Inlägg från: C Boom |Visa alla inlägg
  • C Boom

Ni som matar era barn med kött...

Cersei skrev 2012-08-24 01:25:12 följande:
    Trevligt att se att du faktiskt svarar på en fråga annat än med en motfråga. Bra då har vi löst det. Men det där med att sälja vidare är väl inte särskilt bra för varken miljö eller för djuret som får stå ut med en lång resa i en trång bur. Varför ska de säljas vidare? för att slaktas och ätas i något annat land än i Sverige?

Då menar jag att säljas vidare till någon trevlig nisse som vill hjälpa djuren. Tänk en kopark.

Jag tycker i alla fall att det är bättre om det skulle vara så att alla djur som enbart föds upp för att människan ska få sitt dör ut. De lever ju inget värdigt liv. Och en ofödd gris kan inte lida av att inte finnas.
  • C Boom

Hur som helst. Allt jag gjorde var att ställa en fråga. Käka kött, ge era barn kött, mig kvittar det.

MEN gillar man inte djurplågeri bör man rimligtvis inte äta kött, dricka mjölk eller äta ägg.

• C Boom

Tråkigt att typ Strövaren och alla med vettiga motfrågor och argument har gått och lagt sig.

Följer deras fotspår och kollar om det finns tillräckligt relevanta frågor att besvara vid senare tillfälle.

• C Boom
    Skit i det du skrev 2012-08-24 08:20:48 följande:
    Jag undrar vad för dagis det är som serverar ditt barn BÅDE specialkost OCH vanlig mat.
    Finns det verkligen resurser till det? Och HUR onödigt är inte det egentligen? Tänk om varje människa ska ha 2 rätter tillagade och välja på vid varje måltid?

Jag antar att du inte heller äter ägg och dricker mjölk?
    Att välja vegetariskt är att välja bort köttet, inte svårare än så.

Du antar alldeles korrekt.
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-24 08:09:50 följande:
    Allvarligt? Dina barn äter kött (vilket jag tycker är bra för de ska få välja själva).
    Men hur i helvete har du mage att sitta här o döma oss andra när din karl ger era barn kött?!
    Åh du är tillbaka. Först och främst, du skulle berätta på vilket sätt jag inte är konsekvent i mitt tänkande genom att åka till Egypten. Låt höra.

Fast hallå, de väljer ju egentligen inte själva. De gör som vi, så funkar barn. Min "karl" ger dom kött för att han tycker att det är gott och väljer att strunta i den moraliska aspekten i det hela. Jag skulle inte göra det. Jag avskyr att se dom äta kött, men har inte lyckats snurra fram en bättre lösning. Ge gärna förslag på ett bättre alternativ.
  • C Boom
    Impartial skrev 2012-08-24 08:36:51 följande:
    Jag är vego och har varit det i 22 år. Ändå ger jag mitt barn kött. Jag vill ge honom en varierad kost och att han själv ska få välja bort saker han inte vill äta när han är äldre. Däremot vill jag ge honom bra kött och inte hot dogs etc. Vore trevligt för miljön etc om alla åt vegetariskt lite oftare men det skulle aldrig falla mig in att skriva någon på näsan vad de ska eller inte ska äta, bara för att jag själv gjort det valet.
    Så typ Nelson Mandela var inte en frihetskämpe? Han var en dryg jävel som skrev folk på näsan hur de skulle behandla svarta människor?

För det är precis samma sak.

Djur känner smärta och lidande. De har en inbyggd överlevnadsinstinkt. De har ett intresse av att inte bli dödade på precis samma sätt som svarta hade ett intresse av att inte bli betraktade som lägre stående individer.
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-24 08:53:20 följande:
    Jag antar att Mamma64 också la märke till att du åkt till Egypten. Varpå du svarade "Konsekvent är mitt andra namn. Inga pyramider, inga zoobesök. Men självklart faller man igenom ibland, må hända av okunskap. "

Då var du alltså okunnig 2008 (trots att du hade varit vegetarian i flera år då) eller var det så att du inte var särskilt konsekvent helt enkelt? Kanske var det så att du inte alls bryr dig om hur djur i andra länder har det?
    Vad vet jag...jag tyckte bara att det rimmade lite illa.....
    Förklara nu. Ska jag bojkotta länder som behandlar djur illa?
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-24 09:02:26 följande:
    Vad tycker du?
    Omöjligt, eftersom alla länder enligt mig har en kass syn på djur och anledningen till dess existens.

Jag tror nog att du har tagit för givet att jag i Egypten besökte pyramider och diverse zoon. Det gjorde jag inte.
  • C Boom
    Celie skrev 2012-08-24 09:07:52 följande:

Jag skulle inte bli så himla glad om sonen plågade en hund eller annat djur.

Det här med kött, ja varför äter jag det? För att det är gott. Jag försöker vara medveten om vad för kött jag köper, alltså vart i från det kommer.

Det jag tycker är tråkigt med hela den här diskussionen (gäller inte enbart på forum, utan även om man sitter öga mot öga med en vegetarian, vegan) är att det antingen är svart eller vitt. Båda anklagar varandra för vad som är rätt eller fel och man kan inte se bådas perspektiv på det hela. Veganer/vegetarianer ser oss köttätare som onda och vi köttätare ser er som trångsynta och anklagande.

Nu har vi en kompis som är vegetarian och hon är nog den första vettiga människan jag träffat irl. Hon har inget emot att vi äter kött, hennes sambo gör det också. Hon försöker heller inte pracka på oss sina åsikter och anklagar oss för att vara onda människor som äter kött. Tvärtom, hon respekterar våra åsikter och vi respekterar hennes, diskussioner blir för en gångs och ovanlighetens skull intressant, inte bara något som man kastar skit på varandra!

Jag respekterar er och vill själv mötas med respekt.

Så du tror att alla människor jag älskar och håller av är veganer? Far from it.
  • C Boom
    Fiona M skrev 2012-08-24 09:18:14 följande:
    Jag förstår inte frågan. Menar du att du skulle strunta i att ditt barn plågade djur om det var på pappans tid, eftersom de ändå äter kött där, och det är samma sak...?
    Nej. Eftersom jag inte äter kött blir det inget moraliskt dilemma för mig.
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...