Inlägg från: LiveYourDreams |Visa alla inlägg
  • LiveYourDreams

Rengbågsförsök?

Rainbowdash: köper ett flexibelt trepack på triangeln. 39000dk. Blir ungefär 460000 svenska. Beror lite på hur danska kronan svänger, sen kostar sperman också. Vi kommer ta ett medlemslån för o täcka kostnaden.

• LiveYourDreams

Rainbow: åh vad tråkigt :( bryt ihop o kom igen! Skevis: spännande! Håller tummarna för er!

• LiveYourDreams

Typ två nära vänner visste, ingen annan, under våra fyra insem. Men nu när vi ska göra ivf vet ganska måga fler. Jobbigt o smyga med en så stor sak. Samtidigt blev jag trött på o ljuga för vi fick frågan : ska ite ni ha barn snart? Typ dagligen. Så nu brukar jag svara: jo o vi har försökt men det har inte gått så bra. För vissa lämnar ja det där, för visaa berättar jag mer. Beror på relationen till den som frågar ;)

• LiveYourDreams

Werty: hur gjorde ni när ni betalade triangeln? Förde ni bara över? Hur märkte ni pengarna?

• LiveYourDreams

Werty: förde ni över kostanden + provtagningen? Tänkte passa på imon, svenska kronan står ju asbra nu :)

• LiveYourDreams

Werty: tack för svaren :) slipper jag terrorisera triangeln dagligen ;) hur går det för er? Idag ska vi köpa sperma. Känns helt galet, hahaha.

• LiveYourDreams

Werty: vi börjar spruta 150ie puregon såfort mensen kommer, blir nog om en sisådär 2-3 veckor :) vi kommer köpa ici sperma via esb. Va inne på iui först men kliniken rekomenderade ici o att det va billigare med var ju glatt :) vad spännande att ni är pågång! Hoppas det ser bättre ut med äggblåsorna denna gång :)

• LiveYourDreams

Vi har kötid 2/9 på su o har inte blivit kallade än nej.. Hihi kör bara ;)

• LiveYourDreams

Annatr: ja så länge du går privat eller i ett annat land får du ju betala. Vul brukar ligga runt tusenlappen. Så länge man bara ska ha pergotime o ovitrelle o har utländskt recept e det inte så dyrt. En femhundring typ. Men när man som vi gör ivf, hade medicinerna landat runt 15000 om vi inte fått dem omskrivna så de går på högkostnadsskyddet.

• LiveYourDreams

Skulle inte räkna med o få svenskt recept om det är en dansk läkare som skrivit ut/ ordinerat det. Är ganska svårt o få hjälp med just det :/ hörde med både carlanderska o nordic i gbg men ingen av dem gjorde det. Så vi har betalat en större summa till en läkare som sköter hela distansstimuleringen, gör alla vul, översätter recept osv för en klumpsumma.

Svar på tråden Rengbågsförsök?