Inlägg från: C Boom |Visa alla inlägg
  • C Boom

Ni som matar era barn med kött...

Toboas skrev 2012-08-23 22:45:38 följande:
    Du tror inte att djur dör i produktionen av det du äter idag?
    Hur tänker du?
  • C Boom
    trollizz skrev 2012-08-23 22:43:46 följande:

Så du menar att djuren här i sverige TORTERAS före slakt??
    Vet du vad tortyr är? 
    Ja och ja.
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-23 22:51:32 följande:
    Så du reser gärna?
    Att det påverkar mijlön gör dig inget?

Jag äter kött utan problem och är uppvuxen med en pappa som jagade älg varje höst.

Inte gärna, varken möjlighet eller ett större intresse för det.

Som Anna Svenssonliv uttryckte det; Måste man vara klimatsmart för att man inte vill äta döda djur?
  • C Boom
    Strövaren skrev 2012-08-23 22:54:30 följande:
    Det var nog uppenbart även för den minst intelligente trådläsaren att det var dit du ville komma.
    Men breaking news, det är två väsensskilda saker du pratar om. Det är klart att människan kan överleva som vegetarian. Det betyder inte att köttätande är att utsätta djur för onödigt lidande.

Om vi ska börja peka finger på varandras moraliska ansvar kan man ju ifrågasätta om du äter produkter som flugits hit från andra länder. Flygplan. Jetmotorer. Bränsle. Ja du fattar. Ska man mäta människors anständighet är det nog snällare att nacka en höna på gården än att flyga hit hälsans kök-produkter från israel och eller rättvisemärkt kaffe ett halvt varv runt jorden.
    Säg inte det, hehe.

Den största delen av köttet på den svenska marknaden kommer från djur som levt under vidriga förhållanden. Kött åker än hit och än dit innan det hamnar på tallriken. Vi slösar även något sjukt med jordens resurser för att ens kunna föda upp djuren vi ska äta. Så ur ett miljöperspektiv är det förkastligt att äta kött. Kan hända att mina godsaker skeppas runt en del, men utan att en individ tvingats lida och blivit dödat.
  • C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-23 22:59:55 följande:
    Ehm... va?

Vi är menade att käka kött, då vi har vassa tänder att "slita" sönder med. :) Ja, så är det... hur äckligt det än låter.

Vi är rovdjur och ska döda och äta andra djur. Vi ska få järn igenom att förtära deras blod osv, osv. :) PRECIS som ALLA andra rovdjur är vi menade att leva på arter som vi kan leva på.

Att plåga och döda för att man inte behöver har ingenting att göra med det faktum att vi måste käka kött. Slaktaren dödar, och därmed behöver inte vi göra det. Men, om vi skulle bo i ett samhälle där man var tvungen att jaga det man ville ha själv, skulle jag inte ha något emot att mina barn jagade djur - så länge de var mogna och själva inte blev skadade dvs. :)

*Schluuuurp* ;)
    Nu finns det även forskning som tyder på att vi inte alls är menade att äta kött.
  • C Boom
    Sunshine808 skrev 2012-08-23 22:55:21 följande:
    Använder du lim?
    Nej.
  • C Boom
    Paksenarrion skrev 2012-08-23 22:52:23 följande:
    Och? Antingen så kan alla eller så kan inte alla.

Det är inte första gången jag stött på en frälst veggo-ätare precis. Med argumenten att alla kan, för djurens skull, för miljöns skull. You name it, i've heard it.
    Är inte här för att försöka frälsa. Jävla waste med tid. Du är lika övertygad om din sak som jag är om min.

Här sitter jag en torsdagkväll tuggandes på en vegoölkorv och slår ihjäl lite tid bara. Peace.
  • C Boom
    La Lola skrev 2012-08-23 22:53:18 följande:
    Ts

Hur länge har du varit vegetarian?
    Åtta år.
  • C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-23 23:09:29 följande:
    Källa på det?

Vi har ögonen framåt, vilket innebär att vi är mer jagare än föda. Vi har vassa tänder SAMT platta för en ALLSIDIG kost. :)
    Du är väl ett barn av vår tid?

Fixa fram din egna fakta om du är genuint intresserad.
  • C Boom
    Uffesson skrev 2012-08-23 23:11:37 följande:
    Dessutom skulle världen bli PROPPFULL med djur om vi inte dödade några av dem. Vi är menade att döda och jaga.

Vad hade du tänkt annars? Skulle vi bara döda dem för att de inte ska bli för många, och därmed inte överleva?
    Gosh.

Det finns bara så mycket djur som det finns efterfrågan om.
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...