• AlexandraViberg

Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?

hea skrev 2012-09-11 21:32:48 följande:
    Hemskt att man skall få olika vård i olika delar i landet
    Ja, det är faktiskt fruktansvärt dåligt. Tror inte de har olika behandlingsmetoder för cancer eller andra sjukdomar. Detta är ju trots allt en sjukdom enligt WHO.. Så att.. Ja de kan ju få ta en funderare!
    Fiffig skrev 2012-09-11 22:06:38 följande:
    Det är verkligen trist att det ska vara så olika förutsättningar, bara beroende på vart man bor.

Här går det dåligt att koppla bort "verkstaden". Ännu en gång kommer jag på mig med att kolla av om sambon jobbar kväll när det är dags för äl. Ajjabaja! Vi kommer ju iofs fortsätta försöka, men jag vill försöka koppla bort det lite grann i alla fall.

Åh! *slå på fingrarna* ge fan i att titta på scheman! FY FY!

Ja jag fick så lov att tänka idag, vi var hos mamma på middag och hennes fästman är min zonterapeut och han fick tid över innan han skulle åka och träna så han ville trycka lite, ja tyckte jag och han frågade vilken dag jag var på.. Jaha, där sprack det, fick tänka efter bra länge och sa till slut att det är cirka en vecka.

Men ja, han behöver ju veta så han inte trycker för mycket någonstans där det kan tänkas vara ägg osv.. :P

och dottern pratade ännu en gång om syskon blabla. Men annars går det fan stört jävla bra för mig, har inte rört min menscykel app en enda gång! Not once! Har inte heller gått till byrån med bebis saker och kikat eller köpt något, googlat på bebisrelaterat eller något!
    Det enda var under zonterapin angående frågan och sen under behandlingen att jag kom på att maken ska börja med sin antibiotika om några dagar och jag frågade om han hade glömt eller inte.  :)
    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg

Jag ska börja sy! Igen.. Det var kanske 4 år sedan nu! Ska gräva fram maskinen och sy lapptäcke och tights till dottra, måste bara hitta fina tyger :D

• AlexandraViberg

Åh Norrlandstingen <3

Hoppas slippa dom och deras löjliga jävla regler.. Den 26.de så tar de beslut om nya regler.. men som det verkar nu så kommer det "bara" bli så att FET.et man får istället blir ett färsk försök. Men det är förslaget, sen vet man ju inte vad de bestämmer..

Immunitet är svårt, men vi har iallafall kommit till en period just nu, där vi faktiskt inte mår dåligt av alla andras magar och nyfödda. Jag vet inte varför men det bara blev så?

Och idag så var vi på hockey, på elitserie premiären och sen när vi kom hem har jag suttit och klippt ut lappar till ett lapptäcke, har mååånga kvar men tog nästan 3 timmar, så det skingrar jag tankarna med just nu!

Medicinen börjar verka också, så jag hoppas bakterierna är borta och att livmodertappen inte längre är inflammerad.

• AlexandraViberg

intnyttpåplusfronten: Jag har ingen koll på mina dagar denna månad, vet inte hur jag lyckats. Självklart vet jag på ett ungefär eftersom jag vet när jag hade mens, men när man frågar mig nu så vet jag inte på rak arm utan då får jag nog börja räkna och det är jag inte intresserad av att göra. Så just den biten har jag fått bort ganska bra nu under första cykeln med paus. :)

Hur gör ni nu? Har ni accepterat läget och lever utan barn, ska ni adoptera? Kört IVF och sådär? :/

• AlexandraViberg

Låter som en plan iaf!

Jag har börjat sy igen, ett lapptäcke och nån mössa rikare på några dagar! Tok kul och tiden flyger bort! ;D

• AlexandraViberg

Maken föreslog att jag skulle börja baka igen istället för att sy.. Haha men nä, han äter det ju ändå inte (äter inget sånt, försöker gå ner i vikt) och jag.. vill inte äta allt :P

Så nä, blir saker att sy, som jag kan sälja och pengarna lägger jag i IVF kassan.

Men mår som en jävla gudinna nu när jag inte tänker på bebis skapande.

Maken blev dock lite putt på mig i dag, jag kände att det blev tvärblött i trosan och ja, hallå? Jag tänker ju inte gå runt med det.. så jag går in på toan och när jag tittar ner mot puppen så ser jag att det hänger flytning typ 20 cm ner.. hahaha och ja, jag ropar till maken "VÄRLDENS Längst bro här alltså! minst 20 cm"

och hans svar blev "Men du skulle ju inte titta på sånt där nu ju?"

Nä? MEN svårt att undvika när det hänger ner sådär? Kan ju inte bara låta det vara, måste ju göra något åt det. Haha, men ja, jag vet inte, i övrigt tänker jag inte på det, vet inte vilken dag jag är på, men antar att äl är i görningen iom att detta är andra dagen med monster flytning..

Fördriver tiden med att sy massa mössor åt allt och alla istället :P

• AlexandraViberg

Boombabymamman: Många visa ord, håller med till fullo. Kan dock inte "njuta" av någon tid med min make, jag har ju barn sedan innan. Men nu njuter jag av livet ändå. Tror att det har varit att jag har ett barn och inte vill att hon ska bli för gammal för ett till som satt lite käppar i mitt hjul. ganska stressande.
    Hon fyller 6 om knappt ett halvår. Jisses vad tiden går och jo, jag vill ha allt det där man får med småbarn, men jag kanske har haft ett lätt barn :P

Just nu syr jag mössor på löpande band :D

• AlexandraViberg

Ja, det är irriterande när man inte försöker tänka på det, har börjat få lite ont i bröstet, detta brukar jag dock få nån dag efter äl.. så det är nog av någon annan anledning då kanske. Borde inte vara efter äl nu. Men är inte säker på dagarna som sagt.

Har massa beställningar på mössor nu, så har vad jag gör ett tag framöver om jag vill, pluggar också, men ligger lite före just nu så.

Åh! Bröllop! Grattis då! Vi blev gravid under vår planering men ja, det var det som blev utomkvedshavandeskapet. Men vi blev det iallafall! Blev befruktad på mellandagarna, så kan ha att göra med jul lugnet också, vem vet! :)

Men kul att planera! Jag älskade att planera och det behöver inte bli dyrt heller om man söker alternativ. Hoppas ni får som ni vill även om ni i samvetet kanske måste minska budgeten för att spara lite till ivf också.. Men ja, förstår att tanken är jobbig :(

• AlexandraViberg

Har ställt in mig på att denna månad då vi inte försökt, inte har fungerat heller!

• AlexandraViberg

Loppa8: Du borde veta vilka tips man inte vill ha när man försöker eftersom du försökt så länge ;)

resor, hundar och slappna av är sådana :P

Haha, kan tillägga att jag rest utomlands TVÅ gånger i år, båda utan ombokningsskydd. BLEV INTE GRAVID?????? ;)

• AlexandraViberg

Åh! Grattis till dig med!

Jag behövde bara en jävla hästdos medicin mot mina bakterier i livmodertappen så gick det på en gång! Är så jävla glad att jag var på min läkare och inte gav mig!

Svar på tråden Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?