Homosexualitet vs Bibeln
Och just där har vi ett skäl till att månggifte inte är tillåtet....
Och just där har vi ett skäl till att månggifte inte är tillåtet....
"Ingen normalbegåvad människa tror på allt som står i Bibel och var går gränsen för vad som är trovärdigt"
Du har så rätt, så vi är inte normalbegåvade. Vi är mycket mycket mer begåvade än de idioter som inte tror på Bibeln....
Det är tydligen helt OK för en "hemmateolog" att idiotförklara miljontals människor. Ingen blir särskilt upprörd. Men när jag anser att homosex är fel, då blir det ramaskri....
Oj då fia, nästan ordagrant som ditt....Läste inte det innan jag skrev. Är lite lätt upprörd just nu. Och väldigt väldigt- kränkt!
42Å
Varför envisas du med att ta upp citat från GT? Vi har skrivit hur många inlägg som helst om att det "inte gälleer" förkristna i dag. Däremot om något står i BÅDE GT och NT, som om homosexualitet, så gäller det.
RadixLecti:
Du verkar ju vara en ganska intelligent människa (fast du inte tror på Bibeln )
Då borde du ju rimliogen också vara någorlunda läskunnig. Det finns ett antal inlägg om GT och NT, där vi gång på gång har förklarat att GT "upphävdes" i och med Jesu födelse. MEN att det som står i både NT och GT, det ska vi rätta oss efter. B. la frågorna om blod, avgudadyrkan och - hör och häpna- homosexella handlingar.
Rimligen, skulle det vara.
Radix Lecti:
Men snälla, LÄS inläggen!!!!
myslan:
Eftersom du själv är homosexuell så vet du nog bättre än jag vad en homosexuell handling är....
Men vad är det som är oklart?! En homosexuell handling är inte att en homosexuell går in och köper mjölk på ICA....
Det är när en man och en annan man har sex. Till exempel.