• AlexandraViberg

Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?

Ja, som rubriken lyder, nu har vi försökt ett bra tag och de har inte hittat något fel. Det enda som är lite knas är att min livmodertapp är kroniskt inflammerad, så vi väntar på provsvar på odlingen och om vi ska operera. Så i väntan på det så tänkte vi ta en paus, man orkar ju inte hur mycket som helst trots allt.

Nu till problemet. HUR ska man skingra tankarna? Man kommer ju ändå veta när man har äl och när man ska få mens. Hur fokuserar man bort tankarna från detta? Orkar ju egentligen inte mer..

Ge mig tips! Måste jag börja sticka eller något sådant? :D

• Svar på tråden Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?
  • AlexandraViberg

Nä vi beställer inte heller fler tester. Har några kvar men lyckades inte ta några förra cykeln och tänker lyckas nu med!

Vi sparar pengar för privat ivf vi med.. Kostar 30.000 så det är en lång väg kvar. Har 1 1/2 år till ett gratis ivf så..

I helgen är vi hos bästa kompisarna i Stockholm och myser! Bra skingring!

• AlexandraViberg

Fiffig: Norrland.. Man måste ha försökt i 3 år för att få ivf och då får man ett försök.. Det ÄR helt galet!

Jag ska nog fixa med vårt bröllops album och så. Men går bättre att tänka på annat än jag trott!

• AlexandraViberg

Grattis till bröllopet! Gick ganska bra att fokusera på annat när även vi planerade bröllop och hittills går det bra att tänka på annat även nu, fast jag har fl.. Har ju ett barn som jag skriver om på föräldraforum så vill inte hålla mig borta.

Nu i andra forum är det fokus på vardagliga ting för mig och hjälpa andra med deras frågor faktiskt. Känner ingen press och inte ens här inne tänker jag på det ens halv maniskt som jag gjorde förut! Helt fantastiskt!! :P

För mig är det ändå menlöst att ens försöka nu eftersom spermierna ändå dör vid tappen. Den vetskapen har nog hjälpt mig också :)

• AlexandraViberg

Anwen: fast vi är oförklarligt barnlösa. Det med bakterierna är en teori som kan vara sann. I vanliga fall behandlas inte detta i sjukvården eftersom det generellt är ofarligt och inte anses nedsättande min läkare ville efter våra perfekta prover testa detta för att det i vissa fall påverkar spermierna eller äggets fästning.. Bakteriell vaginos, har de kollat det på dig? Majoriteten av alla kvinnor har det i någon form.

Och nja, dottern och hennes eviga önskan efter syskon hjälper inte ett smack. Påminner snarare dagligen om att jag inte verkar få mer barn utan får leva med att jag gav världens sämsta pappa barn men inte min fantastiska make. :(

• AlexandraViberg

Fiffig: det finns nog någon, men som du säger, så vet ni säkert bara inte om det. Oftast finns det ju någon liten skam över att ha detta problem. Men det tycker jag inte man ska ha. Jag är blivit tvärtom nu, känns som att jag söker mig till barnfamiljer och gravida. Kanske för att få känna med dom hur det är, kanske?
    Jag vet inte, men tog avstånd bara senast i somras men nu känner jag mig normal. Tror det kommer och går det där, hopplösheten.

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg
    hea skrev 2012-09-10 14:07:35 följande:
    Vi har ett helt hus att bygga på, men det har inte hjälpt. Huset och barnlösheten är två saker som tillsammans gjort att bägaren runnit över. Det tär oerhört på vårt förhållande. Att få beskedet att det inte finns några spermier mitt i uppstarten av husbygget. Huset med tre barnrum måste vi ju bygga. Huset kostar pengar och vi var tvugna att börja spara pengar till inseminationer och om det skulle behövas adoption.
    Nämen gud vad hemskt, måste vara en konstant påminnelse om att det inte går?
    Och husbygge är ju väldigt påfrestande i sig..

Finns det inga spermier alls eller bara få och dåliga? :/
    Känner med er!
  • AlexandraViberg

hea: Men vad sjukt att det inte finns någon förklaring? Vet ett par som fick veta att de inte hade spermier men det kom fram sen att det var pga någon medicin han åt och då kom de tillbaka när han slutade med den?

Makens bror hade typ 1% rörliga och han fick någon antibiotika eller liknande och på första försöket fick de barn sedan.

Detta hjälper nog inte dig, men de borde ju kunna komma fram till en orsak för gudske lov!

Åh! Håller tummarna, gud så spännande! :D

• AlexandraViberg

Det är olika vart man bor och vi bor i sämsta landstinget. Norrlandstingen ger 1 försök efter att man försökt i 3 år. Absolut sämsta man kan ha i hela Sverige faktiskt :P

Svar på tråden Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?