vi var på utredningsstart i måndags. Dom tog lite prover. Frun har haft lite strul med sköldkörteln och nu visade sig det värdet vara fel emot vad det ska vara. Så kanske det som spökat? Nästa steg är att konstatera ägglossning med blodprov (är intressant för eventuella framtida inseminationer i Danmark) sen är det inte mycket mer att utreda. Vi får se vad nästa steg blir.
Hur går det för er??
Men kan ni inte prata med uppsala och förklara så kanske ni får fler försök?
Jobbigt med blödningar men jätte skönt att bebis mår bra.
Frun har ringt runt idag och man ska ha ett värde närmare 2 men absolut under 3 och hon hade över 3. Då har vi ändå kollat upp värdet flera gånger för att det inte ska ställa till något. Men varken vårdcentralen eller Uppsala har sagt något om att värdet är för högt för att kunna behålla en graviditet. Känns som man kastat 110 tusen i sjön och bränt alla våra försök med samma donator pga av deras misstag. Mycket surt.
Kolla annars om ni kan få byta donator? =)
Vi ska ringa och höra men donatorn är ju bara reserverad för ett visst antal försök. Det är väl om det fortfarande är en aktiv donator eller om dom kan kontakta honom och be om mer. Har läst om det tror jag.