Inlägg från: Tess71 |Visa alla inlägg
  • Tess71

Homosexualitet vs Bibeln

Dofilus, ja, det är verkligen konstigt...

• Tess71

Det låter drastiskt att förbjuda bibeln, men när det finns människor som andvänder bibeln som en ursäkt till förtryck och diskriminering så är det kanske dit vi måste gå för att få ett fritt samhälle.

Det är nog mycket i dagens samhälle som vore förbjudet om det hade kommits på idag. Ta alkohol tex. Tror inte att det hade varit lagligt om det hade uppfunnits idag.

• Tess71

Man tar fasta på kärleksbudskapet som också finns omnämt i bibeln.
    Jag kan bara gissa att de präster som väljer att acceptera de homosexuella väljer kärlek framför förtryck.

• Tess71

MrsL,
    När du säger att det inte är du som fördömer utan gud så är ju inte det hela sanningen. Du fördömer genom din tro på gud. Du tror att gud fördömer en homosexuell handling och därför gör du också det, inte sannt?

Jag väljer att tro på en gud som inte är fördömande alltså väljer jag att inte fördöma homosexualitet och styrker det genom min tro på gud.

• Tess71

myslan,
    Väl skrivet.

Jag tycker precis som du att det är fräckt att påstå att ens egna tolkning av bibeln är samma sak som guds ord. Tänk!

• Tess71

MrsL, jippi mfl
    Vad mer tror ni människan är här på jorden för att göra mer än att fortplanta sig, för det kan väl endå inte vara vår huvudsakliga uppgift, eller?

• Tess71

Precis!
    Jag vet inte riktigt vad hädelse är, men jag skulle tippa på att det hör dit...

• Tess71

Kristendomen är en "ny" religion som har funnits i ca 2000 år. Innan dess trodde folk också på gud, och precis som dom tror jag också på gud.

Nej, jag är inte kristen utan jag är en kristen gnostiker. Min tro är alltså gnostisk kristendom. Och varför kallar jag mig kristen tänker kanske en del av er? Jo därför att jag följer den tro som Jesus lärde och levde. (Kristendomen fanns ju inte innan Jesu-tid)

Jag tror på Gud och även den kvinnliga Guden. Jag tror på reinkarnation och på att söka efter sanningen och på att använda sitt eget sunda förnuft. Gud är och har alltid varit kärleksfull, allsmäktig och allvetande. Vi människor finns inte här för att han ska straffa eller välsigna oss. Därför tycker jag att det är fel av oss att i Guds namn fördöma varandra.
    Hur vågar vi tala för Gud eller Jesus när vi fördömer någon eller något?!

• Tess71

Men varför tror du att gud vill att vi bara ska "härda ut" i livet?
    Prästen som förnekar sin sexualitet finner sin enda lycka i att offra sig för gud. Det är självklart upp till honom att leva som han gör.
    Jag tycker bara att det är sorgligt att han inte tillåter sig att vara lycklig för att han tror att gud inte godkänner homosexualitet.

Han förtrycker sig själv... Älska din nästa så som dig själv... DIG SJÄLV! Han älskar inte sig själv, det tycker jag är en större synd än att vara homosexuell.

• Tess71

fia, det är ju helt korrekt. Att häda är att förneka gud, men det är väl ingen som har förnekat gud i de senaste inläggen om jag läst rätt.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln