oetisk psykolog skrev 2012-09-02 17:12:42 följande:
La Lola: Det har du nog rätt i. Jag kunde skrivit Örebro i rubriken. Tänkte helt enkelt inte så långt när jag skrev rubriken.
Flickan och Kråkan (och er andra): Det känns som om ni tänker endast utifrån hennes perspektiv. Att hon ska få börja om från noll efter ett misstag. Det håller jag faktiskt med om när jag tänker på det från det perspektivet. Men jag tänker mer från perspektivet av en förälder vars barn skulle kunna behöva hjälp av en psykolog. Jag skulle vilja veta då att den psykologen visste själv hur man sätter gränser. Hade det blivit utrett och hon placerades under tillsyn ett tag hade varit bra. Det har hänt med en annan psykolog som blev gravid. Men den här psykologen i Örebro blev inte gravid och därmed slapp en utredning.
Men jag får erkänna att jag inte vet vad jag åstadkommer med detta inlägg egentligen. Jag hörde att hon jobbade på bup tidigare i sommar och tycker faktiskt det är läskigt. Men av era svar att bedöma så är jag kanske helt ensam om det. Då får jag kanske acceptera att det är jag som lägger för stor vikt på det här. Jag bara undrar hur ni skulle välja om ert barn skulle träffa en psykolog och ni visste att den hade agerat oetiskt utan att bli utredd. Alla förtjänar en andra chans, men det är ingen som vet att hon redan gjort fel på hennes första.
Givetvis beror det på vad det oetiska agerandet bestått i. En relation med en patient - vuxen sådan - känns inte som något som innebär att jag behöver oroa mig för mitt barn väl och ve. Jag hade inte misstrott en läkare heller för sin medicinska expertis för att han/hon, om än oprofessionellt, inlett en relation med en vuxen patient.