Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

ModestyB skrev 2012-09-04 17:13:00 följande:
    Men nu är det så att man inte alls behöver ta den omvägen och lägga den extra tiden för att handla med nöjda barn istället för sura och hungriga. Varken enligt butiksägare eller polisen och så var det visst med den saken. Oerhört lustigt hur fyrkantig syn på saker många har.
    Nä, idag behöver du inte engagera dig alls, varken i ditt barns fostran eller i hur du uppför dig. Varför ta omvägar när du inte behöver, varför ta trappan när det finns hiss, typ.
    ModestyB skrev 2012-09-04 17:13:56 följande:
    Smart. Då får ju ingen i familjen middag.
    Det brukar sällan gå så långt...
    ModestyB skrev 2012-09-04 17:23:14 följande:
    Jag bryr mig inte om ifall någon skitnödig typ störs. I min butik, Hemköp vid Skanstull, så är det ingen som bryr sig om att mina ungar äter frukt eller liknande medan vi handlar. Det är JAG som är kund. Mina pengar som spenderas och jag som kräver tillmötesgående och serviceminded personal i min matbutik, inte tvärt om. Där har nog svenskarna en hel del att lära sig, särskilt ute i moralpanikssvenssonlantisSverige. Jag betalar allt. Aldrig frågan om något annat. Alltså gör jag som jag vill och det verkar butikschefen hålla med om.
    Då välkomnar jag dig ut till den stora världen utanför Skanstull...som ingen vet hur man stavar till om man inte dubbelkollar flera gånger. Finns en sån liten håla öht?

• Nenne666
    ViVäntarLois skrev 2012-09-04 23:59:44 följande:
    Hur ser ni på om vi går in i butiken, tar en banan, betalar, går ut, går in igen och fortsätter vår shopping (ätande på bananen)? Är det okej? Vi har ju faktiskt betalat för vår vara INNAN vi åt upp den. Vi har lärt vårt barn, den uppenbarliga livsviktiga, lärdomen "betala först, äta sen" men lik sjutton äter vi i butiken. 

Och följdfråga om ni detta skulle anses vara okej: HUR ska ni se skillnad på en betald banan och en obetald banan i butiken? 
    Skiter la' jag i....gör vad fan du vill.
  • Nenne666
    Tramses skrev 2012-09-04 22:34:00 följande:
    Jo, det är slappt att inte säga nej till sina barn och även om det inte är olagligt så ser det fruktansvärt illa ut att äta och dricka inne i affären. Jag har själv jobbat i livsmedelsbutik, och ja, jag tittade snett på de som la upp tomma förpackningar på bandet. Då lovade jag mig själv att aldrig bli en sån mamma, och dettas jag heller inte blivit.
    JEPP, det skriker slapphet å allt som hör till och det är inte bara jag som höjer ögonbrynen helt öppet, alla som ser hur det gått till ojar sig...vojne vojne, helt öppet.
  • Nenne666
    BymBym skrev 2012-09-05 07:13:18 följande:
    Saian - håller med. Och om syftet för Ts var att de som inte tycker som hon ska lämna tråden, så har hon lyckats med en i alla fall, mig.

TS - jag gillar att diskutera, men med såna som lyssnar på andras åsikter och diskutera mot dem och för sina egna på ett öppet sätt. Men det skiter du förmodligen också i. Tack för mig.
    Så du menar att jag inte fick komma med min åsikt, svara på dom som vart inne å tråden, så du menar att jag skulle hålla käft, för då är du kvar? Eller vad försöker du säga?

Vart har jag påstått att jag önskar att folk lämnar tråden.?

Lägg ner.
  • Nenne666

Du kan inte föra en diskussion. DET är vad folk irriterar sig på. Din förlust dock.

För att?

• Nenne666
    sassus skrev 2012-09-05 14:12:14 följande:
    Fast det är faktiskt inte stöld.
    Nä, men du brukar en vara som fortfarande inte är din vare sig det heter stöld eller snatteri.

• Nenne666
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-05 14:23:00 följande:
    Har vi inte redan haft denna diskussion hundra gånger i denna tråd? Suck, jag rapar väl upp det igen:

Innan man passerat sista betalningstillfället (=kassa) så är det INTE stöld/snatteri.
    Jo, men nu är vi på sidan 92 och kör ytterligare ett varvSkrattande.

Sen du va med har folk vart inne i tråden och hävdat att det visst är stöld eller snatteri som det isf handlar om...osv osv...
  • Nenne666
    sassus skrev 2012-09-05 15:29:03 följande:
    Ja, och jag har vad jag minns aldrig gjort något olagligt.

Om jag dricker ur en dricka i affären, då är det alltså stöld? När jag sen betalat den, är det då ff stöldgods?

Tänk att det finns så duktiga människor som aldrig tystar sina barn med något. Herregud, när vi kör långt har jag hela baksätet fullt med mutor. Får nog ringa soc i morgon och be dem komma och hämta mina barn, för så här kan vi ju inte ha det.
    Nä, såklart det inte är stöldgods om du betalat det.
    Men sen är det upp till butiksägaren att anklaga dig för snatteri/stöld om du mumsar i dig grejer innan du betalat.

Har också underhållande grejer i bilen, mutor, eller vad man nu vill kalla det, t.o.m jag sitter med min iphone och spelar spel för att ha nåt å fördriva tiden med...

Hmm, vad har det med saken att göra?

• Nenne666
    sassus skrev 2012-09-05 15:52:00 följande:
    Eftersom man både är lat och inte kan uppfostra sina barn om man ger dem något de vill ha om de är griniga (det var inte du som skrev det) Många verkar tro att det handlar om att man ger efter för sina barn som skriker sig hesa efter tex godis i affären, men jag ser inte att någon har skrivit att de gör så, utan det handlar om att i förväg öppna något till barnet då det krisar. Klart att det inte är någon riktig nödsituation, men kan man göra handlandet lite lättare genom att kanske öppna ett russinpaket eller vad det nu kan vara, ja då ser jag inget fel i det. Men det är ju mina åsikter. Hur som helst tror jag inte de hittar på saker i Plus, så jag utgår från att de har rätt i att man får göra så. Jag har också mailat Ica och Konsumentverket för att ta reda på vad som verkligen gäller. Är det fel att göra så trots allt, ja då är jag inte sen att erkänna att jag har fel..
    Om du nu inte är lat, så förstår jag inte varför du tar åt dig och alla dessa förklaringar.

Är du nöjd med ditt beteende så är det bara att tuta å köra!!
  • Nenne666
    elwen skrev 2012-09-11 10:51:23 följande:
    ni som skriver att ni höll på att dö av törst å alla andra konstiga förklaringar ...jag dricker innan jag betalt för jag är sugen ..så det är mitt försvar ..mitt sug =)
    å sen vet ni ju inte om nån ni ser också är gravid eller sjuk eller vad fan ni nu skyller på ...men jag tror ni bara är sugna hela bunten  
    Jag säger taskig karaktär,ouppfostrade ungar,lata föräldrar och förmodligen fattiga folk med hopp om att slippa undanFörvånad, så får tråden sig en runda tillDrömmer.

Nä, i runda slängar, för att avrunda våra snart 1000 inlägg. Vi är la överens om att jag inte är överens med många av er.
    Oavsett så orkar jag ändå inte bry mig egentligen när jag handlar, hinner inte, skiter i det och har oftast brådis ut.

Kul att ni engagerat er, roat er/mig.

Syns i en annan tråd, någongång.

Skål

• Nenne666

Jag gjorde mig väl inte helt populär här, men tycker ändå att frågan fortfarande är aktuell. Jag kan dock ha fått nya lärdomar, men frågan är enligt mig fortf intressant.

• Nenne666

Usch, jag förstår dig.

Maria 434 skrev 2015-09-17 11:08:51 följande:

Jobbade som kassörska när jag var yngre och uppskattade inte att man räckte fram kladdiga glasspapper, öppnade yogurtar, kletiga dryckesförpackningar för scanning. Lika lite som jag uppskattade föräldrar som lät sina barn suga på oöppnade förpackningar ( ja det hände faktiskt oftare än man tror)

Det är inte så trevligt att som kassörska vara tvingad att ta i kladdiga förpackningar, vi har ju inte direkt möjlighet att stänga kassan o gå och tvätta händerna.

Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?