• daniella95

är 17 år och har en namnlös liten grabb hemma.

Hej! fick en son för 4 dagar sedan, men vet inte vad hans ska heta.

Har två förslag Austeen och Gusttavo.
    Vilket av dem tycker ni jag ska välja? 

• Svar på tråden är 17 år och har en namnlös liten grabb hemma.
  • Miafiastina

Du skämtar väl?! Snälla, ge din son ett värdigt riktigt namn som han kan använda under hela sin livstid. Vill du ge honom ett kul, unikt, hittepå-namn så gör det till hans andra /tredjenamn isf.

• plastkotte

Han kan heta sjutton fast jag föredrar 7ton som stavning. Då har han ett namn och så vet man hur gammal du var när du fick honom.

Eller cewin är ju bra de med, men travis funkar också så kan man kalla honom "träv" sådär som på film!!

Eller så ger du bara ungen ett normalt namn....

• Stina31

Gusttavo tycker jag bäst om men slopa ett t. Varför ska det vara ett sådant tjafs så fort någon vill ge sitt barn ett namn som inte är inom ramen på vad "folk" här tycker är normalt. Förstår att det beror lite på var man bor och vilken bakgrund man har men finns många ställen där normala namn är mer sällsynt. Nu för tiden borde väl det vara accepterat med lite annorlunda och roliga namn. Jobbar på en stor förskola med barn från många olika kulturer och inget av dessa namn skulle uppfattas som konstiga där.

• CAL

Varför är det bara unga mammor som har ett behov av att skriva sin ålder i varje rubrik? 
    Man ser aldrig trådar som "jag är 29 år med namnlöst barn" eller "Jag ska bli mamma och är 34 år".

• CAL
    plastkotte skrev 2012-08-17 22:53:27 följande:
    Han kan heta sjutton fast jag föredrar 7ton som stavning. Då har han ett namn och så vet man hur gammal du var när du fick honom.

Eller cewin är ju bra de med, men travis funkar också så kan man kalla honom "träv" sådär som på film!!

Eller så ger du bara ungen ett normalt namn....
    Eller så döper man barnet till trollungen, sött och enkelt
  • PetraL

Ts Kan de va Austin du menar och inte Austeen ?:) 

Och alla andra ts bad er välja mellan dessa två namn inte ge nya . Det är ju faktiskt hennes son och inte eran så sluta trycka ner hennes namn val . Hon tycker ju antagligen att dem är fina visst? finns massor med namn jag ser runt på denna sida som är fruktansvärda men inte påpekar jag det hela tiden ?:O  

Svar på tråden är 17 år och har en namnlös liten grabb hemma.