• lovegivespower

I Vilken vecka kom ert barn?

Ja som sagt. I vilken vecka kom ert barn? Skriv gärna om det kom i någon annan vecka som inte finns med. Berätta gärna hur det gick också vidare (om ni vill) {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 16:42
    Helst inte planerade snitt. Då är det ju lixom planerat :D

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I Vilken vecka kom ert barn?
  • Maxie

Första kom i v 36+2, andra kom i v 37+1. Får se i vilken v nr 3 kommer, om det nu stannar kvar så länge.

• annca

35+2 och 35+4.
    Tvåan var planerad att få komma ut med snitt 37+0... men hade lite bråttom, precis som storasyster.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Lisssen

Mitt andra barn kom tre veckor tidigare än beräknat -v. 37+0. Det var den sista helgen vi hade något planerat innan det var dags. Sista helgen pappan drack alkohol, sista helgen vi var lååångt från närmsta sjukhus. Första barnet var ute på 5 timmar (v. 40+1), så vi tänkte att det nog skulle gå snabbt nu med. Och snabbt gick det. Knappt två timmar efter att vattnet gick föddes pojken. I en ambulans.

• lovegivespower
    Mercurialis skrev 2012-08-19 19:00:13 följande:

På en CTG-kurva ska bebisens hjärtljud variera, d v s pulsen ska öka och minska. Så var det inte de sista dagarna, när yngste sonen låg i magen. Hans puls låg på 130 utan variation alls.

Om han rörde sig mindre eller inte var svårt för mig att avgöra. Jag kände i stort sett inga rörelser alls från vecka 28-29 även om jag vet att han levde om en hel del i magen (det syntes på ultraljuden och flödesmätningarna).
    VA? Va skönt. De hoppade jätte mycket när jag gjorde sådant test. Trodde det var farligt. Varför ska det variera så då? SKÖNT att höra Skrattande

• lovegivespower
    forvantningar skrev 2012-08-19 20:50:58 följande:
    Första kom v43+1 efter igångsättning. Väntar nu vårt andra barn och är i v.37+1 och hoppas ej gå så länge till.
    Oj va länge, vecka 44 då? Om man inte räknar HELA veckor...
  • lovegivespower
    Lisssen skrev 2012-08-20 12:17:42 följande:
    Mitt andra barn kom tre veckor tidigare än beräknat -v. 37+0. Det var den sista helgen vi hade något planerat innan det var dags. Sista helgen pappan drack alkohol, sista helgen vi var lååångt från närmsta sjukhus. Första barnet var ute på 5 timmar (v. 40+1), så vi tänkte att det nog skulle gå snabbt nu med. Och snabbt gick det. Knappt två timmar efter att vattnet gick föddes pojken. I en ambulans.
    Oj skönt att allt gick bra Solig
  • Jeulina

Första kom 36+0 varför vet vi inte, förlossningen bara satte igång.

Väntar nu nr 2, och är i vecka 32. Vi får se när den vill komma ut. :) inte för vecka 36 hoppas jag iaf!

• Lisssen
    lovegivespower skrev 2012-08-20 14:30:26 följande:
    Oj skönt att allt gick bra Solig
    Ja, och skönt att det gick fort, eftersom jag inte fick använda lustgasen (eller annan smärtlindring) i ambulansen.
Svar på tråden I Vilken vecka kom ert barn?