• daniella95

är 17 år och har en namnlös liten grabb hemma.

Hej! fick en son för 4 dagar sedan, men vet inte vad hans ska heta.

Har två förslag Austeen och Gusttavo.
    Vilket av dem tycker ni jag ska välja? 

• Svar på tråden är 17 år och har en namnlös liten grabb hemma.
  • CAL
    PetraL skrev 2012-08-18 18:25:16 följande:
    Ts Kan de va Austin du menar och inte Austeen ?:) 

Och alla andra ts bad er välja mellan dessa två namn inte ge nya . Det är ju faktiskt hennes son och inte eran så sluta trycka ner hennes namn val . Hon tycker ju antagligen att dem är fina visst? finns massor med namn jag ser runt på denna sida som är fruktansvärda men inte påpekar jag det hela tiden ?:O  
    Fast de namnen har i alla fall rätt uttal i förhållande till stavningen. 

Tvivlar på att TS kommer uttala sonens namn som A-steeen, som August men med ordet/namnet "sten" istället för gust. Eller att hon kommer uttala Gusttavo som Gust-tavo eller med det italienska/spanska uttalet (namnet Gustavo)
  • MoaElis

CAL skrev 2012-08-18 00:23:05 följande:
    Varför är det bara unga mammor som har ett behov av att skriva sin ålder i varje rubrik? 
    Man ser aldrig trådar som "jag är 29 år med namnlöst barn" eller "Jag ska bli mamma och är 34 år".

Det undrar jag också... Det har ju oftast ingen som helst betydelse.

• PetraL
    Varför är det bara unga mammor som har ett behov av att skriva sin ålder i varje rubrik? 
    Man ser aldrig trådar som "jag är 29 år med namnlöst barn" eller "Jag ska bli mamma och är 34 år".
    Jo det kan man undra .. kanske för att ts tror det är "häftigt" att va ung mamma -.- 

Fast finns många 30+ som ska bli mamma trådar här oxå :P 
  • CAL
    PetraL skrev 2012-08-18 18:36:40 följande:
    Jo det kan man undra .. kanske för att ts tror det är "häftigt" att va ung mamma -.- 

Fast finns många 30+ som ska bli mamma trådar här oxå :P 
    Ja, det finns 30 + som ska bli mamma men nu menade jag inte trådar som handlar om att stötta varandra och så vidare utan trådar som skapas med rubriken "Jag är 35 och gravid" och så är frågan "vilken vagn är bäst?".

Man ser ofta trådar med rubrikerna "17 år och gravid", "16 år och har en liten dotter" och "Jag fyller 15 år och väntar barn". Det intressanta är att trådarna sällan innehåller något som har med åldern att göra. Det brukar oftast vara trådar om vilka namn som är fina eller typ vilka bebiskläder som har bäst kvalité...
  • PetraL
    CAL skrev 2012-08-18 18:40:45 följande:
    Ja, det finns 30 + som ska bli mamma men nu menade jag inte trådar som handlar om att stötta varandra och så vidare utan trådar som skapas med rubriken "Jag är 35 och gravid" och så är frågan "vilken vagn är bäst?".

Man ser ofta trådar med rubrikerna "17 år och gravid", "16 år och har en liten dotter" och "Jag fyller 15 år och väntar barn". Det intressanta är att trådarna sällan innehåller något som har med åldern att göra. Det brukar oftast vara trådar om vilka namn som är fina eller typ vilka bebiskläder som har bäst kvalité...
    Jo det finns massor av såna trådar men stör man sig på de är det ju bara att skita i dem och inte läsa elle?:) ( har inte sagt att just du stör dig ) 

Jag är inne och skriver på tre st där det står liknade på :) Och på dem jag är pratar vi om ul och hjärtslag kön osv :)  
  • MoaElis
    PetraL skrev 2012-08-18 18:47:32 följande:
    Jo det finns massor av såna trådar men stör man sig på de är det ju bara att skita i dem och inte läsa elle?:) ( har inte sagt att just du stör dig ) 

Jag är inne och skriver på tre st där det står liknade på :) Och på dem jag är pratar vi om ul och hjärtslag kön osv :)  

Grejen är väl inte att man stör sig, det är bara märkligt att skriva sin ålder när det har någon betydelse. Vore intressant att veta anledningen till det.
  • PetraL
    MoaElis skrev 2012-08-18 18:50:35 följande:

Grejen är väl inte att man stör sig, det är bara märkligt att skriva sin ålder när det har någon betydelse. Vore intressant att veta anledningen till det.
    Finns nog ingen bra anledning till de :P Vissa gillar att "skryta" om att dem är unga och andra inte 
  • Loreena

Välj det namn som du tycker bäst om Ts, men ta gärna ett vanligare mellannamn... så om ditt barn inte gillar namnet du valt sen så kan han byta till mellannamnet. Själv skulle jag hellre valt Gustav än Gusttavo, men det är väl en smaksak. Det är väl som med Leonard och Leonardo, Milo och Milou, Leo och Leon. Det finns säkert många som tycker att jag valt ett konstigt namn till min son också - han heter Milo. Jag kände i hjärtat att det var det namnet han skulle ha.. och då fick det bli så. :)

• PetraL
    Loreena skrev 2012-08-18 20:31:48 följande:
    Välj det namn som du tycker bäst om Ts, men ta gärna ett vanligare mellannamn... så om ditt barn inte gillar namnet du valt sen så kan han byta till mellannamnet. Själv skulle jag hellre valt Gustav än Gusttavo, men det är väl en smaksak. Det är väl som med Leonard och Leonardo, Milo och Milou, Leo och Leon. Det finns säkert många som tycker att jag valt ett konstigt namn till min son också - han heter Milo. Jag kände i hjärtat att det var det namnet han skulle ha.. och då fick det bli så. :)
    Milo är ett jättefint namn :) Fanns på min namnlista :) 
  • Marcia

Austeen och Gusttavo är spanska namn eller ?? För det påminner om "våran" 

• LindaSvensson

Men nu får ni väl fan ta o ge er? Har ni inget bättre än o klanka ner på andra människors liv? Ni ska stöta varandra inte snacka skit! Ush.. skäms på er!

• Litet My

De mammorna är alldeles för ledbrutna och trötta för att orka skriva mer än nödvändigt, eller så är det för att de börjar bli halvdementa...de är ju GAMLA!!!
Svar på tråden är 17 år och har en namnlös liten grabb hemma.