• Snöfrid

Rengbågsförsök?

Haha ja det är lite kul!

Vi bor i Flen sen 1,5 år tillbaka. Bodde i eskilstuna innan.

Vi har 2 inseminationer och 2 ivf. Men vi har använt upp alla försök (båda inseminationer, 1:a ivfen och första Feten räknades som 2:a ivfen). Så vi har redan betalat 4 fet själva och nu denna ivf..

Bebisfabriken skrev 2014-09-09 17:03:26 följande:

Haha va härligt att det är så tydligt vilken spruta hon tagit

Var i Sörmland bor ni?

Hur många försök får ni?

• Snöfrid

Ja. Det är konstigt. Vi kollade med gyn i eskilstuna då det var de som remitterade oss till uppsala. Och de sa att egentligen skulle vi fått 2 hela ivf betalda, och då istället ha betalat Fet:en själva. Vi tog upp det med uppsala men de lät väl inte så pigga på att åtgärda det. Men vi ska ta upp det igen. Det är ju ändå 20 000 kronors skillnad på en Fet och en hel ivf...

Bebisfabriken skrev 2014-09-09 19:59:38 följande:

Det låter ju skumt att FET räknas som ivf 2. Till oss sa dom att ett ivf räknas som ett försök när man använt upp de äggen som blev.

• Snöfrid

Precis så känner vi. Att tänk om de tycker att vi bara "krånglar" och så säger de att vi inte får göra fler försök.. 20 000 är massor. Det är 2000 ifrån 2 st Fet.. det var en av barnmorskerna som jag pratade med då. Hon sa att de inte kan rå för om eskilstuna inte gett oss info. Och eskilstuma säger att det är behandlande läkare skulle ha gett oss valet att efter första ivfen antingen få en hel ivf eller en Fet betalat av landtinget. Men vi tycker ju att det får de lösa sinsemellan. Vi ska inte behöva betala 20 000 mer bara för att de skyller på varann.. svårt det där när man är så beroende av de så man inte riktigt vågar säga till ordentligt.. .

Bebisfabriken skrev 2014-09-09 21:23:34 följande:

Det där är ju inte okej. Samtidigt är man så beroende av deras hjälp så man vill inte bråka.

• Snöfrid

Va hemskt att säga nåt sånt!

Vi har haft väldig tur med alla där. Superbra bemötande och allt!

Äggplocket gjort, vi får veta imorrn hur många ägg det blev samt när Et blir. Fredag eller måndag iaf. De hann räkna till 7 ägg innan vi gick så får veta imorrn hur många det vart vi fick även hem Fructus Femina (babyklister) som vi beställt från danmark. Det började min fru med ikväll vi fick förressten reducerat ptis på ivfen med 3000:- iaf.

Bebisfabriken skrev 2014-09-10 06:36:39 följande:

Ja det är en riktig skit situation. Finns det inte någonstans man kan klaga utan att det är direkt till läkarna?

Vi råkade ut för att Johannes som är överläkare sa till frun efter missfallet att hon orsakat det pga övervikt. Grovt övertramp men han sitter och bestämmer om vi får göra fler försök eller ej. Jag tog upp det med en barnmorska på telefon en gång utan att först berätta vem som sagt det och hon tyckte det va hemskt fel sagt. Men som sagt man vill inte bråka. Vi vill ju gärna ha syskon med samma donator.

• Snöfrid

Vi har haft tur med Johannes också han har varit jättebra vi brukar oftast ha honom!

Babyklister som det kallas så käckt hörde jag om i en annan tråd och beställde hemm. Fructus Femina. Kallas för babyklister för den ska göra livmodern "kletig" så embryot lättare kan fastna. Vi har aldrig provat nåt sånt där, men kände nu att vi inte har nåt att förlora på att prova. Googlade på det och fick fram att det är många som efter lång tid utam att lyckas lyckats just med detta. Bara naturliga ingredienser. Jag beställde det här: www.helsehelse.dk/produkter/ i måndags och fick hem idag kostade runt 300:- med frakt. Vi har gjort så många försök nu så kände att det är värt att prova

Bebisfabriken skrev 2014-09-10 18:43:29 följande:

Ja fruktansvärt sagt.

Vi har haft tur med alla utom Johannes(fast han är trevlig varannan gång)(Skit skum) plus hon som konstaterade att bebisen inte växt när vi fick missfall i höstas. Hon va en riktig röv!

Annars alltid bra bemötande. Den nya vi hade i måndags va riktigt bra.

Grattis till bra resultat. Minst 7 är ju toppen!! Håller tummarna för många befruktade!

Hur funkar Babyklister? Aldrig hört om. Tog det lång tid att få hem?

• Snöfrid

Åhh spännande att ni också beställt! vi tänkte så att om man börjar efter äggplocket så har man iaf uteslutit att det skulle på nåt sätt kollidera med de hormonerna så man sabbar nåt med äggen. så känns säkert att ta det nu faktiskt!

Bebisfabriken skrev 2014-09-10 20:14:02 följande:

Vi har som sagt var tur typ varannan gång med honom så han är säkert snäll egentligen. Men grovt övertramp att anklaga frun för att ha tagit livet av fostret.

Nu har vi oxå beställt klister. Vi har precis som ni inget att förlora så vi testar. Låter att det är naturliga ingredienser.

• Snöfrid

Uppsala ringde idag. 8 ägg blev de, varav alla befruktades. 7 st hade delat sig fint. På måndag blir det återinsättning på 5 dagars blastocyst! Få se hur många som klarar resten av tiden då, hur många det blir till frysen. Nervöst!

• Snöfrid

Tack! och jag tycker det låter klokt att vi alla plussar nu

Bebisfabriken skrev 2014-09-11 19:35:33 följande:

Det är ju jätte bra resultat!! Lycka till på måndag!!!

• Snöfrid

Oj vecka 20 redan! Kändes som nyss jag läste att du plussat så underbart för er!!! hur mår du?

Varärstorken skrev 2014-09-11 20:44:04 följande:

Å lycka till snöfrid, bra resultat!

Själv går jag in i vecka 20 nästa vecka. Halvvägs helt galet!

• Snöfrid

Min fru har nu en fin 5 dagars blastocyst i sig  de sa att det var skolboksexemplar  och en lika fin hamnade i frysen. Resten var lite långsammare ( de resterande 4) så de skulle de ge tills imorgon på sig att skärpa sig annars blir det bara en till frysen. Sist fick vi ju 7 till frysen, men det var ju 3 dagarsodlade och ingen av fet:en ledde ju till nån graviditet. Så det här kändes bra. Att de plockat bort de som kanske ändå inte skulle leda till nån graviditet.  

Svar på tråden Rengbågsförsök?