Lia och bäbisen skrev 2013-06-11 08:43:09 följande:
Jag letar nu efter en bra och säker framåtvänd stol åt min 6-åring. Jag förstår verkligen inte hur jag ska avgöra vilken som är bäst? Är de bättre ju dyrare de är? Hur ska jag tänka och snälla, kom gärna med stolsnamn om ni vet någon som klassas som BRA!
Sen blev jag förvirrad av det som står här under, som jag hittade på britax's sida... Vad menar man?
Vi rekommenderar egentligen användning av bältesstol endast när det av någon anledning inte går att använda en komplett bilbarnstol (t.ex. när barnet åker med i en annan bil som saknar bilbarnstol). När du köper bältesstol ska du också tänka på att den åtminstone är försedd med bältesstyrning till midjebältet. Vi avråder bestämt från användning av bilkuddar eller billiga kuddar i polystyren som saknar bältesstyrning.
www.britax.se/kundservice/fragor
Oklart vad de menar. Först avråder de från bilkudde och säger att man alltid ska använda bältesstol. Antingen har de skrivit fel eller så menar de att man ska använda bakåtvänd stol så länge som möjligt.
Bra bältesstolar: Britax kid plus/fix, cybex solution X2, concord transformer, besafe Izi up, maxicosi Rodifix.
Vi har Britax och är nöjda, bra pris, bra stol!