Homosexualitet vs Bibeln
Igen då Lina...Vilken fråga? Gäller det Koranen så har jag redan svarat!
Igen då Lina...Vilken fråga? Gäller det Koranen så har jag redan svarat!
Intresssanta frågor, allting. Men nu måste jag ta hand om min bebis som skriker. Hoppas ingen tror att jag känner att jag är "satt på plats".
Fortfarande: om två "lebsiska" pingviner parar sig så blir det inga ungar....
Nej, jag har egentligen "lagt ner" denna diskission. Inte för att jag känner mig "satt på lats" ( det krävs större människor och bättre argument för att det ska ske) utan för att denna debatt har spårat ur. När någon försvarar sin ståndpunkt är hon "mindre intelligent". Verkilgen lågt....
RadixLecit:
Ge mig ett exempel(förutom sniglar och andra hermafroditer) där djur kan föröka sig på "homosexuell" väg".
Åsa:
Nya Testamentet uttalar sig visst om homosexualitet. 1 Korinthierna 6:9, 10:"Varken otuktsmän eller avgudadyrkare eller äktenskapsbrytare eller män som hålls för onaturliga syften eller män som ligger med män, eller tjuvar eller giriga eller drinkare eller utpressare skall ärva Guds kungarike."
Yiskah:
Jag har aldrig sagt att det är onaturligt att ge heterosexuella hjälp att skaffa barn om de inte kan få dem på "naturlig" väg. Att du tar upp en person här på fl som "exempel" tycker jag är OERHÖRT LÅGT.
Yiskah igen:
Ja, egentligen är det just reproduktion och "förökning" som livet går ut på. Att vi människor upptäckt att sex kan vara kul att ha även för icke-reproduktivt syfte, upphäver ju inte "grundtanken". Det är ju bara vi som har sex för "nöjes skull", i stort sett.
blåbärspappa:
Fantastiskt att du vet exakt hur Paulus tänkte....
Utopia:
Än en gång: jag kan inte sitta här dygnet runt....Klart att det blir så att jag "slänger in en mening här och där" när jag har ett hem och fyra barn att sköta. Dessutom måste jag bläddra i Bibeln hela tiden....
Svaren på dina frågor finns redan i tidigare inlägg. Bibeln fördömer homosexualitet/homosexuella handlingar.
Jag vet ju inte exakt hur Jehova Gud tänkte när han fördömde det, men tror att han tänkte just i de banorna att det är mot naturen. Som jag sagt tidigare så är ju sex _egentligen_ menat för fortplantning. Sex mellan två individer av samma kön kan _aldrig_ resultera i en avkomma. Därför tycker/tror jag personligen att det är mot naturen att vara homosexuell/utföra homosexuella handlingar.
blåbärspappan:
Mitt inlägg om att du visste hur Paulus tänkte var ironi.