• Otäcking
    oetisk psykolog skrev 2012-09-02 16:13:33 följande:
    Det är väl det som är problemet. Jag läser artikeln och vet vad som egentligen hände och hur ledningen på anstalten skötte det hela. Så där banalt var inte händelserna alltså. Men kriminalvården ville ju att det skulle försvinna helt enkelt och så kom inte hela sanningen fram. Men det var långt mer än "förtroliga samtal" hon hade med honom. Och inte berättade hon nåt om det förrän de blev ertappade. 

Tyvärr kan jag inte riktigt gå ut med det jag vet utan att helt förstöra mitt eget liv. Hade inte brytt mig så mycket om det heller, utan tyckte faktiskt mest som er. Att hon i alla fall lämnade jobbet och kanske hade lärt sig nåt. Men när jag hörde att hon jobbar med utsatta, ostabila ungdomar kan jag inte sluta vara orolig. 
    Jag förstår inte varför hon skulle inleda relationer med tonårspojkar bara för att hon blev förälskad i en vuxen man? Måste hon liksom bli intresserad av alla hennes patienter bara för att hon kärade ned sig i en? Dessutom tonårspojkar liksom. De flesta vuxna kvinnor är inte vidare attraherade av småpojkar. Jag har också varit kär i vuxna män. Vill ändå inte ligga med tonårsgrabbar.
  • Otäcking
    oetisk psykolog skrev 2012-09-02 17:12:42 följande:
    La Lola: Det har du nog rätt i. Jag kunde skrivit Örebro i rubriken. Tänkte helt enkelt inte så långt när jag skrev rubriken.

Flickan och Kråkan (och er andra): Det känns som om ni tänker endast utifrån hennes perspektiv. Att hon ska få börja om från noll efter ett misstag. Det håller jag faktiskt med om när jag tänker på det från det perspektivet. Men jag tänker mer från perspektivet av en förälder vars barn skulle kunna behöva hjälp av en psykolog. Jag skulle vilja veta då att den psykologen visste själv hur man sätter gränser. Hade det blivit utrett och hon placerades under tillsyn ett tag hade varit bra. Det har hänt med en annan psykolog som blev gravid. Men den här psykologen i Örebro blev inte gravid och därmed slapp en utredning.

Men jag får erkänna att jag inte vet vad jag åstadkommer med detta inlägg egentligen. Jag hörde att hon jobbade på bup tidigare i sommar och tycker faktiskt det är läskigt. Men av era svar att bedöma så är jag kanske helt ensam om det. Då får jag kanske acceptera att det är jag som lägger för stor vikt på det här. Jag bara undrar hur ni skulle välja om ert barn skulle träffa en psykolog och ni visste att den hade agerat oetiskt utan att bli utredd. Alla förtjänar en andra chans, men det är ingen som vet att hon redan gjort fel på hennes första.
    Jag hade inte brytt mig det minsta om hon var mitt barns psykolog.
Svar på tråden var försiktig med barn på bup